Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Ügyfél

Kód prefix

A webáruházból a sERPába kerülő ügyfelek az itt megadott kód előtagot kapják meg az ügyfélkódban. Továbbá a sERPába kerülő vevő rendelések kézi azonosítójába is ezzel a prefixszel kerülnek be a rendelések.

 

Idegen azonosító típus név

A Webáruházból a sERPába bekerülő ügyfél az itt meghatározott sERPabeli idegen azonosító típushoz rendelve kapja meg az idegen azonosító kódját. Ez alapján kerül azonosításra a sERPában az ügyfél és a Webáruházban az ügyfél. Ez azért is szükséges, hogy, ha a Webáruházból átkerül az ügyfél a sERPába és itt az ügyfélkódot lemódosítják, akkor is beazonosítható legyen a két rendszer között az ügyfél.

 

Ügyfél besorolás

Rendelés beérkezésekor a felvételre kerülő Ügyfél az itt megadott kategóriába és kategória tételbe kerülnek besorolásra. Módosításkor pedig felülírjuk a már meglévőt erre. (Egyedi kategória adható meg, figyelmeztetés ad a program, ha az  itt beállított kategória egyediségét/ használhatóságát akarjuk elvenni)

 

Ügyfél azonosítás

Cím alapján / E-mail vagy adószáma alapján

Azt határozzuk meg a paraméterrel, hogy a rendelés befogadásakor a rendelésen levő ügyfelet milyen módon azonosítsuk a sERPa ügyféltörzsében.

 

Cím alapján (alapértelmezett)

Ez esetben a rendelésen szereplő ügyfél név és cím alapján keressük az ügyfelet a sERPa ügyféltörzsében. Ha pontosan egyezik minden adat, akkor nem veszünk fel új ügyfelet, minden más esetben új ügyfél készül.

A szabályokról bővebben a Webáruház információk / ShopRenter oldalon olvashat.

 

E-mail vagy adószáma alapján

1.

Ha a rendelésen meg van adva adószám (Taxnumber vagy paymentTaxnumber mezőben), akkor az ügyfél Típus = Cég és az adószám alapján próbáljuk azonosítani.

Az adószám egyezést csak a rendelésből kapott formátumnak megfelelő sERPa mezőben vizsgáljuk az alábbiak szerint:

oHa a rendelésben magyar formátumú adószámot kapunk, akkor azt a sERPa ügyféltörzs „Adószám” mezőjében keressük, más adószám mezőnek lényegtelen a tartalma,

oha a rendelésben EU-s adószámot kapunk, akkor azt csak a sERPa ügyféltörzs „EU-adószám” mezőjében keressük, más adószám mezőnek lényegtelen a tartalma,

oha a rendelésben külföldi adószámot kapunk, akkor azt csak a sERPa ügyféltörzs „Külföldi adószám” mezőjében keressük, más adószám mezőnek lényegtelen a tartalma.

(A formátumok képzését lásd a ShopRenter lapon a Szabályok / Ügyfél fejezetben.)

 

Példa:

Tehát ha a rendelésen a „12345678-1-26” adószám érkezik, de a sERPában az ügyfélnél csak az EU-adószám mező van kitöltve a „HU12345678” értékkel, akkor az nem jelent adószám egyezést.

Illetve ha a rendelésen a „12345678-1-26” adószám érkezik és azt megtaláljuk a sERPában az ügyfélnél az Adószám mezőben, lényegtelen, hogy ki van-e töltve az EU-adószám mező.

 

Ha az adószáma alapján nem található meg az ügyféltörzsben, akkor új ügyfelet veszünk fel a webáruház működésnél leírtak szerint.

Ha az adószáma alapján megtaláljuk az ügyféltörzsben, akkor a most kapott adatok az aktuálisak és mindent, amit kapunk, azzal felülírjuk az ügyféltörzsben már meglevő adatot

onem töltünk postacímet

onem töltünk számlázási címet

oidegen azonosítóba eltesszük, amit adnak, de csak, mint információt

oelérhetőséget az ügyfél Általános fülre tesszük, mint hivatali elérhetőség

oShipping adatokat szállítási adatoknak tekintjük és a telephelybe kerülnek, itt pontos cím egyezőség esetén nem veszünk fel újat, minden más esetben új telephelyet veszünk fel ugyanahhoz az ügyfélhez

telephely kódja az ID, ha van már, akkor kiegészítve 001, 002-vel

telephely név: company adat, ez erősebb, mint a last+first name

odolgozónak neve és elérhetősége van, mást a dolgozóhoz nem rögzítünk. (azonosítás: pontos név egyezőség)

 

2.

