Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Navigáció: Pénzügy > Vevő > Napi folyamatok

Kintlévőségkezelés

Ugrás Előző Fel Következő Menü

Rövid leírás

A kiegyenlítetlen vevőszámlákra fizetési felszólítások, késedelmi kamatközlő levelek küldhetők, amelyek nyilvántartásra kerülnek. A számlán vezethető és nyomon követhető az esedékesség módosítás és a kétessé minősítés is.

 

Részletes leírás

A kiállított vevőszámlákat vagy kiegyenlíti az ügyfél a lejárati határidőn belül, vagy lejárt tartozásként kezeli őket a számla kibocsátója. A lejárt tartozások elszaporodása képes ellehetetleníteni a vállalkozást, ezért kiemelt jelentőségű, hogy ezeket nyomon lehessen követni, illetve ezek kialakulását meg lehessen előzni. A már létrejött tartozástömeg elemzésére klasszikus eszköz a lejárt számlatömeg csoportosítása a számlák lejárat kora szerinti lejárati sávokba sorolásával. Ezt a program a Korosítás lista és Korosítás lekérdezés segítségével mutatja ki. Az ezekben szereplő lejárati sávok (pl: 1-2, 3-7, 7-14, 15-30, 31-60, 61-90 nap) a programban tetszőlegesen meghatározhatók a Lejárati sáv funkcióban. A kintlévőségek felgyülemlésének megakadályozására fizetési felszólító levelek különböző szintű verzióit küldhetjük az ügyfélnek. Ezeket a Fizetési felszólítás levél funkcióban generáltathatjuk a programmal. A generálás szabályait természetesen a felhasználó a saját üzletpolitikájának megfelelően szabályozhatja a Fizetési felszólítás levél paraméter funkcióban. Amikor az egyes vevőkkel történnek operatív egyeztetések a fizetés elérésére, akkor megállapodások jöhetnek létre, amelyeket a későbbi fizetési felszólítások küldésekor figyelembe kell venni. Ilyen megállapodás lehet a számla esedékességi dátumának módosítása. A programban az esedékesség módosítás folyamatosan követhetően rávezethető magára a számlára kapcsolódó eseményként, aminek a hatására a programban az új dátum(ok) szerint kerül kezelésre a továbbiakban.

Nagyítás a képre kattintással!

 - Számlaesedékesség módosítás - 

A hosszabb ideje nem fizető ügyfelek számláira szintén kapcsolódó eseménnyel felvehető az Értékvesztés, a Kétessé minősítés és a Leírás is. Az ügyféllel történő pl. telefonos egyeztetések során előnyös, hogy egyazon bevitelben, magában a Vevőszámla funkcióban megtekinthetők a számla adatai, a kiegyenlítésre vonatkozó információk és az említett kapcsolódó események is. A késedelmesen, de kiegyenlített számlákra késedelmi kamatközlő levél generálható és nyomtatható a programból.

Ezeket a kellemetlen teendőket célszerűbb inkább megelőzni. A megelőzésre nincs biztos recept, de vannak olyan lehetőségek, amelyek használatával csökkenthetjük a kialakulási valószínűségét, vagy a kiugró növekedését a kintlévőségeknek. A programban például beállítható, hogy mely ügyfél milyen fizetési módra vonatkozóan kaphat számlát, vagy milyen fizetési módra vonatkozóan lehet neki felvenni bizonylatot (pl. Vevő rendelés, Szállítólevél). A fizetési módokba való besorolását állíthatjuk az ügyfeleinknek (tömegesen) a Fizetési mód szigorítás állítás funkcióban.

Nagyítás a képre kattintással!

- Párbeszédablak -

 

Nagyítás a képre kattintással!

- Eredményképernyő -

Meghatározhatunk hitelkeretet az ügyfeleinknek és a bizonylatok felvételénél ezeket figyelembe véve lehet korlátozni az adatfelvételt a hitelkeretüket túllépő ügyfeleknek. Persze az üzleti folyamatok megkövetelhetik azt is, hogy pl. a kereskedő ne tudjon bizonylatot felvenni a kintlévőséget halmozó ügyfeleknek, de a kereskedelmi osztályvezető ezt feloldhassa prompt módon egy-egy bizonylat felvételének erejéig. A programban ezek a lehetőségek megoldottak a Hitelkeret módosítás funkcióban. Azt, hogy melyik sERPát használó cég, hogyan szeretné kezelni a kintlévőségeit (Hitelkeret, Lejárt tartozás, Fizetési mód szigorítás) beállíthatja az Általános paraméter funkcióban.

Nagyítás a képre kattintással!

 - Általános paraméter -