Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Részletes leírás

Lehetőség van a programmal elektronikus számla kiállítására, melynek használatával jelentős papír mennyiséget, időt, illetve nyomtatási és postázási költségeket lehet megtakarítani.

Amennyiben a számla fejlécben irat van csatolva, akkor az iratoldalak mellékletként lesznek kapcsolva a számlaképet tartalmazó PDF dokumentumhoz. Külső irattár esetén is megtörténik a dokumentumok beágyazása. A folyamat teljesen automatikus. Megfelelő beállítás esetén a számla végleges nyomtatásakor történik meg az hiteles számla generálása, majd annak azonnali továbítása a címzetteknek.

 

Első lépésként szerződést kell kötni egy elektronikus aláírást biztosító céggel aki vállalja azt, hogy elvégzi a hozzá eljuttatott számla elektronikus hitelesítését, adott esetben e-mailben továbbítja a vevő felé a már hiteles bizonylatokat. Az elektronikus számlázás sERPa programban történő beüzemeléséhez a B2B Partner funkcióban kell beállítani "Szolgáltató"-nak a választott és támogatott E-Számla szolgáltatót, továbbá meg kell adni az azonosításhoz szükséges adatokat és az egyéb beállításokat. Számlát hitelesítő szolgáltató például a Számlaközpont.

(A EDInet (Docca) típus is választható a folyamat hasonló, természetesen más paraméterezéssel)

 

 

Ezután a Vevőszámla-paraméter funkcióban a számlasorozatra szükséges beállítani, hogy a sorozatba tartozó számlákat lehessen e-számlaként nyomtatni. (Bevitel / Általános / E-száma fül)

 

Majd az Ügyfél funkcióban lehet meghatározni, hogy mely ügyfelünknek állíthatunk ki e-számlát. (Általános fül / E-számlázás mező)

 

Nyomtatás után a Vevőszámla bevitelben a Számalkép fül tartalmazza a számla elküldésére és a hitelesített számla visszaérkezésére vonatkozó információkat. Továbbá lehetővé teszi az elektronikusan aláírt hiteles számla képének a megtekintését, ha a hiteles számla acrhiválását kértük. (a vevőszámla nyomtatása hagyomyános módon történik)

A Vevőszámla nyomtatás az E-számlaként beállított vevőszámlákat nem kinyomtatja, hanem elküldi a szolgáltatónak aláírásra, aki továbbküldi a címzetteknek, illetve visszaküldi a kiállítónak  (értesítő e-mail feladó B2B paraméterben) az értesítést, arról, hogy továbbította a számlát. A számla képe megegyezik a PDF kimeneti eszközre kért számlaképpel.

Mivel PDF készül ezért azokon a kliensgépeken, amelyekről elektronikusan szeretnénk számlázni be kell állítani a FOP programot, amellyel generálni szeretnénk a PDF-et. Ezt a sERPa Program / Rendszerbeállítások menüpontban a megjelenő rendszerbeállítások ablak Nyomtatás fülén tehetjük meg a kívánt fop.bat kitallózásával és a FOP verzió kiválasztásával. A fop.bat-ot az ott leírt módon tölthetjük le és telepíthetjük a kliensgépre. Fontos megjegyezni, hogy a FOP működéséhez JAVA alkalamazást is telepíteni kell a számlázó gépekre.

Ügyeljünk arra, hogy, ha egyéni PDF verziót készíttettünk a ProgEn-nel, akkor a "Vevőszámla lista" funkcióban a "Rögzített E-számla PDF lista változat" menüparaméterrel a számlázó felhasználók menüjében rögzítsük ezt az egyéni, az e-számlához használatos PDF-et. A szolgáltató a számla adatait nem a PDF alapján, hanem a hozzá szintén eljuttatott APEH.xml-be beírt adatok alapján tölti be a rendszerébe.