Ha nincs megadva adószám akkor az ügyfél Típus= magánszemély

Ez esetben hivatali e-mail cím alapján próbáljuk azonosítani. Ha megvan akkor az adatait felülírjuk a most kapott adatokkal.

Az adatok felülírására ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az 1. pontban a cég típusú esetben, kivéve, hogy itt nincs dolgozó adat.

 

Rendelések szinkronizálása

(I/N)

Igen esetén egy rendelés sERPában történő módosításakor mentést követően letöltjük az aktuális rendelést a Shoprenterből (így megkapva a legfrissebb állapotot), módosítjuk a rendelés fájlt, majd a módosított adatokkal küldjük ki a webáruházba. További információ erről a Rendelés módosítása sERPában fejezetben olvashatnak.

Új ügyfél e-számlázás

(I/N)

Igen esetén a rendeléskor felvételre kerülő Ügyfeleknél igazra állítjuk az E-számlázás pipát.

Meglévő ügyfél e-számla

(I/N)

Igen esetén rendeléskor a meglévő Ügyfeleknél is igazra állítjuk az E-számlázás pipát. Ha kivesszük a Meglévő ügyfél e-számla pipát a webáruház paraméterből, az Ügyfél E-számlázás pipa egy következő rendelés esetén bent marad a jelölőnégyzetben.

Elérhetőségek betöltése céghez is

(I/N)

Ha rendeléskor cégként kerül felvételre új ügyfél, ahol meg lett adva külön dolgozó elérhetőséggel, akkor Igen érték esetén az Ügyfél funkció Általános fülén található Elérhetőség részhez bekerül a dolgozó hivatali telefonszáma és e-mail címe.

Akciós ár szűrés

Ha az Akciós ár szűrés van megadva, akkor kizárólag azok az akciók számítanak, ahol megegyezik a szűrés feltétel (ügyfél kategória, ügyfél kategória tétel, kizárás). Ha a webáruházban nincs 'Akciós ár szűrés" beállítva, akkor az akciós árban szereplő ügyfél kategóriának is üresnek kell lenni.

Kapcsolódó folyamatleírás: ShopRenter, NetGo Akciós ár kezelés

Termék

Termékkategória

és tétel

Ebbe a kategóriába sorolt termékek kerülnek átadásra a webáruház felé. Termékkategória-tétel megadásával tovább szűkíthető az átadásra kerülő termékek köre, de a tétel megadása nem kötelező. A Webáruházban a  "Katalógus"-ra kattintva az ebbe a kategóriába (/kategória tételbe) besorolt termékek jelennek meg, ha azok "Használható eladáskor"-ra vannak állítva a sERPában a terméktörzsben.

 

Kapcsolódó termék

I/[N]

Igaz esetén kapcsolódó termék táblázatban található termékek kapcsolatokat küldjük ki. Amennyiben valamelyik termék nincs a webshopos termékkategóriába sorolva, azt a kapcsolatot nem küldjük ki.

 

Kiegészítő termék

I/[N]

Igaz esetén kiegészítő termék táblázatban található termékek kapcsolatokat küldjük ki. Amennyiben valamelyik termék nincs a webshopos termékkategóriába sorolva, azt a kapcsolatot nem küldjük ki.

 

Ártábla

Ártábla választás, amely ártábla szerinti árakkal kerülnek átadásra a termékek a webáruház felé.

 

Termékfa szűrés

A már leszűrt termék tovább szűrése.

Termékfa szűrés módosítása után, mentéskor automatikusan lefut a WEB.ShopRenter_Termekfa nevű tárolt eljárás. (ami termékfa küldése esetén az új termékfákat is kiküldi, egyébként csak frissíti a cache-t).

Idegen azonosító

Megadása esetén a Termékhez (vagy Ügyfél oldalról a kívánt Termékhez) felvett, itt kiválasztott idegen azonosító típushoz tartozó kód és az alapértelmezett mennyiségi egységhez felvett vonalkód bekerül a kiküldésre kerülő adatai közé.Amennyiben egy termékhez ez a típus többször is fel van véve, az utolsó ilyen típusú idegen azonosító ID-t vesszük figyelembe.

