A funkcióval egy "Komissiózásra átadott" állapotú komissió bizonylatot vagy egy kiszedési bizonylat "Komissiózásra" állapotú komissió bizonylatait feldolgozhatjuk, tételeként. A feldolgozás a szükséges szállítólevelek legenerálását jelenti. A normál szállítóleveleken kívül ilyenkor generálódnak le a Gyors leltárhiány és leltártöbblet szállítólevelek is, ha a Komissió paraméterben a Feldolgozás beállított értéke: Helyesbítés engedélyezett. A szállítólevelek generálásának részletei a Fejlesztési koncepcióban találhatók.
A feldolgozásban, ha a kiszedett mennyiség eltér az utasított mennyiségtől, akkor különböző Kiszedés eredmények választhatók, amelyek hatására a maradék mennyiséget különféle módokon kezeljük.
Betárolási utasítás feldolgozásakor a keletkező szállítólevél mozgásnemben megadott Termékdíj megfizetve = Igen esetén a mozgásnem szállítóleveleinek tételein felvételkor a Termékdíj megfizetve mező értéke Igen lesz.
A rendeléstételen szereplő Költséghely, Témaszám, Pozíciószám - ha meg van adva - fixen bekerül a generált szállítólevélbe. Mindhárom analitikára érvényes szabály, hogy ha a mozgásnemben a bevitel = fejlécben, akkor annyi szállítólevél születik, ahányféle értéket kell a szállítólevélre generálni. A mozgásnem egyéb beállításai (pl. engedélyezett Költséghely képlet) nem kerülnek figyelembevételre.
A generált szállítólevél Alapbizonylat mezőjébe beírásra kerül annak a Komissió utasítás bizonylatnak a száma, melynek feldolgozásával a szállítólevél keletkezett.
További adat típus-ban leírt módon alkalmazza a funkció a bizonylatok generálásakor a További adatok felvételét.
A komissió feldolgozást követő szállítólevél nyomtatáskor megjelenik a lista párbeszédablak, ahol a nyomtatással kapcsolatos beállításokat (például a CMR nyomtatást is) beállíthatjuk. Azon felhasználóink számára, akiknek nincs szüksége ilyen beállításokra, ellenben gyorsan szeretnék elvégezni a szállítólevelek nyomtatását az alábbi leírás nyújt segítséget a beállítások elvégzéséhez:
1, Az egyszerűbbik esetben a komissió feldolgozás funkciót használó felhasználónak sehol máshol nincs szüksége a szállítólevél nyomtatásra (vagy ha igen, akkor ott is megfelelő ha nem jelenik meg a lista párbeszédablak, mert nem kíván módosítani a beállításokon) és a szállítólevél lista funkció a menüjében csak egy helyen szerepel. Ebben az esetben semmi más teendő nincs, mint a felhasználó menüjében a Szállítólevél lista funkcióba fel kell venni az Azonnali indítás menüparamétert Igen értékkel. Ennek következtében a Komissió feldolgozás amikor elindítja a szállítólevél nyomtatást, a lista párbeszédablak nem jelenik meg, ezzel elérve a korábban megszokott működést és ez a párbeszédablak "átugrás" más funkciókból indítva a listát, szintén megvalósul.
2, Az összetettebb eset az, amikor a felhasználó több funkcióból is nyomtat szállítólevelet és eltérő működést vár el. Egyik helyen szüksége van a lista párbeszédablak megjelenésére, például a Komissió feldolgozásban pedig nincs és szeretné ha itt a jövőben sem jelenne meg a párbeszédablak.
Az ilyen felhasználók menüjébe fel kell venni még egy példányban a Szállítólevél lista funkciót - ha ugyan abba a mappába kerül, mint az eddig, akkor attól eltérő néven, pl: "Szállítólevél nyomtatás komissió feldolgozásból". Ehhez a funkcióhoz be kell állítani az első pontban leírt Azonnali indítás menüparamétert Igen értékkel. Ez után a Komissió feldolgozás funkciónak meg kell mondani, hogy melyik szállítólevél listát használja. Ehhez a Kapcsolódó funkció menüparamétert kell használni.
Ezt a Kapcsolódó funkció menüparaméter beállítást el kell végezni a többi szállítólevél listát indító funkciónál is (pl. szállítólevél bevitel) annak érdekében, hogy a program minden esetben egyértelműen tudja, hogy melyik szállítólevél lista funkcióval kell dolgozzon, melyiket kell elindítsa a nyomtatáskor. Ezeknél a funkcióknál a korábbról meglévő szállítólevél listát kell beállítani, amelyen az Azonnali indítás alapértelmezetten = Nincs.
Röviden összefoglalva: Van a Szállítólevél lista funkció, melyen szabályozható, hogy megjelenjen-e a párbeszédablaka. Ha több helyről, többféleképpen kell működjön, akkor kettő kell belőle, kétféle beállítással, az őket használó funkcióknak pedig meg kell mondani, hogy melyiket indítsák el.
Amennyiben a feldolgozott utasítás (csak Komissió utasítás típus esetén!) futárszolgálattal szállítandó rendelést tartalmaz, úgy a szállítólevél elkészülését követően automatikusan lezajlik a futárszolgálati kommunikáció, beszerezzük a futárszolgálattól a címkét és a Címkenyomtatás paraméterben beállított nyomtatóra további felhasználói beavatkozás nélkül kinyomtatjuk. Annyi címke készül, ahány dobozba fért bele a küldemény.
Ha a címkenyomtatás paraméterben beállított várakozási időn belül nem érkezik meg a címke a futárszolgálattól, akkor ugyan erre a nyomtatóra a program elküldi az ideiglenes címkét.
Ha nincs érvényes címkenyomtatás paraméter (nem tudja meghatározni a program a nyomtatót, amire nyomtatni kellene) akkor kiírjuk, hogy "Nincs érvényes címkenyomtatás paraméter, ezért futárszolgálati címke kinyomtatása nem lehetséges." OK.
Funkció elérése menüszerkesztéskor: Készlet / Komissió / Komissió feldolgozás