2024.09.02. - 2024.09.29.
Következő verzió: 2024.10.10.
Bérszámfejtés, Erőforrás, Készlet, Rendelés-nyilvántartás, Szállító, Szerviz, Szerződéskezelés, Termelés, Termékdíj és EPR kezelés, Vevő, Webáruház kapcsolat
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.
Webáruház interfész (NetGo) - DRS visszaváltási díj termék küldése
A Netgo webáruház interfészt is felkészítettük a DRS visszaváltási díj információk kezelésére. A termék adatok átadása üzenetet két új elemmel bővítettük:
1.deposit_fee. Ha olyan terméket adunk át a webáruház felé, amely maga egy DRS visszaváltási díj, akkor a deposit_fee mezőben 1 értéket adunk át, hogy a webáruház elkülöníthesse ezt a terméket és ne jelenítse meg eladhatóként.
2.deposit_fee_products. Az italtermékekkel együtt ebben a blokkban felküldjük a termékhez tartozó DRS visszaváltási díj információkat is (göngyöleg termék ID-je, kódja, mennyiség, nettó és bruttó ár, áfakulcs). Ez alapján a webáruház az italtermékhez tudja kötni a korábban felküldött visszaváltási díj termék(ek)et.
A használatba vétel előtt fontos a fenti linken elérhető paraméterezési útmutató tanulmányozása.
Egészségbiztosítási ellátás időszakok lekérdezés - új lekérdező funkció
A "Egészségbiztosítási ellátás időszakok" lista kiváltására egy új, korszerűbb technológiával készült funkciót hoztunk létre a fenti néven.
A frissítéssel az egyéni menükbe is kikerül az új funkció, ahol a korábbi lista is megtalálható.
Bővebb információ a súgóban olvasható.
Adatszolgáltatás a folyósított ellátásokról - új műveletek
A TB kifizetőhelyek számára két új műveletet biztosítunk a funkcióban:
Lezárás visszavonása, valamint TB bevallás törlése, melyekről a súgóban olvashatnak bővebb információt.
Munkarend - refaktorálás
Módosításra került a funkcióban, hogy a nem használt mezőket megszüntettük: Munkaidőkeret hossz, Munkaidőkeret kezdő dátum, Munkaidőkeret óraszám
Bővítettük, hogy mely pótlékok választhatók ki, a Délutános pótlék már nem választható ki.
A Típus mezővel a Számfejtés funkcióban lévő naptár ajánlásakor egy új működés érhető el, mely lehetővé teszi, hogy normál (5/2) munkarend esetén nem szükséges az ünnepnapokat egész évre vonatkozóan kivételként felrögzíteni. A Típus mezőben kiválasztható, hogy a munkarend normál (5+2) vagy folyamatos. Normál munkarendnél a munkaszüneti napra munkaszünetet ajánl a program, folyamatos munkarendnél munkában töltött időt ajánl és munkaszüneti napi pótlékot.
Fontos! Mivel változott a számfejtésbe a napok ajánlása a Típus mező hatására a már meglévő munkarendek esetében is, ezért a frissítést követően kérjük, ellenőrizzék le, és módosítsák, ha szükséges, hogy a megfelelő működést érjék el!
A sablon beállításakor, hogy megkönnyítsük a rögzítést, a sablon hosszának megadásakor a Napok fülre begenerálásra kerül a Hossz mezőben megadott napok számának megfelelő számú sor, melyeknél csak a nap típusok beállítása és a napi munkaidő megadása szükséges csak.
Bővebb leírás a súgóban olvasható.
Előlegfelhasználás lekérdezések
Kiegészítettük az előlegfelhasználás lekérdezést mind vevő, mind szállító oldalon, a főkönyvi számonkénti összesítés füllel, mely Excelben ill. PDF-ben nyomtatható. Az előlegfelhasználás lekérdezésről a súgóban olvashatunk.
DRS-hez kapcsolódó módosítások
Elkészítettük, hogy Vevőszámla, Előlegbekérő, Szállítólevél, Számlaérkeztetés, Belső számla bevitelben minden típusú Kitöltés bizonylatról műveletnél ne töltsük át a visszaváltási díj tételeket, hanem hagyjuk, hogy a lezárás rátegye az italtermék tételeknek megfelelően. Így ha például egy végszámlát előlegszámlából kitöltés bizonylattal töltök ki, akkor rögtön módosítani lehet a termék mennyiségeket és nem kell kézzel kitörölni előtte a visszaváltási díj tételeket. (Ilyenkor a DRS tétel törlés művelet nem is aktív, mert még nem volt rögzítés.) A módosítás a 4.0.156.57740-es sERPa verzióban készült el.
Termék - DRS adatszolgáltatás vonalkód
Bővítettük a Termék göngyöleg /DRS visszaváltási díj táblázatot egy új táblázattal, melynek célja, hogy az egy csomagban szereplő összes (visszaváltási díj köteles) termék vonalkódját tudjuk szerepeltetni. Erre abban az esetben van szükség, amikor összecsomagolt italtermékeket értékesítünk, pl.: karácsonyi díszdobozban legalább két visszaváltási díjas termék szerepel, Ilyenkor a a MOHU felé történő adatszolgáltatásban az italtermékek vonalkódjait kell feltüntetni. A fejlesztés a sERPa 156.58066-os verziótól érhető el. Részletes információ a Termék leírásánál található a súgóban.
