Amennyiben az szeretnénk, hogy a Kommunikációt rögzítő adatlapon megtekinthessük a kapott email eredeti változatát is, elengedhetetlen a Dokumentum- és Iratnyilvántartás modul használata is.
Ugyanis a Dokumentum- és Iratnyilvántartás modulba kerülnek iktatásra az emailek .msg állományai.
A következők szerint kell iktatni a Dokumentumot és rögzíteni a Kommunikációt:
El kell indítani a Dokumentum- és Iratnyilvántartás modulon belül a Bejövő email menüpontot.
A program felolvassa az Outlook Bejövő emailek mappa tartalmát.
Az iktatandó levél kiválasztása után első lépésben a Dokumentum- és Iratnyilvántartás egy Gyűjtőjébe lehet iktatni az emailt.
A Kommunikációs modulba is automatikusan bekerül a levél, ha a kiválasztott Dokumentum gyűjtő fejlécadataiban ki van töltve a Kommunikáció gyűjtő mező.
Az így végrehajtott iktatás után keletkezik egy Dokumentum iktatószám és egy Kommunikációs iktatószám is.
A Kommunikációs adatlapra a Dokumentum adatlapról és az emailből kerülnek át automatikusan adatok.
A Tranzakció dátumába az email beérkezésének időpontja, míg a felvétel dátumába a bejelentkezés dátuma kerül. A Kommunikációs adatlapról rögtön meg lehet tekinteni az emailt eredeti formájában.