Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Időszak

2020.09. - 2020.10.06.

Módosítási tájékoztatók a ciklusban érintett modulokról

Vevő, Készlet, Rendelésnyilvántartás, Bérszámfejtés, Keretrendszer, Tárgyi eszköz, Szállító, Eseménykezelés, Webáruház kapcsolat, Struktúra, Partnerközpont, Adó

Megvalósult jelentősebb, érdekesebb fejlesztések

Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

Keretrendszer

sERPaMonitor

A sERPaMonitor felhasználóbarátabbá tétele érdekében készítettünk el több fejlesztést. Módosítottuk a tálcáról jobb kattintással megnyitható ablakot, illetve módosítottuk a telepítést. (részletek)

 

Automatikus üzenet típus

Bővítettük az Iratleíróról küldhető automatikus üzenetek makróit. Az üzenet most már tartalmazhatja az irat típusát, a megadott saját ügyintéző kódját és nevét, illetve a megjegyzést. (részletek)

Bankkivonat tételekről küldhető automatikus üzenet szövegét bővítettük új makrókkal, ezeknek köszönhetően a kiküldött levélbe belehető lett a banki nap mező értéke (ez a Kivonat fejlécén található), illetve a Terhelt, vagy jóváírt összeg. (részletek)

 

Termék

Elkészült a fejlesztés melynek köszönhetően a Termék funkcióban az új verziótól lehetőség lesz a termékek mennyiségi egységére szűrni.

 

Ügyfél - Szűrés

Funkció szűrésébe valósítottuk meg azt a fejlesztést mely segítségével az ország szűrését finomítottuk. Az új verziótól az Ország mező mellett található lesz egy Szerepel logikai mező mely igaz állapota esetén csak azon az ügyfelek jelennek meg, amelyeknél a

kiválasztott ország szerepel, hamis esetén pedig azok, amelyeknél nem az az ország szerepel.

 

Ügyfél - Nyomtatási példányszám sáv

A felület átláthatóbbá tétele érdekében módosítottuk a funkció Logisztika sávját. a sáv mostantól Nyomtatási példányszám nevet viseli és a tartalma pedig Átadás bizonylat példányszám, Szállítólevél példányszám és a További adatok sávból átkerült ide a Számla

példányszám.

 

Készlet

Mozgásnem

A komissió modul sok összetett folyamatot valósít meg automatikusan az előre beállított szabályoknak megfelelően, de hibamentes működéséhez nagyon precíz paraméterezés szükséges. Ezért a mozgásnemek mentésekor új ellenőrzést vezettünk be. Amely mozgásnem szerepel a komissió paraméterben, annál a komissió paraméterben lévő típusnak megfelelő rendelésszám bevitel kell szerepeljen (szállítórendelés vagy vevőrendelés vagy belsőrendelés) és az ehhez tartozó mezőtípus értéke Kötelező kitölteni értéken kell álljon. Ennek hiányában előfordulhatna, hogy annak ellenére, hogy kiszedik és feldolgozzák a komissió utasítást és el is készül a szállítólevél, a forrásul szolgáló rendelés nem teljesül, mert nem lesz kapcsolat közte és a szállítólevél tétel között. Részletes leírás a súgóban az Ellenőrzés szakasznál

 

Rendelés-nyilvántartás

Kitöltés bizonylatról és Kitöltés ajánlatról művelet

Mindkét művelet esetén, mostantól a Rendelés-nyilvántartás bizonylatokon is megjelenik a termékek kiszerelési mennyisége. Korábban ez a szolgáltatás ezeknél a bizonylatfajtáknál nem volt meg, csak termékválasztáskor jelent meg a kiszerelésben történő beviteli lehetőség.

 

Szállítórendelés előrejelzés

A fejlesztés alatt lévő MRP modulhoz kapcsolódóan készült el új eredményhalmazunk. Célja, hogy jelezzük a szállító felé akár hónapokra előre, hogy melyik héten, mely termékből, mennyit kell felrakodnia majd ahhoz, hogy időben ideérkezzen hozzánk az áru, a jelenleg ismert adatok alapján. Működéséhez az modul bevezetésére van szükség, mert annak összetett funkcionalitását használja. A Rugalmas adatelérés modul Eredményhalmazai és Listái immár idózített e-mailben küldhetők (xls, pdf és html formátumú mellékletként). Ennek kihasználásával oldottuk meg a Szállítórendelés előrejelzés lista automatikus futtatását és továbbítását.