 

Marketing név

Megadható egy, a Termékekhez felveendő idegen azonosító típus, mely megadása esetén, ha az idegen azonosító név nem üres, akkor a Termék neve helyett azt a nevet adjuk át a Shoprenternek.

Termékhez csak az ügyfél nélküli itt megadott idegen típust vesszük figyelembe (ilyen csak egy lehet, a program egy idegen azonosítót enged egy ügyfél/telephely pároshoz felvenni, így üres mezők esetén is csak egy lehet).

Amennyiben ez a mező üres, vagy a kiküldendő terméknél nem találunk megfelelő idegen azonosító nevet, akkor a Termék eredeti neve kerül kiküldésre. Akkor is küldünk termék változás üzenetet, ha csak az itt megadott idegen azonosító (kód vagy név) módosul a termékben.

 

Termék kép

Nincs / Főkép / Összes

Főkép esetén csak a Sorrend szerinti első képet küldjük ki a webshopra, ha annál a holnap nagy igaz, tehát, ha cserélni szeretnénk főképet, akkor azt sorrendben első helyre kell állítani és honlap nagy pipát igazra kell állítani.

Összes esetén az összes olyan képet küldjük ki, ahol a honlap nagy igaz állapotú (a főképnél fent leírt feltétel továbbra is igaz, így minden olyan kép ami honlap nagy, de sorrendben nem első, az további kép lesz, míg az első főképként kerül kiküldésre).

A paraméter rögzítésekor nem küldjük fel a képeket automatikusan, elkerülve a szerver azonnali leterhelését, így a képek kiküldése a termékek módosításának, vagy a ShopRenter leírásban található Termék inicializálás futtatásának (EXEC WEB.ShopRenter_Termek @Init = 1) hatására történik meg.

 

Készlet adat típus

Tényleges készlet / [Szabad készlet] / Készlet - szállítandó

Tényleges készlet esetén a termék tényéleges készlet mennyiségét küldjük ki a webshop felé,

Szabad készlet esetén a szabad készletet küldjük ki (ez az alapértelmezett működés),

Készlet- szállítandó esetén a Tényleges készlet mennyiségből levonjuk a belső rendelt, visszaigazolt, diszponált mennyiségeket.

Az üzemmódok által kiszámolt mennyiségeket lehetőség van a Bővített készlet lekérdezés funkcióban ellenőrizni, ott a Tényleges készlet, szabad készlet és a kézzel bekapcsolható készlet - szállítandó oszlopokat kell figyelni.

 

Korrigált készlet termékkategória és tétel

Ebbe a kategóriába és tételbe sorolt termékek esetén a webshopra nem a teljes készlet kerül kiküldésre, hanem a Termék beszerzés fülén megadott minimum készlettel csökkentett készletet küldjük a webshopra.

Készlet adat típus szerinti készlet - Minimum készlet = darabszám

 

Ez a Raktárak táblázatban felsorolt raktáranként nézi, az arra a raktárra beállított minimum készletet és az alapján kerül ki a készlet a webshopra.

 

 

 

Raktárak

A táblázat oszlopai:

Kód

Raktár választás kód vagy név alapján, az itt megadott raktár adatok kerülnek át az XML-be.

 

Név

Raktár név.

Gyűjtő

Ide megadott szám szerinti stock-ként küldjük ki shoprenternek a készletet. (1-től négyig lehet megadni)

Külső készlet

A táblázat oszlopai:

B2B Partner

Megadható egy olyan B2BPartner név, ami használható, a típusa "sERPa-sERPa", a szolgáltató "sERPa" és További adatok fülön a Készlet pipa igaz állapotú. Amennyiben fel van paraméterezve egy sERPa - sERPa kommunikáció fogadó oldal, akkor a B2BPartner paraméteren keresztül érkező készlet adatokat hozzászámoljuk a soron lévő gyűjtő készlet mennyiséghez.

Gyűjtő

Ide megadott szám szerinti stock-ként küldjük ki shoprenternek a készletet. (1-től négyig lehet megadni)

Fizetési módok

Ha nincs megfelelő, akkor rendelés fejlécmegjegyzésébe kerül szövegesen, és a fejlécbe nem került semmilyen fizetési mód.

