Egy kommunikációhoz kapcsolódóan a következő műveleteket lehet végrehajtani.
A műveleteket három fő csoportra lehet osztani, attól függően, hogy melyik almodullal kapcsolatos a művelet.
A kommunikáció rögzítése után elképzelhető, hogy valamilyen feladatot végre kell hajtani. Ezzel a művelettel a Feladatkezelés funkciót indítja el a program.
Ha az éppen rögzített kommunikáció egy korábban már elindított feladattal hozható kapcsolatba, a művelet elindítása után az ügyfél vagy az ügyfélszemély nyitott feladatai közül lehet választani.
A kapcsolódó adatok között megadható ügyfél nyitott feladatai közül lehet választani.
Az Ügyfélszemély inputban megadott ügyfél nyitott feladatai közül lehet választani.
A műveletet akkor érdemes kiválasztani, ha az aktuális kommunikációval összefüggésben egy új kommunikációt szeretnénk rögzíteni (Pl.: egy bejövő emailre egy választ akarunk rögtön írni.)
A művelet kiválasztása után elindul a kommunikációfelvétel. A gyűjtő kiválasztása után a program az aktuális kommunikációból megajánlja az ügyfélszemélyt és az ügyfelet. Ezenkívül a Kommunikációhoz kapcsoldó bizonylatok blokkba beírja az aktuális kommunikáció iktatószámát, ezzel biztosítva az adatállomány kapcsolatot két kommunikáció között, melyet később lehetőségünk van lekérdezni.
A művelet elindítás után az aktuális kommunikációt össze lehet kapcsolni egy korábban már rögzített kommunikációval.
A kapcsolódó adatok között megadható ügyfél kommunikációi közül lehet választani.
Az Ügyfélszemély inputban megadott ügyfélszemély kommunikációi közül lehet választani.
A művelet megnyomása után a program megkeresi azokat a kommunikációkat, amelyek az aktuális kommunikációval közvetlen vagy közvetett kapcsolatban állnak. A kapcsolatot két kommunikáció között úgy lehet létrehozni, hogy a kommunikáció adatlapján Kommunikációhoz kapcsolódó bizonylatok blokkban kiválasztanak egy kommunikációs iktatószámot.