Partnerközpont - Szerződhető készlet megjelenítése
A partnerközpont paraméterben fejlesztettünk ki egy új Negatív szerződhető készlet megjelenítés paramétert, amellyel szabályozható, hogy a partnerközpontban a termékek adatainak lekérdezéskor ha a szerződhető készlet negatív akkor a konkrét számot jelenítse meg a felület vagy negatív érték esetén 0 -t.
Az új működésről a paraméter súgójában olvasható információ: https://www.progen.hu/serpa/help/rkozpont_partnerkozpontparameter_rendelesnyilvantartas.html.
A fejlesztés a sERPa 4.0.147.50047-es verziójától elérhető.
SimplePay 2.x-el történő fizetés megvalósítása a Partnerközpontban
Elkészült a SimplePay 1.x fizetési rendszer lecserélése SimplePay 2.x fizetési rendszerre. A Partnerközpontban nem lehet választani a V1-es és V2-es SimplePay interfész között. A 4.0.143-as verzióig a V1-es működik, a 4.0.144-estől kezdve pedig a V2-es. Meglévő, a Partnerközpont SimplePay fizetését eddig is használó ügyfeleknek semmit nem kell tenni, nem kell az OTP-vel szerződést módosítani, a V2-es interfész automatikusan működik.
SimplePay V2 címkezelés miatti adatbázis módosítások
A Partnerközpont kártyás fizetés SimplePay V2 átállás miatt elkészült egy fejlesztés, ami átadja a Partnerközpontnak az ügyfél cím mezőket: Irányítószám, Helység, Utca, Házszám, Ország és Vármegye.
Ennek kapcsán a Helység törzs bővült a Vármegye adattal, ami az irányítószám alapján frissítéskor feltöltésre kerül az ügyfél adatbázisokban. Jelenleg kizárólag a SimplePay fizetéskor használja a program a vármegye adatot.
A fejlesztés a 4.0.144.147563 verziótól érhető el.
Partnerközpont / Visszáru kérelem - További adat
Ezzel a funkcióval felvett rendelések eddig a kötelező további adatokat értékkel generálta a program. Ezen változtattunk, illetve egységesítettünk, hogy a generálással létrejött rendelések esetén egységesen érték nélkül vegye fel a program a kötelező további adatokat. A programmódosítás csak a RKozpont.VisszaruKerelemMentes tárolt eljárást érintette.
A funkció működéséről a súgóban olvasható bővebb információ: https://www.progen.hu/serpa/help/rkozpont_web_visszaru_visszarukerelemrogzites.html
Az új működés a 4.0.143.46644 programverziótól érhető el.
Partnerközpont - külső készlet
A webes értékesítési gyakorlatban nem ritka olyan együttműködés partnercégek között, amikor az egyik cég, a partnerénél lévő készletet is felkínálja értékesítésre, mintha az már a sajátja lenne. Ilyenkor megrendelés esetén közösen gondoskodnak az áru eljuttatásáról a vevőhöz és természetesen az egymás közötti elszámolásról is. Ezt a működést támogatja fejlesztésünk úgy, hogy a B2B partner funkcióban beállított készlet információ átadással szinkronizált készlet adatokat, hozzáadja a saját raktárban lévő készletekhez és így jeleníti meg a Partnerközpontban.
Ehhez a Partnerközpont Paraméter funkció Rendelésnyilvántartás fülére létrehoztuk a 'Külső készlet' gridet. A táblázat B2BPartner név oszlopában kiválaszthatóak a sERPa-sERPa típusú B2B partnerek, amelyek készleteit sajátként szeretnénk megmutatni, illetve feltüntetjük a partnerek Használható állapotát és az utolsó frissítés dátumát, hogy a paraméterezéskor könnyebb legyen áttekinteni, mely partnereink készletét szeretnénk megmutatni.
A fejlesztés elérhető a 4.0.137.42270 sERPa verziótól. A fejlesztésről bővebben az alábbi linken olvashat: https://www.progen.hu/serpa/help/rkozpont_parameter_rendelesnyilvantartas.html
Webes funkciók - Partneradatok
Annak érdekében, hogy szinkronba kerüljön a Partnerközpont Partneradat struktúrája a sERPa ügyféltörzs adatstruktúrájával, az alábbi módosítások készültek el a Partnerközpontban:
- a Székhely adatokhoz a Levelezési cím alá került a Számlázási cím (irányítószám, helység, utca és házszám),
- a Kiszállítási adatoknál megszűnt a Számlázási cím,
- két új logikai mező: a Kiszállítási adatokban egy új soron a Telephely név a számla névben, Telephely cím a számla címben. Ezek használata megegyezik a sERPa ügyféltörzsben használtakkal. Leírása itt található
Szállítólevél lap
Partnerközpontot használó ügyfeleinknek a 115-ös verziótól kezdve új lehetősége van a Szállítólevelek és az Átadás bizonylatok megjelenítésére. Szabályozhatóvá tettük, hogy a két bizonylaton az ár és értékadatok megjelenjenek -e. Alapértelmezett a megjelenés, az új jogosultságokkal tilthatjuk a megjelenést. Mind a két bizonylaton megjeleníthetővé vált a Termék kód is, alapértelmezetten nem jelenik meg, a jogosultsággal engedélyezni lehet.