Egy fizetési mód többször is szerepelhet. Például Bankkártya esetében lehet Barion, és lehet Simple is. (de duplikált sor nem lehetséges)

A táblázat oszlopai:

Gyűjtő

Webshop fizetési mód azonosítója. ShopRenter Admin felületén megtalálható fizetési mód beállításoknál lévő nevet kell pontosan megadni. pl. Banki átutalás (előre utalás), Készpénzes fizetés.

"Nagyítás a képre kattintással!"

"Shoprenter Admin - Fizetési módok"

Fizetési mód

Fizetési mód választás.

Ügyfél fizetési mód

A pipával megjelölhető, hogy a rendelésen bejövő gyűjtőhöz, a paraméterben párosított fizetési mód helyett, egyes gyűjtőknél az Ügyfél funkció / Fizetési feltétel fülön megadott fizetési módot vegye figyelembe a sERPa, ha azok fizetési mód jellege azonos. Alapértelmezetten a pipa hamis, ilyenkor továbbra is a rendelésen bejövő, a paraméterben párosított fizetési móddal kerül felvételre a rendelés.

Példa:
A sERPában szerepelnek a következő fizetési módok:

Név: Átutalás, Fizetési mód jelleg: Normál

Név: Átutalás 8 nap, Fizetési mód jelleg: Normál

Név: Átutalás 30 nap, Fizetési mód jelleg: Normál

Név: Előre utalás, Fizetési mód jelleg: Normál

Név: Készpénz, Fizetési mód jelleg: Készpénz

A webáruház paraméterben az szerepel, hogy a Shoprenterből "Banki átutalás" gyűjtővel érkező fizetési mód esetén "Átutalás" legyen a fizetési mód. Emellet bepipáltuk, hogy ennél a gyűjtőnél vegyük figyelembe az ügyfél fizetési módját.
Szintén szerepel a paraméterben egy "Előre utalás" gyűjtő, hozzá társítva az "Előre utalás" nevű sERPás fizetési mód. Itt üres a pipa.
 

"Nagyítás a képre kattintással!"

"Fizetési módok táblázat - Ügyfél fizetési mód jelölőnégyzet"

Az Alfa Kft.-nél az ügyféltörzsben a fizetési mód: "Átutalás 8 nap".

 
Ha a beérkező webes rendelésen szereplő ügyfelet be tudjuk azonosítani az ügyféltörzsben az Alfa Kft-ként és a fizetési mód gyűjtő " Banki átutalás", akkor a rendelésre nem a gyűjtő alapján meghatározott "Átutalás" fizetési mód kerül, hanem az ügyfélben szereplő "Átutalás 8 nap".

 
Ha ugyanez az Alfa Kft. egy másik rendelést úgy ad le, hogy azon a fizetési mód gyűjtő az "Előre utalás" lesz, akkor nem vizsgáljuk az ügyféltörzsben levő fizetési módot, hanem a paraméterben hozzá rendelt "Előre utalás" fizetési módot mentjük el.

 
A Béta Kft. ügyféltörzsben megadott fizetési módja "Készpénz".

 
Ha ezen a beérkező rendelésen a Béta Kft-t azonosítjuk be ügyfélként, és a fizetési mód gyűjtő "Banki utalás", akkor mivel a gyűjtőben szereplő "Átutalás" és az ügyfélben szereplő "Készpénz" fizetési mód jellege nem azonos, a korábbi működés szerint a gyűjtőből bejövő "Átutalás" fizetési mód kerül a vevőrendelésre. (Figyelmen kívül hagyva az ügyfél fizetési módját.)

Termékkategória

Itt olyan kategóriákat vehetünk fel melyeknél eldönthetjük hogy a kategória a termékeknek bizonyos paramétereként szerepeljen a webshopban például minőség, vagy egy precízebb szűrést szolgáljon, például értékesítés típus (lédig).

A táblázat oszlopai:

Termékkategória

Termékkategória választás, az itt megadott termékkategória besorolások átkerülnek.

Típus

Szűrés / Paraméter

Szabályozható, hogy az a kategória szűrésként is megadható vagy csak paraméter adata a terméknek.

 

Nem releváns kategória

Szövegesen beírható egy olyan termék kategória tétel. Az itt megadott termék kategória tétel kódot keressük és ha a kiküldendő termékeknél bármelyik (webshopra is kikerülő) kategóriában ezt a tételt találjuk megadva, akkor az adott termékhez az egész kategória nem kerül kiküldésre.

pl.:

A mezőbe beírjuk, hogy "n/a",

A Termékkategória táblázatban pedig meg van adva két kategória : "Forma", "Szín"

A kiküldendő termék: "Labda", melynél a két termékkategória így néz ki:

Forma - n/a

Szín - piros.

