Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Navigáció: Programtelepítés és üzemeltetés

Használatbavétel lépésről lépésre

Ugrás Előző Fel Következő Menü

Leírás

Amikor a sERPa programot egy valódi cégnél használatba vesszük, akkor az alábbi lépések szükségesek a  telepítés után:

 

Hozzunk létre egy üres adatbázist.

Ha nem egy előző programból konvertáljuk az adatokat, akkor a telepítés során az üres adatbázist válasszuk.

 

Hozzuk létre a  menüket.

Létre kell hoznunk a különböző felhasználóknak (felhasználó csoportoknak) szánt menüket. Ilyen csoportok lehetnek például: raktárosok, kereskedők, pénzügyesek, könyvelők, vezetők … A rendszerrel kapott sERPa menüt ne módosítsuk, mert azt minden frissítés felülírja. A menüt akkor tudjuk módosítani, ha a Program menü / Menümódosítás engedélyezése menüponttal vagy az ikonnal engedélyezzük. Úgy hozhatunk létre legegyszerűbben új menüket, ha az eredeti sERPa menüben (lista nézetben) kijelöljük az összes menüpontot, másoljuk azokat, majd a Program / Menü módosítás / Menü / Új menü menüponttal létrehozunk egy új menüt és ott beillesztéssel beillesztjük. Ezt követően módosítunk vagy törlünk az új menüből.

 

Vegyük fel a felhasználókat.

Ezután felvehetjük a felhasználókat. A Program menü alatt akkor jelenik meg a Felhasználók … almenüpont, ha a menü módosítást engedélyezve van. Itt rendelhetjük a felhasználókhoz a menüket. A pénzügyi év beállítással azt szabályozhatjuk, hogy a felhasználó programindításkor melyik pénzügyi évben találja magát, ha a Pénzügyi év módosítás engedélyezve van, akkor a felhasználó bele tud menni más pénzügyi évekbe is. Ha a Rendszerfelügyeletet engedélyezzük, akkor a felhasználónak joga lesz a menü módosításra, felhasználók módosítására is. (Lásd még a személynél leírtakat.)

 

Adjuk meg cégünk alapadatait.

A Struktúra / Saját adat bevitelben adhatjuk meg cégünk nevét címét telefonszámát ... Ezek az adatok kerülnek a számláinkra, egyéb bizonylatokra. Ha több telephelyünk van, azokat a telephely fülön adhatjuk meg. Paraméter névként az üres adatbázisba is fel van véve egy Normál nevű, alapesetben elegendő ezt módosítani. Ha például felveszünk egy másik saját adatot is MásikCím néven, akkor ezt a címet úgy tudjuk használni, hogy annak a funkciónak a beállításánál ahol használni szeretnénk (pl.: vevőszámla paraméter) a saját adatnál a MásikCím-et választjuk.

 

Vegyük fel a devizákat.

A Struktúra / Deviza bevitelben találhatjuk meg a devizákat. Figyeljünk arra, hogy a Devizatizedes, Valutatizedes, Áfakerekítés, Számlakerekítés mezők értékét már most állítsuk be arra az értékre, amellyel használni szeretnénk! Ha akkor változtatunk ezeken a beállításainkon amikor már adataink vannak a rendszerben, akkor például előállhat olyan eset, hogy egy számlát nem tudunk pontosan kiegyenlíteni.

 

Vegyünk fel személyeket.

A Bérszámfejtés / Személy bevitelben vehetjük fel a cégünknél dolgozó személyeket. Az itt bevitt adatokat használjuk például a bizonylatok aláíróiként, kiválaszthatók készpénzt felvevő vagy befizető személyként, a bér kifizetéskor... Ha valamely szűrésnél szerepel a bizonylat felvevőjére való szűrés, az csak akkor fog működni, ha a most felvett személyt a felhasználó bevitelben a felhasználóhoz rendeljük.  

 

A sERPa súgója.

A program használatát nagyban segíti a súgó, igyekeztünk minden információt leírni benne. Bármely helyről F1-gyel indítva a súgó az éppen aktuális helyen nyílik meg. A használatbavétel előtt is hasznos lehet a keretrendszer, menümódosítás, paraméterek ... részeket átolvasni.

 

Kapcsolódó funkció.

A program legtöbb mezőjén állva elindíthatjuk a kapcsolódó funkciót a  ikonnal vagy a Ctrl+K billentyűkombinációval. Így amikor valamely mezőben egy másik funkcióval felvett adatok közül kellene választanunk, akkor kapcsolódó funkcióval eljuthatunk ebbe a másik funkcióba, ahol felvehetjük vagy módosíthatjuk a szükséges adatot.

 

A sERPa működését befolyásoló fontos beállítások.

 

Rendszerbeállítások

Általános paraméter

Általános konstans

Maszk módosítás

 

A legtöbbet használt modulok paraméterezéséről az alábbi fejezetben olvashatunk többet:

 

Főkönyv paraméterezése

Készlet modul paraméterezése

Vevő modul paraméterezése (ehhez hasonló a szállító modul is)

Bank modul paraméterezése (ehhez hasonló a pénztár modul is)

Rendelés-nyilvántartás paraméterezése

Eladási ár ajánlásának paraméterezése

Intrastat lista paraméterezése