Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

A kérdőív kezeléséről és a kezelés folyamatának részeiről lesz szó ebben a rövid leírásban.

 

A sERPában használt kérdőív kezelés folyamatának ábrázolása:

Nagyítás a képre kattintással!

- Folyamat menete -

 

1. lépésben fontos tudnunk, hogy milyen kérdéseket szeretnénk a majdani kérdőívünkben szerepeltetni. Ezeket a kérdéseket a Kérdés funkcióban tudjuk paraméterezni, beállítani.

Több típusú kérdésből választhatunk, úgy mint:

- Dátum, egy dátum megadására ad lehetőséget.

- Egy érték választás listából, egyetlen egy értéket lehet kiválasztani a kérdés felvételekor definiált halmazból, lenyitható mező segítségével, a kiválasztás után csak az az egy érték látszódik.

- Egy érték választása pipálással, egyetlen egy értéket lehet bepipálni a kérdés felvételekor definiált halmazból, a felsorolt elemek mindegyike látszódik, de csak egyet választhatunk.

- Ezrelék, felvételi lehetőség, számmal lehet megadni.

- Időpont, egy dátum és óra / perc megadására ad lehetőséget.

- Logikai, igen vagy nem értékek közül választhatunk, a pipa az igent jelenti, az üres mező a nemet.

- Mennyiség, számmal megadható mennyiség, melyhez mennyiségi egységet kell megadni a kérdés funkcióban.

- Osztályozás, a kérdés bevitelben megadható, hogy meddig tartson az osztály, és az itt megadott értékig lehet osztályozni.

- Pénznem, érték felviteli lehetőség, a kérdés paraméterezésénél választani kell a Serpába felvett pénznemek közül.

- Százalék, felvételi lehetőség, számmal lehet megadni.

- Szöveg, egy szabadon beírható szöveg felvételi lehetőség.

- Több érték választása pipálással, több értéket lehet bepipálni a kérdés felvételekor definiált halmazból, a felsorolt elemek mindegyike látszódik, amelyből többet választhatunk.

A kérdéseknek az értéken kívül még adhatunk kódot, nevet, és leírást, hogy mi szerepeljen majd a kérdőívünkben.

Amikor felvettük az összes kérdést, amit szeretnénk a kérdőívünkben látni, akkor elkezdhetjük összerakni, hogy ezek milyen sorrendben jelenjenek meg.

 

Például vegyünk fel öt kérdést melyekből az összes százalékos, és ügyfél-elégedettséget szeretnénk mérni vele:

Nagyítás a képre kattintással!

- Kérdések felvétele -

 

2. lépésben a Felmérés funkcióban lehet megadni, hogy a kérdőívünk milyen kódon és néven legyen elérhető, hol tudjuk kitölteni, a vastag kliens jelenti esetünkben a windowsos Serpát, mikortól meddig lesz aktív, ki a célcsoport, ez lehet egy ügyfél, vagy ügyfélkategória, vagy mindenki közül tudunk ügyfélkategóriát kizárni, de akár mindenki is lehet. Megadhatjuk, hogy amennyiben van az ügyfeleknek telephelyük, akkor telephelyenként kérjük a kérdőív kitöltését, vagy ügyfelenként, ezt egy pipával szabályozhatjuk:

Nagyítás a képre kattintással!

- Ügyfél telephelyenkénti kérdezés -

Amikor eldöntöttük, hogy milyen felmérést, milyen időre, kinek / kiknek fogunk feltenni, akkor hozzárendeljük az általunk már felvett öt kérdést, és meghatározzuk, hogy kötelező kitölteni, vagy sem:

Nagyítás a képre kattintással!

- Felmérés felvétel, kérdések meghatározása -

A rögzítés után létrejön a PR001-es kódú felmérés.

3. lépésben maga a kérdőív kitöltése valósul meg, amit a Kérdőív funkció segítségével történik. Első lépésben ki kell választanunk azt az ügyfelet akire érvényes volt a felmérésben megadott szűrésünk, mivel jelen példában csak egy ügyfél szerepelt a BRW kódú, ezért azt az ügyfelet veszem fel. Az ügyfelemnek két telephelye van, így mindkettőre veszek fel kérdőívet mivel telephely szintű felmérést adtam meg, majd kiválasztom az ügyintézőt, aki válaszol a kérdésekre, és a felmérést amit a 2. lépésben vettem fel. Ahogy elhagyom a felmérés mezőt, megjelennek az általam definiált kérdések, sorrendben, ahogy felvettem, és sárgán, mivel az összes kérdést kötelezőre állítottam. Már csak a kérdések kitöltése van hátra:

Nagyítás a képre kattintással!

- Kérdőív kitöltés -

A kérdések kitöltése után a rögzítés gomb van hátra és a kérdőív elmentésre kerül.

 

4. lépésben a kiértékelés történik. Amennyiben több kérdőívet rögzítünk azonos felmérésre, úgy módunkban áll összehasonlítani. A felmérésre ráállva a kiértékelés fülön látszik Év/Sorszám, Ügyfél/Dátum, Költséghely, Témaszám és Pozíciószám alapján a kérdőíveink eredménye. Amennyiben nem veszünk fel hozzá költséghelyet, témaszámot, vagy pozíciószámot, úgy azon bal oldali szűrésen névtelenként fognak megjelenni a kérdőívek. Jelen esetben mindkét kérdőívemhez adtam meg témaszámot, ami különböző volt a jobb áttekintés érdekében, de akár azonos témaszámra is fel lehet venni.

Nagyítás a képre kattintással!

- Kiértékelés megtekintése -

A képen látható, hogy mivel az általunk létrehozott PR001-es felmérésen álok, és a kiértékelés fülön állok, látszik az általam két felvett kérdőív. A kiértékelés bal oldalán a témaszámon állva (a többi keresésen állva is igaz) van egy összesen sor, ez a jelen esetben két kérdőívem összesítése, ahol maximum, minimum, átlag érték látható kérdésenként, valamint még az oldal tetején az, hogy mennyi megkérdező töltötte ki. Jelen esetben az összes két telephely kitöltötte, ezért teljes egész a kördiagram. Amennyiben nem az összesen soron állunk, úgy témaszámonként is megtekinthető a kiértékelés, amennyiben azonos témaszámra veszünk fel azonos felmérést, úgy nem egy sorban összegezve, hanem két sorban külön kerül kiértékelésre, ez igaz költséghely, és pozíciószám esetén is.

 

5. lépésben lehetőségünk van automatikus üzenet küldésére, csak és kizárólag százalékos kérdőív esetén, azaz amennyiben legalább egy százalékos kérdés van a kérdőívben lehetőségünk van beállítani, hogy mikor kerüljön kiküldésre automatikus üzenet.

Nagyítás a képre kattintással!

- Kérdőív automatikus üzenet beállítása -

Az automatikus üzenet További adatok fülén lehet beállítani, hogy csak a témaszámmal rendelkező kérdőíveket figyelje (ez a Projektkezelés modulnál hasznos), valamint hogy milyen beállított százalékig menjen üzenet (százalék mező), illetve, hány kérdés kell hogy a százalék mezőnek megfeleljen, hogy az üzenet kimenjen (ezt a kérdés mezőben lehet állítani).

Nagyítás a képre kattintással!

- Az automatikus üzenet beállítása -

Jelen esetben azt lehet látni, hogy 90% vagy az alatti kérdésekből amennyiben van legalább három darab, akkor kérdőívenként jön az automatikus üzenet, ahogy az most is megtörtént:

Nagyítás a képre kattintással!

- Beérkezett automatikus üzenet -