Amikor kiküldjük a terméket, akkor a paraméter szerint az n/a termékkategória tételű kategóriákat nem küldjük ki, tehát a példa szerint kikerülő termék:

Labda

Szín - piros

 

Státusz kategória

Ha meg van adva ez a termékkategória + tétel egy terméknél, akkor az itt megadott állapot felülbírálja ebben a webáruházban, hogy az adott termék használható-e.

Rendelhető kategória

Ha a mező nem üres, akkor a Rendelhető kategória besorolás táblázat megjelenik és megadható a termékkategória és a hozzá tartozó tételek.

 

Rendelhető kategória besorolás

Termék rendelhető állapot átadása a webáruháznak. A táblázat akkor jelenik meg, ha a Rendelhető kategória mező nem üres. Ha a Rendelhető termék kategória ki van töltve ÉS a paraméterben a kategória tételhez hozzá van rendelve a felsorolt típusból egy érték ÉS az adott termék be van sorolva ennek a kategóriának valamely tételébe, akkor a felsorolt szerinti értéket (0,1,3,4) adjuk át az orderable mezőben, egyébként orderable = Használható beszerzéskor.

Tétel kód/név: 1 / Igen, 0 / Nem, 3 / Ajánlatkérés, 4 / Megrendelem

Státusz kategória besorolás

A táblázat oszlopai:

Kód

Kategória tétel, választás kód alapján.

Név

Kategória tétel, választás név alapján.

Állapot

0 - Letiltott

1 - Engedélyezett

2 - Kifutott.

Rendelés

 

Alapértelmezett vevő rendelés sorozat

Itt adható meg az a vevő rendelés sorozat, amelyre a webáruházban felvett rendeléseket alapértelmezés szerint rögzíti a sERPa. Ez érvényes,

1.ha a következő táblázatban egyáltalán nincs megadva sorozat,

2.ha olyan fuvar mód szerepel a bejövő rendelésen, amely a táblázatban nincs felvéve,

3.ha a webáruházból egyáltalán nem érkezik a rendeléssel fuvar adat (shippingMethodName mező üres).

Forrás

Megadhatunk egy forrást a Forrás törzsadatból, amely rendelés beérkezésekor a generált rendelés Forrás mezőjébe kerül. (Pl. webshop vagy ha többet üzemeltetünk, akkor annak a webshopnak a nevét.)

Kupon

Az itt kiválasztott termék kerül a webről beérkező rendelésre, ha azon van felvéve kupon, de azt nem találtuk meg a terméktörzsben. A feldolgozás részletes leírása. Olyan terméket, amely itt meg van adva nem engedünk nem használhatóvá tenni.

Hűségpont

Lehetőség van beállítani egy szolgáltatást, amit a Termék funkcióban előzetesen felvettünk például Hűségpont néven. Külön árat a szolgáltatáshoz nem kell beállítani. Ezt a szolgáltatást vesszük fel a rendelésre tételként, amelybe a beváltandó hűségpontok összege kerül (-1 mennyiséggel).

Fuvarfüggő vevőrendelés sorozatok

Ebben a táblázatban fel kell venni minden olyan fuvart, amely esetén az alapértelmezett vevő rendelés sorozattól eltérő sorozaton szeretnénk rögzíteni a bejövő rendelést. Egy fuvar egyszer vehető fel. Több fuvarnál megadható azonos rendeléssorozat. Ha egy Fuvart nem szerepeltetünk, arra a fenti alapértelmezett vevő rendelés sorozat lesz érvényes. Ha üresen hagyjuk a táblázatot, minden sERPába bejövő vevő rendelést az alapértelmezett vevő rendelés sorozat mezőben megadott sorozatra rögzítünk. Csak használható fuvarok és használható vevő rendelés sorozatok választhatók.

A táblázat oszlopai:

Fuvar

 

Vevő rendelés sorozat

Ide választhatjuk ki azt a rendelés sorozatot, amelyre szeretnénk a mellette lévő fuvar esetén a rendelést rögzíteni.

 

Szállítási határidő eltolás fuvardíj kategória

A mezőben egy fuvardíj kategóriát lehet megadni, csak olyan választható, ami egyedi tulajdonságú. Ha a mezőben szerepel kategória, akkor a Szállítási határidő eltolás táblázat megjelenik a mező alatt.

