Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

Nagy Machinátor súgó

Navigáció: Struktúra adatok

Ügyféltörzs-lekérdezés [AL_UFSZM]

Ugrás Előző Fel Következő Menü

A funkcióban az Ügyféltörzsre vonatkozó szűrési feltételeket lehet előre definiálni, majd az előre elmentett szűrési feltételek szerint lekérdezni lehet az adatokat és nyomtatni lehet változatos formában.

 

Ügyfél lekérdezés

Ügyfél lekérdezés

Ablakok

Szűrésablak

 

 

 

Leírás

A funkció a Bizonylatkezelés funkciók tulajdonságai szerint működik.

 

Szűréshez kapcsolt művelettel lehetőség nyílik a választott ügyfelek bizonylatainak pénzügyi rendezésére. A rendezés az adott ügyfél azonos jellegű, de különböző irányú számlái (pl. pozitív és negatív vevőszámla) között átvezetést, a különböző irányú számlái (pl vevő, és szállító számla) kötött kompenzációt hoz létre, míg a kiegyenlítetlen számlákhoz szabad bank-, ill. pénztártételeket keres.

Pénzügyi rendezés

Pénzügyi rendezés

Műveletek

Besorolás generálás

Saját ügyintéző generálás - a művelettel a megjelölt ügyfelekhez a Személytörzsből saját ügyintéző állítható be.

Pénzügyi rendezés

Feladat generálás

Feladat generálás (Automata)

Adóalanyiság beállítás - a művelettel a megjelölt ügyfelek adóalanyiságát lehet beállítani. Választható a Nem adóalany/nem magánszemély érték, ha a kijelölt ügyfelek például a gazdasági tevékenységet nem folytató társasházak, egyesületek, alapítványok, kizárólag közhatalmi tevékenységet végző testületek. Ezek adatai átkerülnek a számlával a NAV ONLINE rendszerbe. A Nem adóalany/magánszemély értékkel jelölt ügyfelek személyes adatai nem kerülnek bele a NAV ONLINE számla adataiba. Bekonvertált ügyféltörzs esetén hasznos funkció, mivel ha a bekonvertált ügyfélnek nincs adószáma, a konvertálás Nincs megadva értékre állítja az ügyfelet, hiszen nem lehet tudni, hogy valóban nem adóalany (esetleg magánszemély) vagy csak nincs meg az adószáma. A művelet kizárólag az adószámmal nem rendelkező ügyfelekre hat.

Kisorolás - a kijelölt ügyfeleket egy választott ügyfélbesorolásból ki lehet venni.

Saját ügyintéző generálás telephelyre - Amennyiben a szűrés Keresés=Telephelyre is beállítású, a művelettel olyan telephelybe helyezhető el saját ügyintéző, mely nem ügyféltörzsből választott telephely (nem "FizFelÜgyfeles"). Az ügyintéző megadható alapértelmezésként is, ha ez a művelet az alapértelmezett művelet. (Amennyiben a szűrés egy konkrét saját ügyintézőre van beállítva, Keresés=Telephelyre is beállítással megjelennek az olyan ügyfelek is, akiknek a fenti technikájú telephelyében van a saját ügyintéző.)

Forgalom szűrések

Az Ügyféltörzs alapadataira vonatkozó szűréseken kívül  forgalmi adatokra vonatkozó szűréseket is be lehet állítani.

Kommunikáció szűrés

a Kommunikáció szűrés használata esetén létre lehet hozni egy kommunikáció szűrést azokra az emailek, amelyek múlt héten történtek és a tartalmuk marketing tartalmú volt.

Ha erre a kommunikáció szűrésre hivatkozva hajtjuk végre az ügyfélszűrést, akkor csak azok az ügyfelek lesznek az eredményben, akiknek múlt héten küldtek ilyen emailt.

Ha forgalom szűrés végén Kivétel értéket választunk, akkor azok az ügyfelek nem kerülnek bele, akiknek múlt héten ment marketing jellegű levél. (lásd még kampány hírlevél készítése)

Számla szűrés

A számlaszűrés esetén egy számla szűrést lehet megadni. A program az Ügyfélszűrésnek megfelelő ügyfelekre egyenként fogja elindítani a számlaszűrést (A megadott számlaszűrés minden egyes alakalommal ki lesz egészítve a vizsgált ügyfél kódjával). Ha a számlaszűrés kiértékelésnek lesz eredménye (akár egyetlen számla), akkor az ügyfél szűrésben megmarad az ügyfél. Ha nem talált számlát, akkor az ügyfél kikerült az eredményből (Kivétel érték esetén pont fordítva lesz. Akkor marad az ügyfél, ha nem volt a számlaszűrésnek eredménye.)

Ezt a szűrési módot ki lehet azzal egészíteni összeg szűréssel is. Pl.: Azok az ügyfelek kellenek, akiknek a tavaly kibocsátott számláinak szumma végösszege nagyobb volt mint 1.000.000 Ft. Ebben az esetben létre kell hozni egy számlaszűrést, ami a tavaly kibocsátott számlákat tartalmazza és az ügyfélszűrésben kell megadni az értékhatárra vonatkozó feltételeket (lásd kép)

Ebben az esetben a számlaszűrés összeadja a leszűrt számlák végösszegét és annak értékét visszaadja az ügyfélszűrésnek. Az ügyfélszűrés pedig eldönti, hogy a megadott összeghatárnak megfelelt-e az ügyfél vagy sem.

Számlaszűrés megadás az ügyféltörzsben

Számlaszűrés megadás az ügyféltörzsben

Paraméterek

ALSzűrésKód