 

A címzettek nyomtatás előtt szabadon módosíthatóak, alapértelmezett beajánláshoz a B2B paraméter megfelelő paraméterezése szükséges. A nyomtatás előtt, ha a sorozat nem kötelezően e-számlás, akkor bármikor megszűntetésre kerülhet a digitális számla előállításának kérése, így papíralapon nyomtatható lesz a bizonylat. (annak az esete, amikor az e-számála mező a számlaképen nincs bepipálva)

 

Sikeres küldés (nyomtatás esetén) a számalközpont pl. minden címzettnek e-mail üzenetet küld egy linkkel, ahol megtekinthető a már hiteles aláírt számla és egyben letölthető is.

 

Abban az esetben, ha az  Adobe Reader programmal tekintjük meg az e-számlát, a tanúsítványokat akkor fogjuk érvényesnek látni, ha elvégzünk néhány beállítást a programban. A beállításokról az alábbi helyen tájékozódhatunk: http://srv.e-szigno.hu/menu/telepit/Adobe_Reader_beallitas.pdf

 

E-számla elektronikus aláírással, időbélyegzővel:

0.) Előfeltétel

Ahhoz, hogy a Microsec elektronikus aláírás megoldásával emberi beavatkozás nélkül (tömegesen, szerver oldalon) generálhassunk elektronikus számlát, a partnernek szüksége van Microsec E-Szignó szolgáltatás keretében beszerzett tanúsítvány és időbélyegző csomagra illetve a szerver oldali működéshez a Microsec E-Szignó SDK szoftvercsomag licencelésére. Ezekről a szolgáltatásokról, feltételeiről a Microsec ide vonatkozó oldalán tájékozódhatnak.

1.) E-szigno telepítés, szerveren a mappa környezet létrehozása:

A https://srv.e-szigno.hu/ugyfelkezelo_eszigno oldalon, az Ügyféltérbe felhasználónévvel és jelszóval történő belépés után, le kell tölteni az eszignoSDK-3.4.1.8-windowsNT_x64_v143-hun.zip állományt.

 

 

A szerveren hozzunk létre egy mappát, például d:\serpa\eszigno3 néven és ide tömörítsük ki a .zip fájl tartalmát. A PFX kiterjesztésű tanúsítványt szintén az e-Szignó oldalról tudunk igényelni, majd a szerveren a eszigno3/pfx könyvtárba szükséges azt bemásolni.

A tanúsítványhoz beállított azonosítót, jelszót és a PFX tanúsítvány fájl teljes útvonalát a batch fájlban tudjuk beparaméterezni.

 

e-Szignó használati utasítás a batch fájl paraméterezéséhez: https://download.e-szigno.hu/eszigno/docs/eszigno3_ref.html

Az e-Szignó beállításokkal és a használati utasítással kapcsolatban a szolgáltatót szükséges megkeresni. Ők tudnak támogatást adni ahhoz is, hogy az e-Szignó működéséhez milyen jogosultságú felhasználót szükséges felvenni a szerveren.

 

Minta batch fájl: eszigno3.bat

A beparaméterezett .bat fájlt, az eszigno3 mappába kell másolni.

 

Minta batch fájl tartalma:

 

CHCP 1250

REM *** ESzigno minta fájl ***

:: pl. hívás -> call eszigno\eszigno3.bat X:\sERPaTemp\ESzigno\ 2023-BV_000001

 

 

@ECHO OFF

 

:: *** FIX PARAMÉTEREK ***

   :: 1

   :: SQL eljárástól kapott útvonal (sERPa munkakönyvtár elérési útvonala):

SET WorkDir=%~dp1

   :: 2

   :: SQL eljárástól kapott paraméter (fájlnév kiterjesztés nélkül):

SET FileName0=%2

   :: 3

   :: SQL eljárástól kapott paraméter (XML csatolmány = 0/1)

SET /a XMLAttachment=%3

   :: 4

   :: SQL eljárástól kapott útvonal ideiglenes PDF fájl neve kiterjesztés nélkül):

