A fülön felvett adatok az Értékesítési előrejelzés és ezen keresztül a Beszerzés tervezés eredményeit befolyásolják.
A marketingakciók tényleges időbeni lefutása szerinti időtartama és az Akció hossz besorolás szerinti hossza nem feltétlenül azonos. A besorolás nagyon fontos az akciók historikus adatelemzése és így a várható fogyások előrejelzése szempontjából.
Erre van a szállítás ütemezés, melyben Lánc szinten lehet megadni azt, hogy a különböző akcióhossz besorolásokra milyen hetenkénti rendelés mennyiség eloszlással kell számolni.
(pl:három hetes akció esetén első hét 40 %, második hét 30%, harmadik hét 30%).
Az előrejelzés ezt figyelembe véve kalkulálja a heti várható fogyásokat.
Alapszabály, hogy amely akció hosszra nem adunk meg szabályt, arra egyenletes eloszlást kell számolni.
"Akció besorolás" táblázat
A táblázat oszlopai:.
Lánc |
Az általános fülön megadott Lánc ügyfél kategória tételeiből lehet választani. Azt az ügyfélbesorolást jelöli ki, akikre az adott ütemezés igaz. |
Szállítási besorolás |
Az általános fülön megadott Szállítási besorolás termék kategória tételeiből lehet választani. Amennyiben az itt megadott besoroláshoz nem állítunk be ütemezést a következő táblázatban, akkor a program a teljes termék mennyiséget az akció "0" hetére számolja. |
Akció hossza |
Az akció hossza az akció hossz besorolás (Akció kategória) tételei közül választható. Nem feltétlenül egyezik meg az akció tényleges hosszával! |
"Ütemezés" táblázat
A táblázat oszlopai:.
Hét |
Az akció megjelenés időszakban megadott dátumához képest nézett hét sorszáma. negatív esetben ettől a dátumtól ennyi héttel korábban kell a termékeket rendelkezésre bocsátani. Az akció nulladik hete az a hét, amelyikre a Megjelenítési időszak kezdő dátuma esik. Egy ütemezésben egy hét sorszám csak egyszer szerepelhet! |
Részarány(%) |
Az akció keretünk hetekre bontva ilyen százalékos arányban kerül kiszállításra a partner (lánc) felé. Ki kell adnia a 100%-ot. Amennyiben valamelyik hétre nullát írunk, vagy üresen hagyjuk, azon a héten nincs szállítás. |