 

Fedezet függő kedvezmény százalék művelet

Előfordul, hogy erős árverseny esetén az ajánlat, vagy rendelés rögzítésekor finomítani kell az árakon, ám nem szeretnénk abba a hibába esni, hogy az elvárt fedezeti szint alá megyünk a kedvezmény adás következtében. Új fejlesztésünk ebben segít azzal, hogy egy bizonylat tételen elindítva megadhatunk egy ártáblát, és egy elvárt fedezet százalékot és ez alapján kikalkulálja a tételen adható maximális kedvezmény százalékot úgy, hogy még teljesüljön a fedezet elvárásunk. Arra is alkalmas, hogy a kedvezmény százalék megadása esetén megmutassa, hogy hány százalékos fedezetet fogunk így elérni.

 

Webáruház kapcsolat

Shoprenter - Adószám

Elkészítettünk egy olyan fejlesztést, mely megváltoztatja az interfész adószámkezelését. Az új verziótól az alábbi feltételek szerint kerül a rendelésben szereplő adatok alapján felvételre az új cég típusú Ügyfél: 1. Kötőjelek eltávolítása után, amennyiben 11 számjegyű adószámot kapunk, akkor magyar adószámmal belföldi vevőként mentjük az Ügyfelet. 2. Amennyiben a fenti feltételnek nem felel meg, és az első két karaktere betű (ország kód), akkor az alapján külföldi vevőként vesszük fel, és az adószám az EU-Adószám mezőbe kerül mentésre, illetve az EU tag pipa igaz lesz. 3. További esetben, amikor fenti egyikének se felel meg, akkor Külföldi adószám mezőbe tesszük a kapott adatot, Külföldi vevő és az EU tag pipa hamis lesz, de 20 karakter felett csonkitjuk azt.

Shoprenter - Fuvar

Elkészítettük a fejlesztést mely segítségével a webshopból érkező rendeléseket fuvaronként tudjuk elkülöníteni. Ehhez a paraméterben létrehozott új táblázatot lehet használni, a Fuvarfüggő vevőrendeléseket, itt megadhatjuk, hogy mely fuvar esetén melyik vevőrendelés sorozatra kerüljenek a bejövő rendelések felvételre. Amennyiben olyan rendelés érkezik, amiben nincs fuvar (shippingMethodName), vagy nincs felvéve a fent említett táblázatban, akkor az Alapértelmezett vevő rendelés sorozat mezőben megadott sorozatra vesszük fel a rendelést.

Shoprenter - Telephely

Módosítottuk az interfész Ügyfél telephely kezelését. Az új verziótól, amennyiben a shippingCompany mező nem üres, akkor az lesz a telephely neve, egyébként pedig a shippingFirstname+shippingLastname összefűzve. Ennek eredménye, hogy új telephelyek jöhetnek létre, illetve új telephelyek jönnek létre minden esetben, amelynél a shipping mezők bármelyike is eltér egy már létező telephely adataitól.

 

Bérszámfejtés

A 2020. szeptember 1-től érvényes jogszabályváltozások miatt elkészült fejlesztések itt olvashatók.

 

Személy

Kifejlesztésre került, hogy jogutódlás vagy akár évközi programváltás esetén a korábbi adatokkal együtt nyomtatható legyen a Járulék igazolás, valamint az Igazolás álláskeresési járadékhoz. Az ehhez szükséges teendőkről bővebb leírást a súgóban olvashatnak.

 

Bérjegyzék

Új szabályozás került kifejlesztésre, hogy lehetőség legyen a személy(dolgozónk) privát e-mail címére küldeni a bérjegyzék listát, ezt a párbeszédablakon adhatjuk meg,

Elérhetőség típusa: [Hivatali, ha nincs akkor otthoni] / Csak hivatali / Csak otthoni.

 

Termelés

Foglalás

Azon termelő cégeknek ajánljuk új fejlesztésünket, ahol a gyártás egyes tevékenységeit külső vállalkozásoknak adják ki. Mostantól a Foglalás funkció ütemezése kezeli a bérmunka műveleteket. Az ütemezés eredményét egy külön nézeten tekinthetjük meg.
 