Elkészültek a:
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekÁfaÉrtékTiltása
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekÁfaKulcsTiltása
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekBruttóÉrtékTiltása
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekEanKódTiltása
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekEgységárTiltása
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekNettóÉrtékTiltása
•ÁtadásokÁtadásTételekÁfaÉrtékTiltása
•ÁtadásokÁtadásTételekÁfaKulcsTiltása
•ÁtadásokÁtadásTételekBruttóÉrtékTiltása
•ÁtadásokÁtadásTételekEanKódTiltása
•ÁtadásokÁtadásTételekEgységárTiltása
•ÁtadásokÁtadásTételekNettóÉrtékTiltása
•SzállítólevelekSzállítólevélTételekTermékKódEngedélyezése
•ÁtadásokÁtadásTételekTermékKódEngedélyezése
jogosultságok.
Ezzel együtt a ÁtadásokÁtadásTételekLejáratTiltása jogosultsággal az Átadás bizonylaton letiltható a Fogy.hat.idő oszlop is.
Az Exportálás XLS fájlba funkció a jogosultságok figyelembe vételével készíti el a Szállítólevél és Átadás bizonylat Excel fájlokat.
Partneradatok módosítása
Annak érdekében, hogy szinkronba kerüljön a Partnerközpont Partneradat struktúrája a sERPa ügyféltörzs adatstruktúrájával, az alábbi módosítások készültek el a Partnerközpontban:
•a Székhely adatokhoz a Levelezési cím alá került a Számlázási cím (irányítószám, helység, utca és házszám),
•a Kiszállítási adatoknál megszűnt a Számlázási cím,
•két új logikai mező: a Kiszállítási adatokban egy új soron a Telephely név a számla névben, Telephely cím a számla címben.
Ezek használata megegyezik a sERPa ügyféltörzsben használtakkal. Leírása itt találhat: https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?st_ugyfel_telephely.htm
3.112
A Partnerközpont Rendeléseket használó ügyfeleinknek új kényelmi funkciót fejlesztettünk ki a nyitott rendelés tételek lekérdezésére. A Nyitott rendelés tételek lapon egy táblázatban megjelennek a megrendelések főbb adatai. Nyitott minden rendelés, amíg nem teljesített, nem visszaigazolt, vagy nem elutasított. A táblázat Bizonylatszám oszlopában a Vevőrendelés számra kattintva a Rendelés lekérdezés lapon rendelés minden tétele látható. Érdemes tudni, hogy Rendelés lekérdezésben az állapotoknak megfelelő mennyiségeket (visszaigazolt, teljesített, stb.) tartalmazó oszlopok alapértelmezetten nem jelennek meg, a jogosultságok megfelelő beállításával a rendelés tételek mennyiségei a rendelés állapotnak megfelelően megjeleníthetők.
A modulban található szótár és funkciók románra való fordítása megtörtént, így ezen a nyelven is megjeleníthető a felület, ha a Paraméter funkcióbam, a Megjelenítés fülön, a Nyelv sávon felvesszük, mint új választható nyelv.
