Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Navigáció: Rendszerfunkciók > Üzenetkezelés, E-mail > Automatikus üzenet típus

Rendelés - Vevő értesítés szállítható rendelésekről

Ugrás Előző Fel Következő Menü

Leírás

Speciális ügyféligény kielégítésére készült célmegoldás.

Arra szolgál, hogy a vevőinket e-mailben értesíteni tudjuk arról, hogy a rendelésük szállíthatóvá vált. A szállíthatóság csak akkor garantálható, ha a rendelésen a diszponálás kötelező, hiszen akkor van félretéve a vevőnek az áru. Ezért csak olyan vevőrendelés(tétel)ek kerülhetnek az e-mailek eredményébe, amelyek a leválogatáskor diszponált állapotban vannak. Diszponált állapot a következő válasz típusokkal érhető el: Vevő rendelés diszponálás vagy Vevő rendelés diszponálás (Rendelés foglalásból) vagy Vevő rendelés diszponálás (web)  azaz csak ilyen típusú válaszok adataiból dolgozik a program a későbbiekben leírt algoritmusok szerint.

Egy három fülből álló Excel fájlt küld ki csatolmányként a További adatok fülön meghatározott beállítások szerinti e-mail címekre - természetesen e-mail címenként külön Excel fájl születik. A fájlok neve: SzallithatoAruk.xlsx
-Az első, Új foglalások fülre azok a rendelés válasz tételek kerülnek, amelyek felvétel dátuma a legutóbbi futtatásnál későbbi (az időpont is számít, nem csak a dátum) és van még rájuk diszponált mennyiség. Ennek részletei alább, a Mennyiség mezőbe kerülő értéknél kerültek leírásra*. Példa: Naponta fut ez az automatikus üzenet hajnalban, reggel megérkezett az áru, foglaláskapcsolaton keresztül diszponálás válasz került felvételre egy vevőrendelésre, tehát mennie kéne üzenetnek, de a vevő nap közben véletlenül arra járt és elhozta az árut. Ebben az esetben kár lenne őt másnap hajnalban arról értesíteni, hogy foglaltunk neki árut, hiszen már el is vitte.
- A második, Összes foglalás fülre rákerül minden olyan diszponálás választétel, amelyhez a leválogatáskor diszponált mennyiség is tartozott - figyelembe véve a További adatok fülön megadott késleltetést is. (Nem mutatjuk meg azokat a diszponálásokat, amelyeket még nem szállíthat el a vásárló - lásd még alább az Utolsó futás dátum kiszámítása bekezdést.**)
- A harmadik, Lejárt foglalások fülre azok a választételek kerülnek, amiknél a Foglalás lejár oszlop értéke kisebb, mint a futtatás napja. Tehát itt csak dátummal számolunk, időpont nélkül, mivel az Excelben is csak dátum szerepel a kérdéses oszlopban.

*A Mennyiség oszlopokba fő szabály szerint a rendelés választétel mennyisége kerül, azonban ezt muszáj tovább algoritmizálni a fenti példában vázolt eset elkerülésére. Mivel a rendelés válaszok és a diszponálások nincsenek egymással összekapcsolva a programban, ezért a szabály az, hogy az összes diszponálás választételben szereplő mennyiségből kivonjuk a még diszponált állapotban lévő mennyiséget és a legkésőbbi válaszokra szétosztjuk őket időrendi sorrendben. Példa: Van három diszponálásunk egy adott napra (ahogy sorban érkezett be az áru), mindegyiken 10-10-10 db szerepel egy adott rendeléstételre, Futáskor a program megvizsgálja, hogy a rendeléstételre mekkora mennyiség van még diszponált állapotban, ez legyen mondjuk 12, mert a vevő 18-at már elvitt. Így az első válasz kiesik az eredményből, a második bekerülhet, 2 mennyiséggel, a harmadik pedig 10 mennyiséggel, tehát ez lesz az egyetlen, amin a választétel mennyiséggel fog egyezni az Excel Mennyiség oszlopaiba kerülő érték.

