A feladat az, hogy abban az esetben, ha a szállítórendelésen módosítják egy termék szállítási határidejét, akkor azokon az élő vevőrendeléseken, amelyen ugyanaz a cikk szerepel, az igazolt szállítás dátuma automatikusan legyen lemódosítva.
Ezenkívül ügyfélnek az is az igénye, hogy a vevő rendelésen megadott saját ügyintéző (értékesítő) emailen értesítést kapjon arról, ha a hozzá tartozó rendeléseken az igazolt szállítás dátuma le lett módosítva.
Most azt funkciót fogjuk paraméterezni, amelynek az a feladata, hogy a vevőrendelések igazolt szállítás dátumát módosítsa, azoknál a cikkeknél, amelyek megfelelnek egy szűrési feltételnek.
Tehát első lépésként a Vevő rendelés dátum kitöltés funkcióra kell egy automatizált folyamatot felvennünk, az alábbi kép alapján.
A szűrésről az RVSzűrésKód paraméter gondoskodik. A paraméter értékének annak a rendelés-szűrésváltozatnak a kódját kell megadni, amelyik a megfelelő rendelésekre szűr. Pl.: Visszaigazolt vevőrendelések
Ezt követően egy eseményvezérelt feladatot kell definiálnunk, az első lépésben létrehozott folyamat beállításával.
Ez a lépés gondoskodik arról, hogy amennyiben a Szállítórendelésen megadják, vagy módosítják a szállítási határidő értékét, akkor induljon az a funkció, amelyik a vevőrendelést fogja módosítani.
Miután le lettek módosítva a vevőrendelésen a dátumok, jöhet az ügyintézők értesítéséhez szükséges beállítások.
Szükségünk van egy listára, melyben a megváltozott vevőrendelések fognak szerepelni.
Ezt fogják e-mailben megkapni a vevőrendelést rögzítő munkatársak (saját ügyintézők).
A listánkhoz létre kell hozni egy listaformát. (Akció neve=AF_SZUR)
A működéshez elengedhetetlen, hogy a formánkban megtegyük az alábbi oszlop beállítást. Azért van erre szükség, mert ez alapján tudja a program saját ügyintézőként elküldni az értesítéseket.
Miután elkészültünk a formánkkal, létre kell hoznunk az e-mail küldéshez az automatizált folyamatot.
Ezt a folyamatot fogja a program automatikusan elindítani (a következő lépés beállításai szerint), ha megtörtént a vevőrendelésen a módosítás.
A folyamat szűrésének az első lépésben megadott vevőrendelés-szűrésváltozat nevét kell megadnunk.
Be kell továbbá állítanunk a BizTípus=Vevőrendelés paramétert, valamint F7: Eszközválasztás paramétereit.
A PrnFormatId paraméter értékének a létrehozott formánk azonosítóját kell megadnunk. A sikeres üzenet küldéshez, megfelelő e-mail beállításokra van szükségünk.
Utolsó lépésként eseményvezérelt feladattá kell tenni a folyamatunkat az alábbi módon.
Ez a lépés gondoskodik arról, hogy amennyiben a Vevőrendelésen módosítják az igazolt szállítás dátumát (határidőt), akkor induljon az értesítés folyamata.