36907
A modul webes ügyféldolgozó szerkesztésében fejlesztettünk változásokat, melyek több funkciót is érintenek, illetve a partnerközpont paraméter működésében is változásokat hozott. A fejlesztés célja, hogy a dolgozó beosztás és jogosultság csoport törzsadatokat jobban meg lehessen különböztetni, melyek választhatók és melyek nem a Partnerközpont webes felületén a dolgozó szerkesztésekor. Ehhez a két funkcióban létrehoztunk egy-egy logikai mezőt "Partnerközpontban választható" néven. Ezek igaz állapotuk esetén teszik lehetővé a weben való kiválasztást. Megszűntettük a weben választható Alapértelmezett jogosultságcsoportot, így amikor egy dolgozónál a vastagkliensen nincs megadva csoport, akkor a paraméterben alapértelmezettként megadottat mutatjuk. A paraméterben kötelező mezőkké tettük az Alapértelmezett menü és jogosultság csoport mezőket, így azoknál az Ügyfeleinknél, akiknél nincs felvéve alapértelmezett érték, ott az első kerül a mezőbe frissítéskor. Ennek következménye az is, hogy amennyiben valakinek van felvéve Partnerközpont paraméter, de egyáltalán nincs menü, sem jogosultságcsoport, akkor mindkettő törzsbe felveszünk üres adatokkal egyegy alapértelmezett néven, melyet a paraméterben is megadunk. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter.htm
Partnerközpontban megadható jogosultságok listáját bővítettük a "RendelesekUjRendNettoErtekTiltas" jogosultsággal, mely a webes felületen az Új rendelés menüpontban a kosárba helyezhető termékek nettó érték oszlop megjelenítését szabályozza. Beállítani a Partnerközpont struktúra beállításoknál található Jogosultság csoportban tudják, itt hozzáadhatják, hogy mely csoportnak nem mutatják meg az oszlopot. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_web_rendelesosszeallitas.htm
Árlista
Termék kiszerelésekkel, átváltásokkal dolgozó ügyfeleink részére lehet hasznos a most elkészült fejlesztés, mellyel lehetővé vált az Excelben történő vásárlói rendelésleadáskor, hogy ne csak alapértelmezett mértékegységben tudják megadni a rendelendő mennyiséget. Ehhez a működéshez a paraméterben az "XLS rendelés ME. megadás" mezőben kell a Csak alapértelmezett helyett a kívánt értéket beállítani. A lehetséges értékek és az ezek hatására generált Excel tábla részletes változásai a súgóban a mezőnél találhatók. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_rendelesnyilvantartas.htm
Paraméter
Partnerközpontot használó Ügyfeleinknek készítettük el azt a fejlesztést, melynek köszönhetően a paraméterben nem kötelező a vevő rendelés kártyás fizetési módjának megadása, ezzel lehetőséget adva, hogy a felvett rendelést ne kelljen kifizetni, csak a később abból kiállított számlát lehessen kártyával a weboldalon kifizetni. Ezeket a beállításokat a Partnerközpont / Paraméter funkciójában a kártyás fizetés sáv alatt találják meg. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_mukodes.htm
WEB - Új rendelés
A Partnerközpontot fuvar választással és fuvar összeg felszámítással üzemeltető ügyfeleink részérére készült el egy hasznos fejlesztés. Ha már van a kosárban termék, akkor a program kiszámolja a partnerközpontban kiválasztható összes fuvarhoz tartozó fuvardíjat és ez az összeg a kosárba helyezett termékek alatt a fuvar mezőben a fuvar név után zárójelben kiírásra kerül. Ha több fuvarból is választhat a vásárló, akkor mindnél megjelenik, így a vásárló a kosár lezárása előtt dönthet arról, hogy milyen fuvarral (azaz pl. melyik futárszolgálattal) kéri teljesíteni a rendelését. A számítás dinamikusan történik, ahogy változik a kosár tartalma, folyamatosan frissül vele az aktuális fuvarösszeg.
WEB - Üzenetek
Módosítottuk a Partnerközpont webes felületén az üzenetek oldal állapot mezőjének alapértelmezett értékét. Az új verziótól, aki belép az üzenetek oldalra, automatikusan csak a nyitott állapotú aktákat fogja látni, a jelenlegi összessel ellentétben. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_web_uzenetek_uzenetek.htm
Az oldalakon található táblázatok méretét megnöveltük, hogy nagyobb felbontás esetén nagyobb tért töltsön ki, az átláthatóság érdekében.
Felmérés
Partnerközpontra kitehető felmérést bővítettük leírással, mely a belépéskor felugró kérdőív címe alatt, de még a kérdések felett jelenik meg. Ezt a leírást a vastagkliensen lehet formázni, így az ott megformázott módon fogjuk látni a webfelületen is. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_felmeres_altalanos.htm
A dolgozók kezelése oldalon mostantól egy Aktív nevű oszlopban pipával megmutatásra kerül, hogy a sorbeli dolgozót aktív dolgozóként tartjuk-e nyilván.
