A funkcióval a már előre felparaméterezett adatforrásban definiált listák automatikus elküldésére van lehetőség, a listán szereplő ügyfélnek/ ügyfél dolgozónak, vagy egy e-mail címre.
Ennek segítségével például minden nap el lehet küldeni a legenerált fizetési felszólításokat az ügyfeleknek, vagy egy összegzőt elküldeni egy megadott e-mail címre.
Ezeknél az automatikus üzeneteknél csak az Automatikus üzenet típus fülön megadott e-mail címre tudnak e-mailt küldeni, sERPa felhasználóhoz nem rendelhetők hozzá, így ezeknél az üzenet típusoknál nincs hatása a Felhasználók fülön megadott adatoknak.
Szükséges teendők az automatikusan e-mail küldés ügyfelek felé / e-mail címre: Bizonylat küldése ügyfél részére beállítási lépések
Ha a listán nem szerepel ügyfél/ ügyféldolgozó, akkor válasszuk Küldés módja: Egybe lehetőséget, és adjuk meg az e-mail címet.
Jelenleg a következő listák(listaváltozatok) használhatóak:
1.Akta lista (Html,Excel)
2.Bérkarton lista (Excel)
3.Egyenlegközlő levél (Html)
4.Fizetési felszólítás levél (Html, Excel:Intrum)
6.Főkönyv összegző lista (Html)
7.Iratleíró lista (Html,Excel)
8.Karbantartási terv (Html)
9.Készlet lejárat (Excel)
10.Minimum készlet (Html, Excel, PDF)
11.Rendelés állapot lista (Html)
12.Statisztika lista (Html)
13.Szerződés terv-tény (Html)
14.Vevő folyószámla lista (Html)
15.Vevőrendelés állapot követés (Excel)
16.Módosítási tájékoztató /Cégfüggő/ (PDF)
Ha nincs eredménye a listának, akkor nem küld e-mail-t:
Karbantartási terv
Ha az e-mail helyes beállítások ellenére sem kerül kiküldésre, akkor előfordulhat, hogy nagyobb fájlt próbálunk küldeni, mint ami az SQL-ben a Database Mail System Parameter-ben be van állítva. Ilyen esetben a sERPa hibanaplóba bekerül egy bejegyzés is.