Paraméterezés leírása: ShopRenter / Rendelés szállítási határidők

Szállítási határidő eltolás

Szállítási határidő eltolás táblázat, ahol megadhatunk fuvar kategória tételeket és külön-külön felvehetünk két értéket hozzájuk: a rendelés beérkezéséhez képest hány nappal későbbi dátumot vegyünk fel a kért és az ajánlott szállítási határidőbe a rendelés tételekhez. A két mezőben nem negatív egész számok adhatók meg. 0 esetén a rendelés beérkezés napja lesz az adott dátum.

Ha üres a táblázat, akkor a kért szállítási határidő: rendelés + 1 naptári nap, az ajánlott szállítási határidő: rendelés napja.

Paraméterezés leírása: ShopRenter / Rendelés szállítási határidők

A táblázat oszlopai:

Kód

Fuvardíj kategória tétel kódja

Név

Fuvardíj kategória tétel neve

Kért határidő eltolás

Megadható, hogy a rendelés beérkezéséhez képest hány nappal későbbi dátumot vegyünk fel a kért szállítási határidőbe a rendelés tételekhez.

Ajánlott határidő eltolás

Megadható, hogy a rendelés beérkezéséhez képest hány nappal későbbi dátumot vegyünk fel az ajánlott szállítási határidőbe a rendelés tételekhez.

Rendelés állapot

Ebben a táblázatban 4 állapot típust lehet meghatározni. A bal oldali oszlopban a sERPa-ban meghatározott állapotokat kell megadni, jobb oldali oszlopba pedig annak a rendelés státusznak azonosító számát (ez kiolvasható a shoprenter admin felületén a linkből) kell megadni, amely állapotot szeretnénk, ha a webáruházunk mutatna.

Részletes leírás Webáruház információk / ShopRenter

A táblázat oszlopai:

sERPa Rendelés állapot

Ide a sERPa szerinti állapotok közül lehet választani, ezeknek megadni a következő mezőben a Shoprenterben felvett párjának azonosítóját. Csak azok az állapotok kerülnek kiküldésre, amelyek ide fel vannak véve!

Választható állapotok:

0. Beérkezett: Amikor még nincs egy tétel se diszponálva, vagy szállítólevél kapcsolata. (Amennyiben Visszaigazolás kötelező és/vagy Diszponálás kötelező, akkor alapértelmezetten ez az állapot kerül kiküldésre rendelés beérkezéskor.)

1. Feldolgozás alatt: A rendelés legalább egy tétele diszponált állapotban szerepel (Amennyiben Visszaigazolás nincs/használható és/vagy Diszponálás = nincs, akkor alapértelmezetten ez az állapot kerül kiküldésre felvételkor ).

2. Visszamondva: A rendelés minden tétele elutasított vagy visszamondott (Rendelés esetleges törlése esetén is ezt az állapotot küldjük vissza.)

3. Szállítólevél: A rendelés legalább egy tételéhez van egy szállítólevél kapcsolva

Az üzenet rendelés lezáráskor (AruforgBizValasz) kerül küldésre. Rendelés beérkezésekor automatikusan visszaküldjük a megfelelő állapotot

(pl, ha a Rendelés sorozaton Visszaigazolás = Használható és Diszponálás = Nincs, akkor Feldolgozás alatt állapotot küldünk vissza, mert Diszponálás = nincs esetén nem figyeljük a diszponált állapotot, vagy a visszaigazolt állapotot.

Visszaigazolt állapotba abban az esetben nem kerül be, ha a Sorozaton Kötelező a visszaigazolás, ebben az esetben visszaigazolás után küldjük ki a Feldolgozás alatt állapotot.)

Shoprenter azonosító

Ide a Shoprenter admin felületén felvett rendelés állapot azonosítóját kell megadni. Az azonosító a rendelés állapot szerkesztésekor a weboldal linkjében található status_id.

Rendelés állapot címke

További adat típus funkcióban lehet felvenni címkét, amit utána ebben a mezőben tudunk kiválasztani. Hatására elérhetővé válik egy új Rendelés állapot táblázat, a következő oszlopokkal: Fizetési mód, Szöveg, Kezdő érték, Külső Azonosító.

