Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Navigáció: Projektkezelés > Napi folyamatok

Projektkezelés modul bevezetésének módszertana a vállalatnál

Ugrás Előző Fel Következő Menü

Rövid leírás

 

Ezen leírás egy áttekintő képet nyújt arról, miként szükséges egy vállalati felmérést, előkészületet elvégezni ahhoz, hogy a projekt modult a vállalat saját arcára, imázsára formálja, valamit miként szükséges a struktúra beállításokat létrehozni ahhoz, hogy a vállalat tökéletesen tudja használni a projekt modul által nyújtott lehetőségeket. Ezen beállításokat egy konkrét példán keresztül illusztráljuk egy vállalati vezető / projektvezető szemszögéből, melyet egy üres adatbázisból kezdünk létrehozni.

 

Tartalomjegyzék:

 

Részletes leírás

 

0. lépés, a vállalat felmérése:

Belső felmérést készítek, mivel foglalkozik a vállalat. Esetemben a vállalat, szoftverek fejlesztésével, bevezetésével, értékesítésével, támogatásával, és hardver értékesítéssel foglalkozik. Ezt a felmérést még a program telepítése előtt a program segítsége nélkül végzem, nagy alapossággal, hiszen a későbbiekben ettől függ, hogy a projektjeimet mennyire szeretném alábontani. Minél jobban szétszedem az egységeket, annál mérhetőbb és részletesebb lesz a projektem, viszont ennek az a hátránya, hogy annál nehezebb lesz majd figyelnem, nyomon követnem a részfolyamatokat.

Megnézem a vállalat divízióit (költséghelyeit), melyek a következőek:

A divíziók egy vállalat esetében a elkülönített részeket jelentik.

 

Nagy Machinátor

 

sERPa

 

IT

 

Adminisztráció

 

Elemzem a vállalat által nyújtott szolgáltatásokat (termék törzs):

Megnézem milyen termékeket/szolgáltatásokat nyújt a vállalatom.


delphi programozás


sql programozás


serpa alapismeretek bevezetése


serpa logisztika bevezetése


serpa gyártás bevezetése


serpa HR bevezetés


serpa b2b bevezetés


serpa pénzügy, kontrolling bevezetés


serpa logisztika rendszerterve


serpa gyártás rendszerterve


serpa HR rendszerterv


serpa b2b rendszerterv


serpa pénzügy, kontrolling rendszerterv


Projekt autó használat

 

Megvizsgálom a feladatokat, amellyel a vállalat foglalkozik, tehát a vállalati tevékenységet (pozíciószám):

Azokat a tevékenységeket szedem szét amit a későbbiekben mérni szeretnék.


Logisztika fejlesztés


Pénzügy, kontrolling fejlesztés


Bér fejlesztés


Dokumentumkezelés fejlesztés


Szoftver értékesítés


Bevezetés értékesítés


Hardver értékesítés


Szoftver beszerzés


Hardver beszerzés


Munkavégzés


Eszközhasznosítás

 

Értékelem az erőforrásaimat (témaszám)

 

Programozók

SENIOR SQL programozó



SENIOR DELPHI programozó



TS MODULA2 programozó

 

Rendszertervezők

Logisztika rendszertervező



Pénzügy, kontrolling



Bér



Dokumentumkezelés

 

Tanácsadók

Külső (serpa)



Belső (serpa)



Külső (NM)



Belső (NM)

 

IT

IT tanácsadó

 

Tárgyi eszköz

Autó szállítás



Autó reprezentáció



Autó projekt

Értékelem az üzleti tevékenységek (témaszám)



Terméktámogatás



Bevezetési, értékesítési, fejlesztési projektek

Értékelem a támogató tevékenységek (témaszám)

 

STRATÉGIAI FEJLESZTÉS

Projekt modul



Jogszabálykövetés

 

Adminisztráció (REZSI)

pénzügy



marketing

 

Megtervezem a számvitelt (főkönyvi számok):

Projektkezelés \ Struktúra beállítások \ Paraméter \ Tevékenység szegmens

Ezen fülön tudom beállítani, hogy a későbbiekben, milyen eseteknél, milyen főkönyvi számot helyettesítsen be a rendszer.

 

A részletességre visszatérve például a logisztikai rendszertervezők bontását meg tudnám csinálni akár személyekre is, amivel a mérés bár pontosabb lenne egyénre lebontva, de a projektemben is egyéneket kellene allokálnom, hozzákapcsolnom a feladatokhoz, ami lényegesen nehezebb, mint csoportokat. Példa okáért, míg az egyik rendszertervező napi 6 órában ér rá a másik napi 10 órában, úgy csak külön külön kapcsolhatnám a feladatokhoz, figyelve az kihasználtságra, viszont ha csoportként bontom szét napi 16 órára, lényegesen könnyebb a feladatom, nem beszélve arról, ha például egy csoportot nem csak két részre, hanem több (sok) felé bontanék.

 

1. lépés, projektmodul telepítése:

A Projektkezelés modult külön kell telepítenem a már meglévő sERPa szoftverhez.

 

2. lépés, a vállalat módszertana szerint felveszem az adatokat:

Felveszem a költséghelyeket a sERPába.

Nagyítás a képre kattintással!

- Költséghely felvétel -

Felveszem a termékeket a sERPába.

Nagyítás a képre kattintással!

- Termék felvétel -

Felveszem a pozíciószámokat a sERPába.

Nagyítás a képre kattintással!

- Pozíciószám felvétel -

Felveszem a témaszámokat a sERPába.