A generált Excel fájl mindhárom fentebb felsorolt fülén ugyan azok az oszlopok szerepelnek és ugyan azzal az algoritmussal kerül ezekbe érték. Az oszlopok a következők:
Vevő                        A rendelésen szereplő vevő neve
Raktár                        A rendelés(tétel)ben megadott raktár neve
Termékcsoport        A rendeléstételen szereplő termékhez a További adatok fülön a Termék kategória mezőben megadott azon kategóriatételének neve, amelybe a termék be van sorolva. Ha nincs kitöltve itt ez a mező, vagy a termék nincs ebbe besorolva, akkor üresen marad
Anyagszám                A rendeléstételen szereplő termék kódja
Gyári azonosító        A rendeléstételen szereplő termékhez a További adatok fülön az Idegen azonosító típus mezőben megadott idegenazonosító szerinti idegen kód. Ha több ilyen is van, akkor az ID szerinti első. A rendelésen szereplő ügyféllel való idegenazonosító egyezést nem vizsgáljuk
Megnevezés                A rendeléstételen szereplő termék neve
Foglalás kelt                A válasz dátuma, időpont nélkül ÉÉÉÉ.HH.NN formátumban
Foglalás lejár                A válasz dátumához hozzáadásra kerül a További adatok fülön a Foglalás lejárat mezőben megadott érték ÉÉÉÉ.HH.NN formátumban
ME                        A rendeléstételen szereplő termékhez megadott alapértelmezett mennyiségi egység neve
Mennyiség                Lásd fentebb a *-os bekezdést
Nettó egységár        A rendeléstétel nettó engedménnyel csökkentett egységára a bizonylat devizájában megadott egységártizedesre kerekítve
Munkaszám                A rendeléstételben megadott témaszám név (Tehát NEM a raktár alábontás témaszáma!)
Vevő vevője                Ha a rendelésen van megadva számlaügyfél, akkor annak a neve

Rendezettség: Raktár, Anyagszám, Foglalás kelt

 

**Utolsó futás dátum kiszámítása:(itt ugye az időpont is számít)
Az, hogy mikor futott le utoljára az értesítés vizsgálata, nincs elmentve. Onnan tudja a program, hogy megnézi az Automatikus üzenet típus fülön a Vizsgálat rendszeressége sávban beállított adatokat és kiszámolja ezt az időpontot. Ha például hétfőn reggel 04:15h -kor kell fusson mert az van beállítva, hogy munkanapokon 04:15h, akkor péntek 04:15h -nél későbbi diszponálás válaszok lesznek figyelembe véve, azok számítanak majd új foglalásnak.
Ezt a számítást lehet befolyásolni még a További adatok fül Késleltetés mezőjével, ahol megadható a napok száma, amennyivel később kell az értesítést kiküldeni, mert a raktárnak időre van szüksége az áru átvétele után arra, hogy mindent a helyére pakoljon és ez után rendezett körülmények közt tudja megkezdeni a kiszolgálást. Példa az előzőekben megadott munkanaponkénti 04:15h-s futás. Ha a késleltetés mezőben 2 munkanap van és az árut pénteken délelőtt vételezték be, aminek következtében mondjuk 10:02h-kor születik egy Vevő rendelés diszponálás (Rendelés foglalásból) válaszesemény és hétfőn reggel lefut ez az értesítés, akkor a program a Vizsgálat rendszeressége sávban megadott ciklikusság alapján képez egy időpont intervallumot a következők szerint: Esetünkben visszamegy a késleltetésben megadottak szerint két munkanapot, ez alapján az utolsó futás csütörtök 04:15h és mivel munkanaponként fut, ezért hozzáad egy munkanapot, ami péntek 04:15h és a kettő közt felvett válaszok kerülnek csak az eredménybe, így a péntek reggeli futás után felvett diszponálás válasz kiesik és majd csak a kedd reggeli futáskor fog bekerülni.

Mindezekből kifolyólag, ha már működik egy ideje az értesítés és a futtatás ciklikussága módosításra kerül, akkor előfordulhat az, hogy egy válaszfelvétel miatt kéne üzenetet küldeni, de ez nem fog megtörténni, vagy esetleg fordítva, újra kiküldésre kerül olyan ami egyszer már ki lett küldve.
Hasonló okokból nem jó elállítani beüzemelés után a További adatok fülön lévő adatokat sem, tehát mielőtt ezt az automatizmust beindítjuk, át kell gondolni a beállításokat, hogy az illeszkedjen a munkafolyamatainkhoz.

 

A kimenő levelek kontrollálása úgy lehetséges, hogy az Automatikus üzenet típus fülön a Napló e-mail cím (BCC) mezőben megadjuk azt az e-mail címet, amelyre minden kimenő levelet ki fog küldeni a program.

Több ilyen típusú automatikus üzenet is felvehető annak érdekében, hogy például raktártól, sorozattól függően különböző feltételekkel lehessen az értesítést a vevők számára elküldeni, azonban ilyen esetben ügyelni kell a szűrés beállításoknál arra, hogy ne legyen átfedés két ilyen automatizmus közt, mert akkor kétszer is értesítve lehet akár több vevő is.

 

Röviden összefoglalva a működés a következő:
A program megnézi az összes diszponált rendeléstételt (AruforgBizTetelDiszponaltAllapot tábla), ezekből kiszűri azokat, amelyek megfelelnek a További adatok fülön lévő szűréseknek, majd rendelésenként keres hozzájuk e-mail címet a További adatok fül megjelenítés sávjában található pipák figyelembevételével. Amelyikhez nem talál, az szintén kiesik a küldendő adatokból. A folyamat végén amely rendeléstételek egy címzetthez kerültek, azokból egy excel születik és ez kerül kiküldésre.

 

Fülek