2024.07.01. - 2024.07.28.
Következő verzió: 2024.08.21.
Stabil verzió: 2024.09.05.
Adó, Erőforrás, Futárszolgálat, Keretrendszer/Rendszerfunkciók, Készlet, MFC, Rendelés-nyilvántartás, Struktúra, Szerződéskezelés, Tárgyi eszköz, Termelés, Vevő, Webáruház kapcsolat
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.
Webáruház interfész (Shoprenter) - DRS visszaváltási díj kezelése
Mivel a Shoprenter webáruház is elkészült a DRS visszaváltási díjas termékek támogatásának fejlesztésével, elkészítettük, hogy a sERPa webáruház interfésze a termék változás küldésnél átadja a Shoprenter számára is a DRS visszaváltási díj információkat.
Mostantól a sERPa terméktörzsben visszaváltási díjként jelölt termékek átadhatóak a Shoprenter felé. Az interfész képes arra, hogy a webáruház oldalán összekapcsolja az italterméket a hozzá tartozó visszaváltási díjjal. Terméktörzs változás esetén akár a visszaváltási díj termék, akár az italtermék változik, felküldjük a változásokat és frissítjük az összekötés is.
A fejlesztés visszamenőlegesen a 4.0.153.56774-es és későbbi sERPa verzióktól már használható.
Foglalás - Csúsztatás és ütemezés (időpontra) műveletek
A Foglalás funkcióban megvalósult két új művelet, amelyeknek segítségével az előzetes ütemezést tudjuk igazítani (aktualizálni) az időközben bekövetkezett változások (pl. munkalap indítás tényleges időpontja, módosult erőforrás rendelkezésre állás) figyelembe vételével.
1.Ütemezés időpontra: A kívánt dátum és idő megadásával újraütemezhető a feladat. Ez lehet ütemezett vagy ütemezetlen feladat.
2.Csúsztatás: A mezők kitöltésével megadható, hogy mekkora időtartammal csúsztassa a program a feladatot. Csak ütemezett feladatnál lehetséges.
Foglalás - Megkezdett feladat ábrázolása
A Foglalás funkció feladat megjelenítő része átalakításra került.
Az ütemezési területen megjelenítésre kerülő feladatoknál megállapítható a feladat dobozra ránézve a készültség. A készültség mértékének megfelelően szürke csík látható a dobozon. A feladat fölé húzva az egeret a felugró szövegbuborékban a művelet készültsége százalékos kiírásban is látható.
Az ábrázolás az alábbi feltételek szerint működik:
•Megkezdett feladatnak az számít, amire jelentettek gyártási adatot (szűkebb értelemben munkaidőt vagy gépidőt).
•Erőforrás nélküli műveletek esetén a jelentett termék mennyiségek alapján számol a program.
•Bérmunka művelet esetén a bérmunkából visszavétel alapján számolunk.
•Erőforrást tartalmazó művelet esetén:
oa jelentett műveleti mennyiség szerint számol a program
oha nem jelentenek műveleti mennyiséget, akkor a tervezett és a jelentett idő alapján számol a program
oha gépidő és munkaidő is rendelkezésre áll, akkor a kettő közül a kisebb teljesítettséget vesszük alapul (azaz nem a megjelenítésnél választott erőforrás típus szerint alapul a teljesítettség)
Régi árfolyam-különbözet számítás kivezetése
A sERPa 4.0.154-es verziójától kivezetjük a régi árfolyam-különbözet számítási működést és csak a 4.0.147-es verziótól már elérhető Új Árfolyamkülönbözet számítás fog működni a programban annak érdekében, hogy a korábbi, egyes esetekben hibásan működő eljárásokat megszüntethessük.
Ahol korábban beállításra került az Automatikus üzenet típusban a Realizált árfolyamkülönbözet minden teljesítéskor nevű bizonylat típus, ott a 4.0.154-es verzióra történő frissítéskor lecserélésre kerül és az új Árfolyamkülönbözet számítás bizonylat típusra módosul.
Ha beállításra kerül az Árfolyamkülönbözet számítás nevű új bizonylat típus, akkor a vevő és a szállító analitikában található Árfolyamkülönbözet számítás funkció az új változattal fog elindulni. Ahol korábban nem került beállításra Automatikus üzenet típus, ott kézi futtatásnál "Állítson be ütemezett árfolyamkülönbözet számítást!" figyelmeztető üzenetet küld a felület, az Árfolyamkülönbözet számítás funkciók indításakor.
Számla funkciók - új főkönyvi dimenzió kontrollok
A sERPa számla funkcióiban (Előlegbekérő, Vevőszámla, Belsőszámla, Szállítószámla, Szállítószámla érkeztetés és az ezekhez tartozó paraméter funkciókban) egy technológiai fejlesztés során a főkönyvi dimenziók beviteli mezőit (Költséghely, Témaszám, Pozíciószám) egy új típusú kontrollra (beviteli mezőre) cseréltük annak érdekében, hogy a későbbi programbővítések nagyobb mozgásteret adjanak a fejlesztőknek.
Az átalakítás a felhasználók számára nem fog jelentős változást okozni, a paraméterezés és a bizonylatokon a főkönyvi dimenzió értékek kitöltése nem módosul.