Nagyítás a képre kattintással!

- Témaszám felvétel -

 

3. lépés, paraméter felvétele:

Felveszem a Paraméter funkcióba a szükséges adatokat.

A lekérdezés fülön azt a főkönyvi kódképletet vettem fel, amit a lekérdezésben szeretnék látni, mind az elszámolási, mind a bevétel oszlopban.

Nagyítás a képre kattintással!

- Paraméter funkció / Lekérdezés fül -

A Tevékenység szegmens fülön kitöltöm a szegmenst, majd felveszem hozzá, hogy milyen a típusa (Erőforrás, vagy Projekt), valamit a főkönyvi számokat. A szegmensekkel vezérli a program a Projekt bevitel típusát, valamint a főkönyvi feladást. A főkönyvi feladás automatikusan a főkönyvbe könyveli le azokat a feladat teljesítményeket amelyek elkészültek.

Nagyítás a képre kattintással!

- Paraméter funkció / Tevékenység szegmens fül -

A kiemelt felhasználók fülön vannak azok a felhasználók, akik mindent látnak minden projektben, azaz olyan joguk van mint a projekt felelősöknek, csak nekik az összes projektre vonatkozik.

Nagyítás a képre kattintással!

- Paraméter funkció / Kiemelt felhasználók fül -

 

4. lépés, feladattípus felvétele:

Felveszem a Feladattípus funkcióba a szükséges adatokat, majd kitöltöm a hozzá tartozó iratgyűjtőket, ami azért fontos, mivel a funkcióban található irat mezőt szabályozzák, ami segítségével drag and drop-pal (behúzással) csatolhatunk iratot, például a feladat, a teljesítés, vagy a teljesítés igazolás funkciókban.

Nagyítás a képre kattintással!

- Feladattípus funkció beállítása -

 

5. lépés, feladat sablon felvétele:

Felveszem a Feladat sablon funkcióba a szükséges adatokat. Ami fontos, hogy a típusát úgy adjam meg, hogy a tevékenységet tükrözze, azaz például a logisztikai fejlesztés típusa belső, míg a bevezetés értékesítés típusa értékesítés, és az eszközhasznosítás beszerzés típusú lesz. A típustól függ a későbbiekben, hogy a feladat felvételénél milyen feladat tételeket tudok felvenni Teljesítmény, Követelmény, mindkettő, vagy egyik feladat tételt sem. Fontos még, hogy minden feladat sablonhoz megadjam azt a költséghelyet, ahol előfordulhat, például egy tárgyi eszköz (személyautó), ami csak a Nagy Machinátornál van, ahhoz nem veszek fel sERPa, vagy IT költséghelyet.

Ami még lényeges, hogy ide is felvehetjük a tárgyi eszközeinket, amivel rendelkezünk, például a projekt autót is a Feladat sablon funkcióban található teljesítmények táblázatába vehetjük fel. Ennek az az előnye, hogy erőforrás felvételekor, a feladat sablon beállításánál automatikusan a rendszer kitölti a felvett feladat tételeket.

Nagyítás a képre kattintással!

- Feladat sablon funkció beállítása -

 

6. lépés, erőforrások felvétele:

Felveszem az Erőforrás funkció segítségével az összes erőforrásomat, amennyiben a feladat sablont úgy alakítottam ki, hogy benne voltak az erőforrások, úgy ebben a funkcióban csak azzal a feladat sablonnal ellátott feladatot kell felvennem, amelyikbe be van állítva, ha nem így tettem, akkor a funkció segítségével felvehetem az alábbi módon:

Nagyítás a képre kattintással!

- Erőforrás felvétel első lépése -

Ahogy a képen is látszik, a projekt autót szeretném felvenni, ezt a témaszám segítségével beállítottam, majd a Szegmensbe az Eszköz értéket választom, mivel ide állítottam be azokat a főkönyvi számokat, amelyek segítségével a főkönyvben szeretném vezetni. A referenciaszámnak én a témaszámot választottam, azonban itt beszédes, egyedi nevet érdemes megadni. A második fülön, azaz az erőforrás terv fülön tudom megadni a tervezett erőforrásom divízióját, és erőforrás tervét, azaz, hogy mennyit tervezem használni akár napi szinten.

Nagyítás a képre kattintással!

- Erőforrás terv megadása az autóhoz -

Az erőforrásomhoz feladatot az általános fül Célfeladatok felcsukható / lenyitható sáv jobb oldalán a beszúrás ikon segítségével tudok felvenni. A gombot megnyomva megnyílik a Feladat funkció felvétel üzemmódban, ahol a Teljesítmények táblázatba felvettem a projekt autót, ahogy az a képen is látszik.

Nagyítás a képre kattintással!

- Autó felvétele a feladat funkció segítségével -

A feladat funkcióban megadom a pénzügyi terven az előre betervezett költségeket, úgy mint a tervezett beszerzési árat, karbantartási költség tervét, valamit időszakos lebontásban az üzemanyag költség tervét:

Nagyítás a képre kattintással!

- Pénzügyi terv fülön betervezett költségek - 

Egy típusú erőforrás felvételével elkészültem, a többit hasonló módon kell megismételnem. Természetesen idő közben módosulhat a darabszám, vehetek, vagy selejtezhetek ki (autó esetében tönkremehet), ilyen esetekben bármikor módosíthatom az erőforrásaim létszámát, tulajdonságait.

Amikor az összes erőforrást felvettem, elkezdhetek projektet felvenni.