Ügyfél választás
Azon Ügyfeleinknek, akik partnerközpontot használnak és Partereikhez ügynököket állítottak be új működést fejlesztettünk, amely segítségével egy ügynök nem csak egy ügyfélhez tartozhat. A Partnerközpont paraméterében lehetőség van egy Ügyfél kategóriát megadni, amely után a megjelenő táblázatba a kategória tételeihez felhasználókat rendelhetünk. Ezek a felhasználók a hozzájuk kiválasztott kategória tételbe sorolt ügyfeleket fogják partner választásakor látni. Ilyenkor az Ügyféltörzs Ügynök mezőjében lévő Ügynököt nem figyeljük. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_mukodes.htm
Partnerközponthoz készítettük el a vastagkliensen használható Tulajdonság tétel érték korlátozás kivezetését a Rendelés funkcióba. Ez a működés lehetővé teszi, hogy bizonyos termékeknél meg lehessen adni, hogy milyen tulajdonság kombinációkkal lehet adott terméket rendelni, így a Partnereink csak az általunk engedélyezett opciókat választhatják (például: Pólókat értékesítünk és tulajdonságokban mondjuk meg, hogy milyen méret, szín és kivitelben értékesítjük az adott pólót). Az ehhez szükséges beállításokat a vastagkliensen a Tulajdonság csoport funkcióban és a Termék funkció tulajdonság fülén lehet elvégezni. Az új működéshez a Partnerközpont paraméter funkciójában a Tulajdonság érték korlátozás használatát kell igazra állítani. Működéssel és beállítással kapcsolatos információkat a súgóban olvashatunk. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_rendelesnyilvantartas.htm
Ügyfél dolgozó szerkesztés
A funkció újabb bevihető adattal bővül, ezért az alábbi átalakítások készültek el benne: A bevihető adatok keretei a következő neveket kapták: Személyes adatok, Web adatok, Egyéb adatok. A személyes adatoknál egy pipával szabályozható lett az, hogy a dolgozó aktíve. (ott dolgozik-e még a cégnél) Hamisra állítása esetén a megadott személyes adatokat tartalmazó mezők adatai törlésre kerülnek. A változtatás a mentés gomb megnyomása utána válik véglegessé. A web adatok keretben a használható pipát a jobb érthetőség kedvéért átneveztük web hozzáférésre.
Jogosultság csoport
A partnerközpontban a dolgozókhoz történő jogosultságcsoport beállításához nyújt segítséget a mostani a fejlesztés, mely két fő részből tevődik össze. Az első, hogy a jogosultság csoportba került két pipa (Használható ügyfélnél, Használható felhasználónál) melyekkel szabályozható, hogy az adott jogosultság csoportot kikhez lehet hozzárendelni. A másik egy Megjegyzés mező. Ebbe kerül átkonvertálásra 97-es programverzióra frissítéskor a korábban is meglévő Leírás mező értéke, a Leírás mező pedig kiürítésre kerül. Ez azért történik, mert ettől a programverziótól a Leírás mezőben megadott szöveg a jogosultság csoport nevére fókuszálva az egeret egy hint -ben kiírásra kerül a webes felületen a Dolgozók és a Dolgozók szerkesztése menüpontban. Tehát a Leírás mező azért lesz üres, hogy nem kívánt szöveg ne jelenjen meg a webes felületen.
A webes felületen megjelenő mennyiségi egység tizedesek működését módosítottuk annak érdekében, hogy a 2 tizedestől eltérő értéket is használó ügyfeleink vásárlói a lehető legpontosabban adhassák meg és láthassák a mennyiségekkel kapcsolatos információkat. Az eddigi fix 2 tizedeses megjelenítés helyett bevezettük azt, hogy minden termékhez annyi tizedest lehet megadni és annyit is mutatunk meg (például készlet adatoknál) ahány tizedes a termékhez beállított mennyiségi egységben meg van adva.
Visszaigazolt rendelések
Felhasználóink javaslata alapján a visszaigazolt (szállító-) rendelések menüpontban ezentúl a szállító által visszaigazolt szállítási határidőt fogjuk megjeleníteni. (Korábban a rendeléstétel ajánlott szállítási határideje jelent meg, amely nem hordozta azt az információt, amire ebben a helyzetben szükség van.) Ha több határidőre van visszaigazolva a tétel, akkor a legkorábbi dátum látható.
WEB - Üzenetek
96-os programverzióra frissítve lehetővé vált az üzenetek (akták) esemény szövegének részére történő szűrés.
WEB - XLS megrendelő / rendelés
Lehetővé vált az Excel megrendelőbe az ügyfélre érvényes áron felül egyéb árak megjelenítése is. Többek közt akkor lehet hasznos, ha egy viszonteladót szeretnénk tájékoztatni az általunk alkalmazott aktuális listaárakról, vagy ha a kedvezménnyel vásárló ügyfélnek szeretnénk megmutatni, hogy milyen mértékű kedvezményben is részesül. Két ártábla ár megjelenítésére van lehetőség, melyek a partnerközpont paraméterében megadott ár meghatározásban szerepelnek (Alapértelmezett ár és Referencia ár ártáblák) A megjelenítéshez a RendelésekXlsMegrendelőReferenciaÁrEngedélyezése és/vagy a RendelésekXlsMegrendelőAlapértelmezettÁrEngedélyezése jogosultságokat kell beállítani a vásárló jogosultság csoportjába.
