2024.06.03. - 2024.06.30.
Következő verzió: 2024.07.11.
Stabil verzió: 2024.07.29.
Bank, Erőforrás, Készlet, Kiskereskedelem, Rendelés-nyilvántartás, sERPaMobil, Struktúra, Szállító, Szerződéskezelés, Termelés, Tárgyi eszköz, Termékdíj és EPR kezelés, Vevő, Webáruház kapcsolat
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.
Webáruház interfész (Shoprenter) - Fizetési mód ügyféltörzsből
Egyes esetekben webáruházat üzemeltető partnereink a sERPában már meglevő, jellemzően B2B ügyfeleiktől érkező rendeléseknél szeretnék a webről beérkező rendelés fizetési módját pontosítani aszerint, hogy az ügyféltörzsben milyen fizetési mód szerepel. Például a webáruházból csak "Banki átutalás" fizetési mód érkezik a rendeléssel, de a sERPában mi ennél egyértelműbb, "Átutalás 8 nap" fizetési módot tartunk nyilván korábbi szerződéses megállapodásunk alapján. Ilyen esetben képes az interfész lecserélni az érkezett fizetési módot az ügyféltörzsben az adott ügyfélnél levőre. A lenti súgó linken a megértést és a folyamatot bemutató konkrét példákat is készítettünk.
A Webáruház paraméter / További adatok fülén kiegészítettük a Fizetési mód táblázatot egy új Ügyfél fizetési mód nevű jelölőnégyzettel. A pipával megjelölhető, hogy a rendelésen bejövő gyűjtőhöz, a paraméterben párosított fizetési mód helyett, egyes gyűjtőknél az Ügyfél funkció / Fizetési feltétel fülön megadott fizetési módot vegye figyelembe a sERPa, ha azok fizetési mód jellege azonos.
Alapértelmezetten a pipa hamis, ilyenkor továbbra is a rendelésen bejövő, a paraméterben párosított fizetési móddal kerül felvételre a rendelés. Fontos, hogy gyűjtőként a ShopRenter Admin felületén megtalálható fizetési mód beállításoknál lévő beszédes nevet kell pontosan megadni. pl. Banki átutalás (előre utalás), Készpénzes fizetés.
Webáruház interfész (Shoprenter) - DRS visszaváltási díj kezelése (2024.08.06.)
Mivel a Shoprenter webáruház is elkészült a DRS visszaváltási díjas termékek támogatásának fejlesztésével, elkészítettük, hogy a sERPa webáruház interfésze a termék változás küldésnél átadja a Shoprenter számára is a DRS visszaváltási díj információkat.
Mostantól a sERPa terméktörzsben visszaváltási díjként jelölt termékek átadhatóak a Shoprenter felé. Az interfész képes arra, hogy a webáruház oldalán összekapcsolja az italterméket a hozzá tartozó visszaváltási díjjal. Terméktörzs változás esetén akár a visszaváltási díj termék, akár az italtermék változik, felküldjük a változásokat és frissítjük az összekötés is.
A fejlesztés 2024.08.06-ától a 4.0.153.56774-es és későbbi sERPa verzióktól már használható.
Munkerőpiacra lépők szocho kedvezménye
Változott a kedvezmény, ezzel kapcsolatos fejlesztésről itt olvashatnak.
Egészségbiztosítási pénzbeli- és baleseti táppénz ellátási jegyzék
Új lista érhető el a TB kifizetőhelyek számára, amelyről itt olvashatnak bővebben.
Foglalás - későbbi feladatok újraütemezése
A kifejlesztett művelet lehetővé teszi, hogy a kiválasztott feladatot (munkalapművelet) követő feladatok ütemezését igazítsuk (újraütemezzük) az időközben bekövetkezett változások (pl. megváltozott munkarend, gép rendelkezésre állása) figyelembe vételével így javítva az erőforrások kihasználását, a termelés hatékonyságát.
A kijelölt feladat ütemezése nem változik csak az azt követő munkalap műveletek.
Rendelésállapot további adatokkal lista - Kiegészítés ütemezve történő futtatáshoz
Úgy módosítottuk a Rendelésállapot további adatokkal funkciót, hogy használható legyen Adatforrásként és így már Automatikus üzenetben beállítható ütemezett e-mail küldésre, vagy fájlba mentésre.
sERPa Mobil - Bevételezés
Annak érdekében, hogy a funkcióban termékek, valamint a termékek mennyiségeinek megadása során történő hibás, vagy ismeretlen vonalkód olvasás esetén a felhasználó számára átlátható helyzetet teremtsünk, az alábbi hibaüzenetekkel bővítettük a programot:
- Ismeretlen vonalkód. Ezt üzenjük, amikor a beolvasott vonalkód nem található az adatbázisban,
- Rendelésen nem szereplő tétel. Amikor a beolvasott vonalkód szerepel ugyan az adatbázisban, azonban a bevételezés alatt lévő rendelésen nem,
- Túlszállítás nem engedélyezett. Ezt akkor üzenjük, ha a Rendelés túlszállítás menüparaméter értéke tiltott és a beolvasottal együtt már több árut vételeznénk be, mint amennyit a rendelés szerint kellene..
Szállítólevél - Nyilvántartási ár DRS termék esetén
Annak érdekében, hogy a program a számviteli törvény előírásainak megfelelően kezelje a DRS visszaváltási díjat, szükséges volt módosítani azon, hogy a DRS-be vont italtermékeket nyilvántartási árát miként kezeli a program a Szállítólevél funkcióban.
