Biancocikk-kezelés abban az esetben nyújt segítséget, amikor a vevő által megrendelt terméket nem lehet azonosítani a rendelés felvétele során.
Ez akkor következhet be, ha
- nincs belistázva a termék saját cikktörzsünkbe, de áruljuk.
Ez a helyzet általában akkor áll elő, amikor a gyártó katalógusa alapján történik a termék kiválasztása (Pl.: Tapéta, függöny).
- A rendelés rögzítőjének nincs meg a megfelelő szakmai tudása rendelt termék azonosítására.
Mindkét esetben a vevőrendelést nem lehet a végleges cikkszámra felrögzíteni, helyette egy ún. bianco cikk kerül a rendelésbe,
Ilyenkor a termék azonosítására vonatkozó adatokat vevőrendelés rögzítője vagy
- a tételmegyzésbe rögzíti fel vagy
- Extramező adatlapot tölt ki -> Biancocikk a vevőrendelésen extramező adatlappal
Biancocikk- kezelés során előfordulhat, hogy a szállítói megrendelésen nem lehet feltűntetni a szállítócikkszámát, csak azokat az adatokat, amelyek alapján csak a gyártó tudja azonosítani a terméket a saját cikktörzsében.
Azokon a helyeken, ahol a saját cikkszám felépítése a gyártói cikkszám felépítésétől függ, és a katalógus alapán nem lehetett meghatározni, hogy mi lesz a szállítói cikkszám, a szállítórendelésen is a Bianco cikk adatait kell feltűnteni.
Ebben az esetben a gyár visszaigazolása előtt nem történik meg a cikknek a belistázása a saját cikktörzsbe.
Ennek következtében a gyár felé leadott szállítórendelésen sem lehet feltűntetni még a végleges cikkszámot, a szállítói megrendelésben csak a bianco cikkszámot lehet megadni.
Amint a gyár visszaigazolja a gyártást, megteremtődik a lehetősége a cikk belistázásának, és utána a szállítórendelésben megtörténhet a bianco cikk lecserélése.
A Biancocikk kezelés során el lehet érni, hogy a szállítórendelésen történt cikkszám módosítás után a program lecseréli az összes kapcsolódó rendelésen a cikkszámot.
-> További információ: Biancocikk szállítómegrendelésen történő kezelése