Áfa analitika - Nem adóalap/Normál, Nem adóalap/Áfa körön kívüli
A Nem adóalap áfa analitikák Vevőszámla és Szállítószámla oldalon történő használatát összehangoltuk, az analitikák elnevezését és rövidítését a NAV Online számla rendszerben is használt rövidítésekre javítottuk.
A szállítószámlán is kiválasztható a Nem adóalap/Normál áfa analitika. A korábbi számlákra, amelyek Nem adóalap analitikával készültek, automatikusan beajánljuk az Áfa analitika 2 mezőt. A Nem adóalap / Normál analitikájú tétel nem kerül be az Áfa bevallásba.
A Nem adóalap / Áfa körön kívüli analitikával felvett Besorolási számokat a 4.0.154 verziótól (a verzióra történő frissítést megelőző nappal) lezárjuk, helyette a Nem adóalap / Normál áfa analitikát ajánljuk be a bizonylatokra.
A 2024.08.01. utáni keltezésű vevőszámláknál a Nem adóalap / Normál analitikát "ATK" kóddal és "Áfa tárgyi hatályán kívül (ATK)" szöveggel jelenítjük meg a számlán, és ugyanezzel adjuk át az OSA-ba.
A nyomtatható számlasorozattal készült vevőszámlát minden esetben beküldjük az OSA-ba, akkor is, ha csak ilyen analitikájú tétel szerepel a számlán. Ha olyan számlát helyesbítünk vagy stornózunk, amely korábban Nem adóalap / Áfa körön kívüli analitikával készült, akkor a helyesbítő vagy stornó számlát már a Nem adóalap / Normál analitikával készíti el a program. A Nem adóalap / Normál analitikájú tétel nem kerül be az Áfa bevallásba.
A módosítások a 4.0.154.56945 verziótól érhetőek el a programban.
Gyártási adat bevitel - Szállítólevél típus szűrés
Kifejlesztettük a funkcióban a Szállítólevél típus szűrésének a lehetőségét. A fejlesztéssel a termeléssel kapcsolatos adminisztratív munkavégzést szerettük volna segíteni, mivel így konkrét szállítólevél típusokra is tudunk szűrni a programban (pl. Késztermék bevételezés). Minden olyan gyártási adat szerepel a találatban, ahol a szűrt típusú szállítólevél megtalálható.
Rendelés import szkript - Ajánlat importálása
A Rendelés import segéd szkript eddig csak Vevő és Szállító rendelést volt képes excel fájlból beolvasni, programba emelni. Most kifejlesztettük, hogy Ajánlat importálására is lehetőség legyen. További fejlesztés, hogy immár három különböző További adat címkét és hozzá tartozó szöveget is be tud importálni a script, valamint 8000 karakternyi fejléc megjegyzést és tételenként 8000 karakternyi hosszúságú tételmegjegyzést és ezek nyomtatási beállításait is.
Előfordulhat, hogy nagy mennyiségű ajánlat felvitelére van szükség például egy projekt kapcsán és ezekben az esetekben a módosított segéd szkripttel már elvégezhető az importálás, amivel a munkavégzés gyorsítható, hatékonyabbá tehető.
Szállítólevél - Nyilvántartási ár DRS termék esetén
A jogszabályi előírásoknak megfelelően, belföldi értékeítéskor a számlán külön tételként kell feltüntetni a DRS Visszaváltási díjat. Ugyanakkor beszerzéskor a DRS visszaváltási díjjal megnövelt áron kell készletre venni a DRS-ben érintett italterméket. Annak érdekében, hogy e kettős elvárásnak eleget tudjunk tenni, azt a megoldást fejlesztettük ki, hogy egy tételes egyéb költségben rögzítjük a belföldi beszerzés szállítólevél DRS-ben érintett terméket tartalmazó tételeiben a visszaváltási díjat. Így az bele fog számítani a nyilvántartási árba. Ahhoz, hogy ez automatikusan megtörténjék, az Általános paraméterben egy egyéb költség típust kell beállítanunk erre a célra.. Ekkor a program belföldi beszerzés szállítólevél rögzítés esetén (felvétel, módosítás) ellenőrzi a DRS érintettséget és amennyiben szükséges az Egyéb költséget felveszi, módosítja vagy termék változás esetén törli.
Küldemény generálás - DRS termék kezelés
Azokban az esetekben amikor DRS-be vont italtermékeket futárszolgálattal szeretnénk szállítani, fontos, hogy a küldemény értéke, valamint az utánvét díja megfelelően tartalmazza a DRS visszaváltási díjat.
Ezért úgy módosítottuk a programot, hogy ha az italtermék eladási ára nem tartalmazza a visszaváltási díjat, a futárszolgálati küldemény generálásakor ellenőrizze, hogy a küldeményben van-e olyan tétel ami érintett és ha igen, akkor a beálításoknak megfelelően hozzászámolja a visszaváltási díjat a küldemény értékéhez, így az hatással van az utánvét összegére is.
Ha ezen felül további információra van szüksége az új programverzióban elérhető fejlesztésekről, kérjük, keresse fel a sERPa Támogatást a Központi Tanácsadó Szolgálat elérhetőségein vagy a Partnerközpontban beküldött üzenetben. Kollégáink készséggel válaszolnak kérdéseire.