SET PDFFileNameTemp=%WorkDir%%FileName0%.PDF

   :: 5

   :: SQL eljárástól kapott útvonal (aláírandó PDF fájl neve kiterjesztés nélkül):

SET PDFFileNameSigned=%WorkDir%%FileName0%_Signed.PDF

   :: 6

   :: SQL eljárástól kapott útvonal (PDF-hez csatolandó XML fájl teljes elérési útvonala):

SET XMLFileNameAttachment=%WorkDir%%FileName0%.XML

 

IF %XMLAttachment%==1 (SET pdfaddattachment=pdf_add_attachment -in "%PDFFileNameTemp%" -out "%PDFFileNameTemp%" -pdf_attachment "%XMLFileNameAttachment%") ELSE (SET pdfaddattachment=)

 

:: *** MÓDÓSÍTOTT PARAMÉTEREK ***

   :: 1

   :: pfx tanusítvány fájl teljes útvonala:

SET pfxFilePath=pfx/HUGO.pfx

   :: 2

   :: pfx tanusítvány jelszava:

SET pfxSignerPass=HG123456

   :: 3

   :: LOG fájl útvonala. (alapértelmezetten az ideiglenes PDF fájl mellett):

SET LOGFileName=%WorkDir%%FileName0%.Log

   :: 4

   :: Test üzemmód:

SET TestMode=yes

 

@ECHO ON

 

:: *** ESZIGNO hívása ***

 

CD /d "D:\sERPa\eszigno3"

CALL bin\eszigno3.exe^

-test %TestMode%^

-debug yes^

-debug_file_path "%LOGFileName%"^

-verbose yes^

-work_dir work^

%pdfaddattachment%^

pdf_sign -in "%PDFFileNameTemp%" -out "%PDFFileNameSigned%"^

-signer_key %pfxFilePath%^

-keyform pfx^

-signer_pass %pfxSignerPass%^

-signer_trusted_cert_dir trust_store_TEST/signer_trusted_certs^

-tsa_trusted_cert_dir trust_store_TEST/tsa_trusted_certs^

-intermediate_cert_dir trust_store_TEST/intermediate_certs^

-signature_level B_T^

-xades_version EN-1.0.0^

-add_signing_time no^

-pades yes^

-timestamp_url_list https://bteszt.e-szigno.hu/tsa^

-digest_algorithm sha256^

-http_auth_list teszt:teszt@bteszt.e-szigno.hu^

-rev_check_mode off^

-srvcert_validation no

 

2.) sERPa oldali beállítások:

B2B partner nevű funkcióban fel kell venni egy új partnert. Az Általános fülön meg kell adni a nevét, a Szolgáltatás mezőben ki kell választani az E-számla lehetőséget. Tovább lépve az E-számla fülre, a Szolgáltató mezőben az ESzigno-t kell megadni. A Batch fájl elérési útvonala legyen a szerveren létrehozott eszigno3 mappa, ahová a beparaméterezett eszigno3.bat fájl előzetesen feltöltésre került.

 

Pipáljuk be a PDF és XML generálás jelölőnégyzetet. XML generálás: ESzigno Szolgáltató esetén, ha a mező értéke igaz, akkor nyomtatáskor legeneráljuk az Számla XML-t, melyet a vevőszámla számlakép fül táblájába mentünk el.

 

Print to PDF jelölőnégyzet igen érték mellett: QR2 nyomtatás esetén elkészítjük a PDF-et, a QR2-t pedig megjelenítjük az e-számla nyomtatásakor a sERPa felületen.

 

A Vevőszámla paraméter funkcióban a megfelelő sorozaton állva, be kell állítani a fent létrehozott B2B partnert, amihez a Bevitel / E-számla fülre kell lépni. E-számlázás legördülő mező legyen Kötelező, E-számla aláírás jelölőnégyzet legyen bepipálva, a B2B partnernél a korábban létrehozott partner legyen kiválasztva.