DRS visszaváltási díj adatszolgáltatás eredményhalmaz
Az elkészült eredményhalmazzal lehetőség nyílik a DRS visszaváltási díjra vonatkozó adatok lekérdezésére, az EPR paraméterben meghatározott beállításokkal. Lehetőség van a lekérdezett adatok CSV fájlba történő exportálására is. Az elkészült adatszolgáltatással kapcsolatos információ a súgóban a Lekérdezés DRS adatszolgáltatáshoz részben található. Az elkészült adatszolgáltatás a 4.0.156.59033 verziótól elérhető.
Szerviz Munkalap - Szerződés kapcsolat
Új fejlesztésünkkel azt a folyamatot támogatjuk, amelynek során szerződésben meghatározott árakon nyújtanak szerviz szolgáltatásokat.
A szerződés paraméterben szabályozható, hogy a Berendezés megadható a szerződéshez. Igen beállítása esetén látható a mező a szerződés általános fülén.
A szerviz sorozaton is szabályozható, hogy a munkalapon kiválasztható legyen egy szerződés. Szerződés kiválasztása esetén beajánljuk az alábbi adatokat:
- partner (megrendelőként)
- telephely
- berendezés
- deviza
- fizetési mód
- könyvelési dimenzió
Ha a munkalapon megadtunk a szerződést, akkor ha a munkalap eseményen olyan terméket használunk fel, amelyik szerepel a kapcsolt szerződésen, akkor annak onnan vesszük az egységárát és azt nem lehet módosítani.
Számlageneráláskor a generált számla a munkalapon megadott szerződéshez fog kapcsolódni, így a szerződés szerződéstétel terv tény fülön is megjelenik.
Munkalap - Munkalap megbontása több munkalapra állapot megadással
Eddig a munkalap megbontás művelettel létrehozott munkalapok állapota minden esetben generált volt. Előfordulhat, hogy egy gyártási folyamat során már a megbontást követően gyártható az adott késztermék. Ilyen esetben a megbontott munkalapokon először az állapotot kellett módosítani, majd csak ezt követően kezdődhettek meg a gyártási folyamatok.
A leírt munkavégzést segítve kifejlesztettük, hogy a munkalapok megbontása esetén lehetőségünk legyen kiválasztani az újonnan létrejövő munkalapok állapotát. Az eredeti munkalap állapotán a generálás során nem változtat a program.
Bővebb információ a lehetséges állapotokról, valamint a művelet működéséről a súgóban olvasható:
Vevő rendelés fogadás Interfész - Alapértelmezett ártábla
Az API kapcsolaton keresztül érkezett rendelések esetén az ár meghatározása szerződésben rögzített módon történhet, ezért mire a rendelés beérkezik, ezekben az esetekben a termék már szerepel ártáblában.
Azért, hogy az interfész hívásban ne legyen szükség ár megadására kifejlesztettük, az interfész funkció Paraméter értékek fülén történő alapértelmezett ártábla megadási lehetőséget.
Ha az interfész felőli hívásban nincs NetUnitPrice (NettoEgysegar) mező, akkor az alapértelmezett ártábla alapján fogja a program a rendelés tétel nettó egységárát kitölteni.
GS1 DataBar - Group Separator
Előfordulhat, hogy egy GS1DataBar típusú vonalkód olyan szegmenseket tartalmaz amelyek nem relevánsak számunkra. Ezeket a program eddig sem vette figyelembe, ám ha ezek nem fix hosszúságú kódszegmensek (például gyártási szám) után következtek, akkor nem észlelte, hogy végetért az előző szegmens és új kezdődött. Az ilyen kódok úgynevezett group separatorokat tartalmazhatnak. Ezek láthatatlan karakterek, tehát beolvasáskor nem jelennek meg, azonban a fejlettebb vonalkód olvasók felprogramozhatók úgy, hogy ezek helyett egy tetszőleges speciális karaktert adjanak vissza. Ezeket a karaktereket fel lehet használni arra, hogy egyes - számunkra akár felesleges - szegmenseket fel lehessen ismerni.
Kifejlesztettük a program azon részeibe ahol GS1 databar beolvasásra van lehetőség, hogy a funkciók képesek legyenek kezelni az egyes szegmensek előtti szeparátorokat, amely a sERPa esetén | jel (AltGr + W, angol neve pipe). A vonalkód olvasás működésével és a program beállításaival kapcsolatban a Vonalkódolvasás paraméter funkció súgójában található részletes leírás.
Kitöltés bizonylatról (Vevőrendelésről) - Vevőrendelés bizonylatszám
Vevő visszáru / Szállító rendelés / Termelésből rendelés rendelés bizonylatok esetén abban az esetben ha a kitöltés bizonylatról művelettel Vevő rendelés töltjük ki az aktuális bizonylatot a tétel megjegyzésébe a program automatikusan beillesztette a vevőrendelés bizonylatszámát és tételét, ami azonban több esetben felesleges információ lehet és nagyobb tételszám esetén a kitörlése sok időt vehet igénybe.
Kifejlesztettünk a Kitöltés bizonylatról párbeszédablakra Vevőrendelés típus esetén egy új, jelölőnégyzetet amellyel a kitöltés befolyásolható, ezáltal nem kerül be automatikusan az új bizonylat tétel megjegyzésébe a forrás bizonylatszáma, csak ha a Forrás bizonylatszám tételmegjegyzésbe jelölő négyzetet igazra állítjuk.
Ha ezen felül további információra van szüksége az új programverzióban elérhető fejlesztésekről, kérjük, keresse fel a sERPa Támogatást a Központi Tanácsadó Szolgálat elérhetőségein vagy a Partnerközpontban beküldött üzenetben. Kollégáink készséggel válaszolnak kérdéseire.