Új szállítórendelés felvétel hatására automatikusan történik a megfelelő B2B partner sor hívása ügyfél alapján, aminek hatására a partner (másik sERPa) adatbázisában egy vevőrendelés keletkezik a megfelelő beállításokkal. Az adatcsere SOAP interfészen keresztül történik. Az adatcsere SOAP interfészen keresztül történik, amelyhez előzetesen be kell állítani az IIS-t: IIS beállítások.
AB1_SzR -> AB2_VR
Szállító rendelést küldő adatbázisban a B2B partner funkcióban fel kell venni Szolgáltató típussal, Rendelés pipával, a megfelelő URL, Azonosító és Jelszóval az Ügyfelet, akinek át akarjuk küldeni az adatbázisába a szállító rendelést, hogy ott vevő rendelésként jelenjen meg.
A Vevő rendelésként fogadó adatbázisban a B2B partner funkcióban fel kell venni Előfizető típussal, Rendelés pipával, a megfelelő Azonosító és Jelszóval az Ügyfelet, akitől vevő rendelést akarunk kapni (az ő szállító rendeléséből) és meg kell adni a sorozatot, amelyre a vevőrendelés kerülni fog. Az azonosítónak és a jelszónak meg kell egyeznie a küldő adatbázisban meghatározottal. A küldő és a fogadó adatbázisban megadott jelszót máshol (az IIS-ben) nem kell megadni csak a két sERPa adatbázis B2B partner funkciójában. Ezzel azonosítja be egymást a két adatbázis. Az URL mező megadására példa:
https://wj.progen.local/Hitelap_B2B/SOAP/B2B/
ahol:
wj.progen.local - gép, ahogy az interneten elérhető
Hitelap_B2B - Alias név, amit a virtual folderben megadtunk
SOAP - kötelező megadni logikai szerepe van, fizikailag nincs ilyen könyvtár
B2B - szintén csak logikailag kell megadni, fizikailag nincs. Azt jelzi, hogy a B2B partner sERPa funkció használja az interfacet. Részletesebben lásd: IIS beállítások.
A küldő adatbázisban az Automatikus üzenet típus funkcióban be kell állítani a "Szállító rendelés küldése B2B partnernek(Rendelés)" Bizonylat változás típusú automatikus üzenetet, amelyben meg kell adni, hogy mely szállítórendelés sorozatra felvett rendelésről mehessenek át az adatok a fogadó adatbázisba. (Szállító rendelés funkció Művelet: Küldés B2B partnernek módon kézzel is átküldhető a szállító rendelés, ekkor az automatikus üzenetet nem is kell beállítani.)
Az automatikusan létrejövő vevő rendelés tételeiben a "Foglalás" és "Diszponálás beérkezéskor" pipák állása a fogadó adatbázis vevő rendelés paraméterében a megfelelő sorozatra beállított kezdőérték beállítás szerint automatikusan kerülnek kitöltésre.
A bizonylaton levő hivatkozási szám is átküldésre kerül.
A bizonylaton megadott nyomtatandó, tehát a megjegyzés fülön a Nyomtatás mező értéke nem "Nincs", akkor ezek a megjegyzések az xmllel átküldésre kerülnek.
Több automatikus folyamatot összekapcsolva elérhető, hogy az egyik adatbázisban felvett vevőrendelés automatikusan diszponálódjon ( Rendelés - Vevő rendelés diszponálása ), majd adatbázison belül automatikus szállító rendelést hozzon létre ( Rendelés - Vevő rendelés továbbrendelése (Rendelés) ), majd ez egy másik adatbázisban automatikus vevő rendelést eredményezzen ( Rendelés - Szállító rendelés küldése B2B partnernek(Rendelés) ), sőt ez akár szállító rendelést is létrehozhat ( Rendelés - Vevő rendelés továbbrendelése ) ebben a másik adatbázisban! Ehhez több vonatkozó automatikus üzenetet kell beállítani a megfelelő adatbázisokban.