Kosár lezárás
Partnerközpontot használó ügyfeleinknek elkészítettük azt a fejlesztést, mely a rendelésnyilvántartás-paraméterben adott sorozatokra felvett további adat mezőket partnerközponton keresztül beküldött rendelések esetén automatikusan felveszi, így amikor ezeket a bizonylatokat megnézzük a további adat mezők szerepelnek a rendelésen, aminek köszönhetően kézzel ki tudjuk tölteni azok értékét.
WEB - Termék
Partnerközpontot és mennyiségi engedményt használó ügyfeleinknek valósítottuk meg azt a fejlesztést, amelynek köszönhetően mennyiségi engedmény esetén nem csak az engedmény mértékét, hanem meg tudjuk mutatni, hogy partnereinknek milyen egységáron kapják meg a terméket adott mennyiségek elérése esetén. Az így megkapott egységárat az ár meghatározás funkcióban beállított algoritmus szerint számoljuk ki. Például van egy termékünk, melynek ára nettó 1000 HUF, amennyiben 5 darab felett vásárol, kap 25% kedvezményt (eddig csak ezt írtuk ki), amely kedvezmény esetén a nettó egységárunk 750 HUF (most már ezt is kiírjuk a bruttó egységárral együtt). https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_web_termek_termek.htm
Felhasználó jelszó követelmény rendszert a Partnerközpontot használó ügyfeleink részére elkészítettük azt a bővítést a partnerközpont paraméterben, amely lehetővé teszi a belépéshez használt jelszó követelményeinek beállítását. Megmondhatjuk, hogy legalább hány és milyen karakterek kellenek az elfogadott jelszóhoz a dolgozó módosításakor vagy elfelejtett jelszó esetén az új jelszó megadásakor.Részletek a súgóban. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_mukodes.htm
Árlista
Annak érdekében, hogy a Partnerközpontból letöltött excel megrendelőben a vásárlók könnyebben azonosítani tudják a cikkeket, lehetővé vált a sERPa-ban rögzített idegenazonosító megjelenítése a táblázatban. Ehhez be kell állítani a Partnerközpont paraméterben a Rendelésnyilvántartás fülön az idegenazonosító mezőben azt a típust, amihez tartozó idegen kódot szeretnénk az excelben viszontlátni. Mivel nem minden vásárlónak lehet szüksége erre, ezért ahol szükséges, ott a jogosultság csoportba fel kell venni a RendelésekXlsMegrendelőIdegenAzonosítóEngedélyezés jogosultságot. A két beállítás együttesen eredményezi az idegenazonosító megjelenítését a letöltött excelben. Előfordulhat olyan eset, hogy a vásárló rendszere csak számokat képes azonosítani, ezért a RendelésekXlsMegrendelőTermékIDEngedélyezése jogosultsággal a sERPa termék ID is beletehető a táblázatba. Mivel egyre több oszlop jeleníthető meg a táblázatban, ezért az eddigi oszlop sorrend helyett név szerint történik a termék és a mennyiség azonosítása a visszaolvasáskor. A követelmény, hogy Termékkód és Mennyiség oszlopnév legyen az excelben, ami alapján fel fogjuk venni a rendelést. További részletek a fentiekkel kapcsolatban a súgóban olvashatók a paraméter új mezőjénél. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_rendelesnyilvantartas.htm
Paraméter
Új működést valósítottunk meg a Paraméter felvételének egyszerűsítéséhez. Probléma volt, hogy Megjelenés fülön lévő választható nyelvek táblázatba, ha nem vettünk fel egy nyelvet sem, a Partnerközpont nem tudott működni, hiszen nem volt választható nyelv sem (se választható, se alapértelmezett). Erre a problémára fejlesztettük ki azt a működést, hogy amennyiben rögzítéskor még nincs felvéve a táblába egy nyelv sem, akkor az adatbázis létrehozásakor kiválasztott hely alapján a hozzá tartozó nyelv lesz berögzítve. https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_megjelenes.htm
Nem történt a modult érintő fejlesztés.
