Ezzel a művelettel ellenőrizhető, hogy a szállító által kiszámlázott tételek árban és mennyiségben azonosak-e a leszállítottakkal.
Technikailag az történik, hogy a sERPa az adott bizonylat tételein szereplő mennyiségeket összehasonlítja a tételhez kapcsolt szállítólevél tétel mennyiségeivel, illetve a szállítólevél dátumán érvényes szállítói akciós árral, vagy a szállítórendelésen szereplő árral - attól függően, hogy a művelet párbeszédablakán az Ár ellenőrzés mezőben mi van beállítva.
Vannak esetek - pl. rész számlázás - amikor az ellenőrzés elkerülhetetlenül helytelennek látszó eredményt fog mutatni. A funkció az 1-1 kapcsolatú, nagy tételszámú bizonylatok ellenőrzésére való. (1-1 kapcsolat alatt az értendő, hogy egy számlatételhez egy szállítólevél tétel kapcsolódik.) Ha több szállítólevél is kapcsolódik egy adott számlatételhez, akkor több mező is üresen marad. (Részletek: a párbeszédablak mezőleírásoknál.)
A művelet sztornó és helyesbítő számlán nem aktív! A vizsgált tételek egy eredményképernyőre kerülnek, ahonnan akár reklamációs folyamat is indítható.
A reklamációs folyamat elindításához feltétel, hogy
- módosító üzemmódban kell a műveletet indítani. (Lekérdezés üzemmódban nem tudja a program a számlaérkeztetés bizonylathoz kapcsolni a generált iratot.)
- legyen a vizsgált sorok között olyan, ahol az „eltérés” mező igazra van állítva, mert csak az ilyen sorok kerülnek be a reklamációs folyamat bizonylataiba kerülő Excel táblába. Más szóval, ha nincs mit megreklamálni, nincs értelme elindítani a folyamatot.
- meg kell adni egy akta típust, amelyre felvételre kerül a reklamációs akta és az akta leendő tulajdonosa.
A reklamációra kijelölt tételekből (eltérés = 1) összeállított Excel tábla iktatásra kerül az akta típusban az eseményhez megadott iratgyűjtőbe. Az Excel fájl neve a szállító számla száma, ha nincs kitöltve, akkor a sERPa bizonylatszám. A generált irat becsatolásra kerül a számlaérkeztetés bizonylatba és a felvételre kerülő akta első eseményébe is, amennyiben az akta típus beállításai ezt megengedik.
A generált irat ügyfele, telephelye, ügyfél ügyintézője, ügyfél iktatószáma (számlaszám) a számlaérkeztetés bizonylatból kerül kitöltésre, saját ügyintézője a reklamációs folyamat elindítója, tárgya pedig 'számlareklamáció' lesz.
A generált aktába az irattal egyező mezőket szintén kitölti a program, azzal a kiegészítéssel, hogy az akta neve így épül fel: Számlareklamáció: sERPa bizonylatszáma (szállító számla száma). Az első felvett esemény munkavégzője a folyamat elindítója, új tulajdonosa pedig a folyamat indításakor megadott akta tulajdonos. Az „intézkedés szükséges” és „intézkedési határidő” mezők az Akta típusban az eseményhez beállított kezdőértékek alapján töltődnek. Ha nincs kitöltve, az aktatípusban, akkor a mai nap.
Az irat és akta felvételkor az egyéb - esetlegesen kötelező - mezők kitöltését a program nem veszi figyelembe és nem tölti ki.