Abban az esetben amikor adunk meg az Általános paraméterben egy egyéb költség típust úgy a program Szállítólevél rögzítéskor (felvétel, módosítás) ellenőrzi a DRS érintettséget és amennyiben szükséges az Egyéb költséget felveszi, módosítja vagy termék változás esetén törli. Minden változtatást követő mentés esetén az algoritmus ellenőrzi a helyes értékeket, valamint szükség esetén korrigál. A működés bővebb leírása, a szükséges paraméterezés a Visszaváltási díjas termék nyilvántartási ár számítása súgó oldalon található.
Új Vevőszámla korosítás lekérdezés
A Vevőanalitika Korosítás lista kiváltására egy új, korszerűbb technológiával készült funkciót hoztunk létre: Vevőszámla korosítás lekérdezés.
A lekérdezés segítségével a vevők kiegyenlítetlen számláit listázhatjuk lejárati sávonként csoportosítva. Továbbá szabályozhatjuk, hogy a faktorált számlákat hogyan kezelje, a túlfizetés oszlopot megjelenítse-e, az eredményfülön bizonylatszámonkénti és ügyfelenkénti rendezettségben is megmutatjuk az összegeket, valamit egy összesítő fülön, lejárati sávonként az összes kintlévőséget is mutatjuk.
A frissítéssel a sERPa Alap és az egyéni menükbe is kikerül a funkció, ahol a korábbi Korosítás nevű lista megtalálható volt. Útvonal: Pénzügy / Vevő / Listák / Kinnlévőség kezelés - egyenleg listák.
Tervezzük a szállító oldali Korosítás lista kiváltását is új lekérdezéssel, amennyiben elkészül, erről tájékoztatni fogjuk partnereinket.
Szállítószámla - Jövőbeni elhatárolások feloldása
Ügyfeleinknek eddig időnként problémát okozott, hogy az évekre előre rögzített elhatárolások módosítására csak az eredeti bizonylat módosításával volt mód. Ehhez pedig lezárt időszakot kellett volna újra nyitni. Ezt elkerülendő a jövőbeni elhatárolások módosítási lehetőségét feloldottuk. A Szállítószámla funkció / Tétel fülén található Elhatárolás, továbbterhelés részen elkészítettük, hogy a jövőbeni elhatárolások feloldására is legyen lehetőség.
A bizonylat rögzítésének évétől eltérő pénzügyi évben azokat az elhatárolás tételeket lehet törölni/módosítani, amelyek az adott pénzügyi évi elhatárolásnál nagyobb, vagy egyenlő dátumúak. Pl. a 2024-es pénzügyi évben a 2024-re és későbbi évekre elhatárolt tételeket tudjuk módosítani. A módosítás csak akkor menthető, ha a módosított/törölt tételek értékét az adott pénzügyi évre határoljuk el, azaz az eredeti bizonylaton lévő elhatárolás összegének továbbra is meg kell egyezni a módosítás utáni összesített elhatárolt összeggel, csak az elhatárolás jövőbeni időpontja változhat meg. Tételek törlését követően, ha nem szúrunk be új sort és rögzíteni szeretnénk a számlát, mentéskor egy figyelmeztető üzenetben szerepel, hogy mennyi az az összeg, amit szükséges az adott évben elhatárolni.
Tárgyi eszköz - Tárgyi eszköz adatok lekérdezés
A Tárgyi eszköz adatok lekérdezést módosítottuk annak érdekében, hogy pontosítsuk a működését és partnereinket segítsük a tárgyi eszköz analitikus adatok és a főkönyv egyeztetésében.
Módosítottunk a paramétereken, a szűréseket egyértelművé tettük. A nyitó dátum előtt és után aktivált, valamint a záró dátum előtt és a záró dátum után kivezetett szűréseket megszüntettük. Az aktiválás dátumára a továbbiakban dátumtartománnyal lehet szűrni, a kivezetett eszközök megjelenítésére új paramétert hoztunk létre. Javítottuk a fellelési hellyel kapcsolatos megjelenítési hibákat.
Egy új eredményfülön a tárgyi eszköz csoportkódhoz tartozó főkönyvi számokra kapunk összesítést, ha a nyitó és a záró dátum is ki van töltve. Az összesítő fül a főkönyvi kivonattal egyező adatokat mutatja, ennek kell megegyeznie a tárgyi eszköz fülön lévő adatokkal. Ha a nyitó dátum nincs kitöltve, akkor a nyitó adatoknál nem szerepel érték, és az összesítő fülön sem jelennek meg adatok.
Művelet leírás (HTML) mező és nyomtatása
Munkalap, előkalkuláció és technológiai utasítás műveleteit kibővítettük egy külön fülön megjelenő Leírás HTML mezővel, ahol igény szerint hosszabb leírást tudunk megadni az elvégzendő művelethez.
Munkalap és Munkalap kompetenciánkénti listákat kibővítettünk egy Művelet leírás nyomtatás pipával. Igaz esetén a művelet adatok után egy külön sávban kinyomtatjuk a Leírás mezőt.
Ha ezen felül további információra van szüksége az új programverzióban elérhető fejlesztésekről, kérjük, keresse fel a sERPa Támogatást a Központi Tanácsadó Szolgálat elérhetőségein vagy a Partnerközpontban beküldött üzenetben. Kollégáink készséggel válaszolnak kérdéseire.