Egy korábbi fejlesztésnek köszönhetően lehetőség van a partnerközpontban a vevőrendelés leadásakor azt kártyával kiegyenlíteni. A mostani fejlesztésnek köszönhetően már vevőszámlák kártyás kifizetésére is mód van. Ehhez a plusz működéshez annyi szükséges, hogy a Partnerközpont paraméterben ki kell tölteni a Számla kártyás kiegyenlítés mezőt, ahol a vevőszámla paraméterben megadott egyéb fizetési eszközök közül kell egyet megadni. Ennek hatására megjelenik egy ikon a vevőszámla mellett, melyre kattintva elindul a fizetési folyamat. A kifizetéssel kapcsolatos részletes leírás a súgóban a mezőnél található.
https://www.progen.hu/serpa/help/index.html?rkozpont_parameter_mukodes.htm
Nem történt a modult érintő fejlesztés.
Számla összesítő
Mostantól a Partnerközpontban a vevők általi számla letöltés (PDF számlaképre kattintás) naplózásra kerül. Ezzel a fejlesztéssel kontrollálhatóvá válik az, hogy az egyes vevőkhöz eljutott-e a számla ezen a kommunikációs csatornán (Partnerközpont) keresztül. A letöltés ténye a sERPa felületén a Vevőszámla funkció Számlakép fülén a Letöltés dátum és Letöltő dolgozó mezőkben látható. Ugyan ezeknek a mezőknek az értékeit megmutatjuk a Partnerközpont számlák oldalon is. Ha nem volt még letöltve a számla, akkor a számlaszám mező melletti PDF link piros színű és egy hintben kiírásra kerül, hogy "Letöltöm a számlát". Ha már valaki korábban letöltötte, akkor a link zöld színű és a hitben az kerül feltüntetésre, hogy a vevő melyik dolgozója és mikor töltötte le. Rajta lehet keresni a számlát, ha esetleg nem lenne meg, de természetesen az újbóli letöltésre is lehetőség van. Csak az első ügyféldolgozó általi letöltés kerül naplózásra. A Számla infomációk lapon az Exportálás pdf-be gomb átnevezésre került Letöltöm a számlát -ra és a hint itt is ugyan azokkal a szabályokkal látható, mint a számlák lapon. Fejlesztés alatt van egy automatikus üzenetben küldhető lista, amivel értesíteni lehet a vevőket a letöltetlen számláikról.
Elérhetővé vált, hogy bejelentkezés után a kiléptetésig hátralévő idő kijelzésre kerül a jobb felső sorokba, így látható, hogy mennyi időt tudunk még az oldalon tölteni tétlenséggel.
A Partnerközpontot üzemeltető ügyfeleinknél is előfordul, hogy egy-egy vevőjük a megszokott fizetési módtól eltérőt szeretne választani egy rendelés leadásakor. Például a szokásos előre utalás helyett készpénzes utánvétet. Korábban ezt csak a megrendelés megjegyzésében jelezhették és az alapértelmezett fizetési módjukkal létrejött rendelés utólagos módosításával lehetett megoldani, ami külön figyelmet és munkát igényelt. Ennek egyszerűsítésére az új fejlesztéssel elérhetővé vált, hogy a vásárlók, a számukra meghatározott fizetési módok közül válasszanak. Az az alapelv, hogy az alapértelmezett fizetési módjánál (és az esetlegesen érvényben lévő fizetési mód szigorítás által meghatározottnál) szigorúbbat választhat. Akinek tehát 3 napos átutalása van, az választhat készpénzt, de nem választhat 5 napos utalást. A választható fizetési módok körét, azok sorrendje alapján határozzuk meg. Ez a lehetőség úgy üzemelhető be, hogy az áruház paraméterében Rendelésnyilvántartás fülön a Fizetési mód választás mezőt igazra kell állítani. Annak érdekében, hogy a vásárlók ne választhassanak bármelyik sERPa-ban felvett fizetési módból, az Általános paraméterbe került egy új mező: Fizetési mód sorrend szerepe. Két érték adható meg: alapértelmezetten a "Kiválasztás sorrend" van beállítva. Ez a program eredeti működését biztosítja, amikor a program felületén bármely használható fizetési mód beállítható a bizonylatokra és a Fizetési mód funkcióban a beállított sorrend csak azt befolyásolja, hogy a fizetési mód mező lenyitásakor milyen sorrendben jelenjenek meg a fizetési módok. "Választhatóság" érték beállítása esetén a működés a következő lesz: Értékesítés irányú bizonylatokon (beszerzés esetén a működés