Működés:
A Foglalásban az ütemezetlen feladatok között megjelennek a bérmunka műveletek.
A kiválasztott műveletnél az ütemezés ikonra kattintva a program, figyelembe véve a megelőző műveleteket a legkorábbi időpontra ütemez a határidőnaptárban.
Abban az esetben, ha a bérmunka műveletben igényelt szolgáltatáshoz visszaigazolt szállítórendelés kapcsolódik, akkor annak határideje szerint ütemezünk. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor az előre megadott átfutási időt és az érintett szállító nyitott rendelési alapján ütemezünk.
A bérmunka illesztés kiválasztásával szabályozhatjuk a bérmunkát követő művelet kezdési időpontját.

folytonos illesztés esetén, ha adottak a kezdési feltételek, akkor egyből kezdhető a következő művelet

naphoz illesztés esetén, csak a teljesítést követő naptól kezdhető a következő művelet, ha adottak a kezdési feltételek

 
Megjelenítés:
A bérmunka műveleteknek külön nézete van, amit az Erőforrás nézetek között tudunk kiválasztani a Bérmunka ikonra kattintva. A nézeten minden fül egy-egy típusú bérmunka műveletnek (pl. festés, galvanizálás) felel meg. A fülek sávjain a szállítók szerepelnek. A sávon belül ábrázoljuk a munkalap műveleteket az átfutási időnek megfelelően.
Ha még nem rendeltük meg az igényelt szolgáltatást és nem adtuk meg előzetesen ki a kooperációs partner, akkor a művelet a nem beosztott sávon jelenik meg. A sávok között nem lehetséges az áthúzás. A rendeléseket, visszaigazolásokat a Logisztika - Rendelésnyilvántartás modul funkcióival kezelhetjük.
 
Paraméterezés:
Eddig fix napban tudtuk megadni az átfutási időt a technológiai utasításban, ami onnan az előkalkulációba és a munkalapba került átvételre.
Ezt kibővítettük, és a fix nap mellett a késztermék mennyiségével arányos számítást is beállíthatunk. Az Előkalkulációban és a Munkalapon megadott késztermék mennyiség alapján számoljuk ki a teljes átfutási időt. A szállítási határidő és a teljes átfutási idő alapján számoljuk a bérmunka művelet tervezett kezdetét. Ez az a legkésőbbi időpont, amikor a szükséges anyagokat rendelkezésre kell bocsátani a határidőben történő teljesítéshez.

 

Adó

Áfa bevallás összehasonlítás

Egy új funkciót készítettünk, amely a 65-ös bevallás önellenőrzése vagy helyesbítése esetén jelenthet segítséget felhasználóink számára. Az funkció neve 65-ös Áfa bevallás összehasonlítás, amellyel lehetőség van két azonos időszakú áfa bevallást összehasonlítani, illetve az eltérő sorokat és bizonylatokat azonosítani. A funkció három táblázatból áll, az első táblázatban a bevallás sorainak változásait lehet megtekinteni. A második táblázatban az első bevallás bizonylatai, míg a harmadik táblázatban a második bevallás bizonylatai találhatók. A könnyebb áttekinthetőség érdekében, mindhárom táblázatban pirossal jelöljük az eltéréseket. https://www.progen.hu/sERPa/help/index.html?65-oes-afa-bevallas-oesszehaso.htm

Tárgyi eszköz

Tárgyi eszköz nyilvántartás lista

Egy új listát készítettünk, amellyel a mérleg kiegészítő mellékletében található elrendezésben tekinthetők meg az immateriális javak és tárgyi eszközök értékeinek változása. A Tárgyi eszközök állományváltozása elnevezésű lista a Nyilvántartás lista értékeit jeleníti meg, viszont a tárgyi eszköz csoportok oszlopos elrendezésben jelennek meg, míg a tárgyi eszközökhöz kapcsolódó események és értékváltozások sorokban tekinthetők meg. A lista csak excel kimenetben érthető el. https://www.progen.hu/sERPa/help/index.html?targyi-eszkoezoek-allomanyvalt.htm