 

Rendelés állapot címke

További adat típus funkcióban lehet felvenni címkét, amit utána ebben a mezőben tudunk kiválasztani. Hatására elérhetővé válik egy új Rendelés állapot táblázat, a következő oszlopokkal: Fizetési mód, Szöveg, Kezdő érték, Külső Azonosító.

 

Rendelés állapot (Rendelés állapot címke kitöltésekor)

Ebben a táblázatban 4 állapot típust lehet meghatározni. A bal oldali oszlopban a sERPa-ban meghatározott állapotokat kell megadni, jobb oldali oszlopba pedig annak a rendelés státusznak azonosító számát (ez kiolvasható a shoprenter admin felületén a linkből) kell megadni, amely állapotot szeretnénk, ha a webáruházunk mutatna.

Részletes leírás Webáruház információk / ShopRenter

A táblázat oszlopai:

Fizetési mód

Megadható egy fizetési mód, mint szűrés pl. Készpénz (A vevő rendelésre csak akkor kerül a beállított további adat szöveg, ha a paraméterben beállított fizetési mód lett kiválasztva a webáruházban rendeléskor)

További adat szöveg

Kiválasztható a További adat szöveg funkcióban előzetesen felvett szöveg (Ez a szöveg fog rákerülni a vevő rendelésre)

 

Kezdő érték

A jelölőnégyzetben bepipálható egy kezdő érték (Ennek hatására a vevő rendelés a beállított szöveggel jön létre)

Külső azonosító

Itt megadható egy Shoprenter rendelés állapot (Így lehet megfeleltetni a további adat szövegeket a webáruházas rendelés állapotokkal. A Shoprenter admin felületről megnézhető az állapot ID. Útvonal: Beállítások / Rendelési beállítások / Rendelés állapotok)

 

Kifizetés státusz

Beállítható egy további adat, mely felvételre kerül a vevőrendelésbe üres értékkel. A rendelésen a további adat szöveg mezőjébe a Rendelésre befizetés- Rendeles2.xml -ből a <bank_status> elemben megadott szöveg kerül, mely az ott lévő értéket felülírja. Pl. kártyás fizetésnél van jelentősége, itt lehet követni azt, hogy a fizetési tranzakció sikeresen lebonyolódott-e.A működéshez szükséges a webáruház paraméterben a kifizetési státuszt fizetési állapotra állítani.

Felvevő felhasználó

A mezőben megadható az a felhasználó, akinek a nevében a webáruházból érkező rendeléseket felvesszük a sERPába. Arra szolgál, hogy meg lehessen különböztetni, mely rendelés érkezett a webáruházból és melyek azok, amelyeket a sERPában vettek fel. Az ezzel a felhasználóval felvett rendelésekről a web felé soha nem megy vissza "létrehozás" (insert) típusú üzenet, hisz az a webáruházban már léteznek. (A többi rendelésről fogunk küldeni, hiszen azok a sERPában jöttek létre.)

Alapértelmezett értéke az a felhasználó, amelynél a Felhasznalo_ID = 0.

Utánvét szolgáltatás

Beállítható egy fizetési mód Pl. Utánvétel. Az utánvételt szintén ebben a táblázatban tudjuk véglegesíteni. Először a termék funkcióban kell felvenni egy új szolgáltatást Utánvétel néven, majd ebben a mezőben kiválasztani a fizetési módot és a létrehozott utánvétel nevű szolgáltatást.

A táblázat oszlopai:

Fizetési mód név

Az utánvéthez használandó fizetési mód.

Termék kód

Az utánvéthez rendelendő termék kódja

Termék név

Az utánvéthez rendelendő termék neve

Áfa

A táblázat oszlopai:

Áfakulcs

sERPában használatos áfakulcsok

Webáruház áfakód

Webshop áfa azonosítója

Nyelv

A táblázat oszlopai:

Nyelv

sERPában használatos nyelvek

Webáruház nyelvkód

Webshop nyelv azonosítója

Nyomógombok

Rendelések letöltése

A gomb megnyomásával felugró ablakon bekérünk egy dátum, időpont tartományt, mely megadása után az Ok gomb hatására lekérdezzük a dátumtartományban készült rendeléseket a Shoprentertől. A dátumtartomány kezdő dátuma nem lehet régebbi, mint a tárgynapot (indítás napját) megelőző 5 nap (pl. 2021.10.12 én indítjuk el, akkor a kezdő dátum nem lehet 2021.10.07-nél korábban.) részletek ShopRenter leírásban.