változatlan) a program keres egy "bázis" fizetési módot az adott ügyfélhez. Elsősorban a fizetési mód szigorításból, ha ott nincs érvényes adat, akkor az ügyfélnél beállítottat, ha ott sincs, akkor az áltanos paraméterbe került másik most fejlesztett új mezőből veszi (Alapértelmezett fizetési mód). Ezek után egy bizonylatra a bázis fizetési módot és az annál sorrendben nagyobb értékkel rendelkező fizetési módokat lehet kiválasztani. Ez a választhatóság érvényre jut a partnerközpontban is, ezért ajánlott ezt a beállítást alkalmazni annak érdekében, hogy ne választhasson a vásárló bármilyen használható fizetési módot. Példa egy helyes beállításra a Fizetési mód funkcióban, ha a választhatóság érték van beállítva az általános paraméterben: Sorrend = 1 - Átutalás 30 nap Sorrend = 2 - Átutalás 8 nap Sorrend = 3 - Bankkártya Sorrend = 4 - készpénz. Ekkor, - ha az ügyfélhez Átutalás 8 nap van beállítva, nincs fizetési mód szigorítása, akkor a 2,3,4 fizetés módok közül lehet választani a bizonylataira. - ha az ügyfélhez van fizetési mód szigorítás és ott Bankkártya van beállítva, akkor ezt és a készpénzt lehet választani. - ha az ügyfélhez nincs beállítva semmi, szigorítás sincs, de az általános paraméterben az alapértelmezett fizetési mód a bankkártya, akkor azt és a készpénzt választhatja. Ennek a mostani fejlesztési csomagnak a vonzata az, hogy a Partnerközpontban már nem lehet rendelést leadni, ha a fizetési mód nem határozható meg valahonnan. Program frissítéskor törlésre kerülnek azok a régi nyitott kosarak, amikhez a program nem tud fizetési módot rendelni. Ezért fontos az, hogy minimum az általános paraméterben legyen beállítva egy alapértelmezett fizetési mód, hogy azok a vevők, akikhez nincs megadva fizetési mód, továbbra is tudjanak rendelést leadni. Ha a programnak nem sikerül fizetési módot találnia egy vevőhöz, akkor a kosár nyitásakor a következő hibaüzenetet fogja kapni a vásáró: "A rendeléshez nem határozható meg a fizetési mód. Vegye fel a kapcsolatot az áruház üzemeltetőjével."
A paraméterben megadott minimális nettó rendelésérték mostantól nem a bejelentkezett ügyfél devizájára vonatkozik, hanem a rendszer alapértelmezett devizanemére. Amennyiben az ügyfél devizája eltér az alapértelmezett devizától és létezik az eltérő devizához érvényes árfolyam, akkor a minimális rendelési érték átszámolásra kerül a legutolsó árfolyammal. Máshogy megfogalmazva a paraméterben megadott korlát értéke az ügyfél alapértelmezett devizára átszámolt értékére vonatkozik. (Amennyiben nincs érvényes átváltási árfolyam, akkor a korlát továbbra is az ügyfél devizájára vonatkozik).
A termékek minősítése kiterjesztésre került. Eddig a termékeknél egyszerre csak egy állapot volt látható: 'új, akciós, mennyiségi engedményes'. Most már adott esetben ezek kombinációi is megjelenhetnek, a termékre érvényes engedmények részleteivel.
Felmérés
Elkészült a felmérés funkcióban, hogy nem csak ügyfélre vagy ügyfél/telephelyre kérhetünk le kérdőívet, hanem ügyfél/dolgozóra is. Amennyiben ügyfél/dolgozót választunk, akkor minden ügyfél minden használható dolgozójára egyszer jelenik meg a kérdőív a partnerközpontban. A vastagkliensen pedig paraméterrel szabályozható, hogy figyelmeztessen a program, vagy sem, ha egy felmérést egy ügyfél egyazon dolgozójára többször akarunk felvenni.
Bővítésre került a használható jogosultságok és tokenek köre. Most már a termékek, a rendelések és a sablon oldalakon egységesen megjeleníthető a Bruttó egységár, Bruttó listaár, Nettó listaár, Engedmény (százalék), (Nettó) Engedmény oszlopok.
Felmérés
Új mező került kifejlesztésre 'Web címke' néven. A partnerközponton belül az itt megadott szöveg fog megjelenni az adott felmérés címeként.
WEB - Üzenetek
Megvalósításra került, hogy több iratot lehessen csatolni egy üzenet felvételekor. Szintén az összes csatolt irat letölthető az akták eseményéből.
Paraméter
Kifejlesztésre került a Partnerközponban leadott rendelésekre a fuvar felszámítás lehetősége. A rendelésnyilvántartás fülön a Fuvarköltség felszámítás mezőben beállítható értékek: [Nincs]/Van/Jóváhagyással. Nincs esetén nem kerül fuvardíj érték a Partnerközpontban leadott rendelésekre. Van esetén felszámításra kerül a fuvardíj Ügyféltelephely/Ügyfél/Rendelés sorozat (ahol előbb található fuvar típus, az jut érvényre) beállítások szerint és a kosár lezárása után tájékoztatja a program a vásárlót a felszámított fuvarösszegről. Jóváhagyással esetén a Zárás és küldés gomb megnyomása után kérdést tesz fel a program: Rendeléséhez 1 234 fuvarköltség kerül felszámításra. Kívánja rögzíteni a rendelést? Igen/Nem. Tehát ez esetben a vásárlóra van bízva, hogy a fuvarösszeg ismeretében leadja-e a rendelését. Ha 0 összegű a fuvar, akkor Rendeléséhez fuvarköltség nem került felszámításra üzenet jelenik meg.
Ügyfél dolgozó jogosultság beállítás
Bővítésre került a panel: - Mostantól lehetőség van szűrni az ügyfél dolgozók partnerközpontban használt jogosultság csoportjára. - Továbbá a dolgozóhoz tartozó jogosultság az eredmény táblában is megjelenítésre kerül. - Valamint az összes dolgozó mellett lehetőség van szűrni csak a használt dolgozókra, vagy csak a nem használt dolgozókra.
WEB - Üzenetek
Az Üzenetek menübe új szűrések kerültek: Tárgy része, Bizonylatszám része, Állapot (Összes, Csak Nyitott, Csak lezárt) A partnerközpont paraméter megjelenítés fülére új mező került: Lezárt akták visszamenőleges megjelenítése. A megadott napig visszamenőleg jelennek meg a lezárt akták. A feltételnél az akta megnyitás dátuma számít.
Paraméter
Az eddigi fix 3 hónap helyett szabályozható vált a partnerközpontban megjelenő bizonylatok visszamenőleges időszaka. A megjelenítés fülre készült egy összecsukható sáv, Bizonylatok, ezen belül egy mező: Bizonylatok visszamenőleges megjelenítése, ahol megadható a napok száma, ameddig visszamenőlegesen megjelennek a bizonylatok a webes felületen. (a ki nem egyenlített számlák továbbra is mindig megjelennek)
WEB - Termékek
Új termékszűrési lehetőség került kifejelsztésre: Szokásos időszak. Választható értékek: Minden - amit az ügyfél valaha vásárolt. Előző hónap - amit az ügyfél az elmúlt egy hónapban vásárolt Előző negyedév - amit az ügyfél az elmúlt negyedévben vásárolt Előző félév - amit az ügyfél az elmúlt félévben vásárolt Előző év - amit az ügyfél az elmúlt évben vásárolt Előző szezon - amit az ügyfél a mai naphoz képest plusz-mínusz egy hónappal vásárolt az előző évben. A mező a TermékSzűrőSzokásosIdőszakEngedélyezése jogosultsággal szabályozható. Alapértelmezetten nem jelenik meg.
Kérdőív
Elkészült a Kérdőív paraméter funkció, amely a Kérdőív és Felmérés funkciók paraméterezését szabályozza. A funkcióban kikapcsolható a figyelmeztetés, valamint a telephelyenkénti kérdezések, a költséghely, témaszám és pozíciószám is kikapcsolható. Elkészült, hogy a Kérdőív funkcióhoz lehessen iratot csatolni. A Kérdés funkcióban szabályozható lett a százalékos és ezrelékes kérdések értékének megadhatósága. Egy pipa segítségével beállítható, hogy csak 0 és 100 százalék közti értékek megadására legyen lehetőség. A felmérés funkcióban bekerült egy új szűrés, ami a kérdőív kitöltési időpontja alapján szűr a kérdőívekre, és csak azok a felmérések jelennek meg, amelyekhez van a szűrésnek megfelelő kérdőív.
Paraméter
Új szabályozás került kifejlesztésre. A Termék megnevezés legördülő listával beállítható, hogy a termék neveket vagy azok rövid leírását kívánjuk használni a termékek megjelenítésénél.
WEB - Üzenetek
Több fejlesztés is történt. 1. A bejelentkezett ügyfélhez tartozó összes ügyfél dolgozó aktája megjeleníthető, ha a "UzenetekOsszesUgyfelUzenetMegjelenites" jogosultság beállításra került. 2. Ügyfélen belül mostantól más dolgozó nevében is tud felvenni aktát a bejelentkezett dolgozó, ha az '"UzenetekUgyfelUgyintezoMegadas" jogosultságot bekapcsoljuk nála. 3. Az akta események rögzítése vagy módosítása letiltható a szükséges "UzenetekUzenetEsemenyFelvetelTiltas" jogosultság használatával.