1. Engedélyezni kell az SQL Server Surface Area Configuration-ban a Database Mail-t a következő módon:
SQL2008+ estén:
I. Microsoft SQL Server Management Studio-ban jobb klikk a SQL szerveren: Facets
II. A Facet listából válaszuk ki a Surface Area Configuration-t
III. A tulajdonságok közül a Database Mail-t engedélyezni kell.
2. A Management Studioban a Management/Database Mail/Configure Database Mail varázslóban Next, Next után nevet adok a profilnak.
3. A profilhoz Accountot kell rendelni. Add aztán New Account. Next
4. Manage Security lapon bepipáljuk a public access-t.
5. Next Next Finish
6. A sERPában Rendszerfunkciók/Üzenetkezelés, E-Mail/E-mail paraméter funkcióban kapcsoljuk be a Használható pipát (engedélyezzük). A Típus Database Mail, a profil név ugyanaz, amit a szerveren létrehoztunk.
7. Teszt levél küldése Microsoft SQL Server Management Studioból:
a) belső címre
b) külső címre
EXEC msdb.dbo.sp_send_dbmail
@profile_name = 'sERPa SQL profil',
@recipients = 'info@cimzett.hu',
@subject = 'Elsõ',
@body = 'Proba levél'
8. Teszt levél küldése a sERPa felületéről
(Beállítási segítség, ha Gmail vagy Windows Live Mail e-mail címmel rendelkezik, akkor a leírás az E-mail beállítások Gmail és Windows Live Mail részben olvasható)
1. Ha SQL-ből megy az üzenet, de a sERPa felületéről nem, akkor megnézendő a queue-állapota (//EMail/TargetQueue), ha le vannak állva, akkor el kell indítani, ha nincs akkor létre kell hozni. Részletesen a Végrehajtási sorok fejezetben.
2. Az E-mail paraméter funkcióban a paraméter, ha nem használható, akkor a Hibanaplóba is kerülhet bejegyzés, hogy milyen hiba folytán állt le az email küldés.
3. Microsoft SQL Server Management Studioban a msdb adatbázison futtassuk az alábbi lekérdezéseket:
select * from sysmail_event_log
select * from sysmail_sentitems
select * from sysmail_unsentitems
select * from sysmail_log
select * from sysmail_profile
SELECT * FROM sys.service_queues WHERE name = '//EMail/TargetQueue'
4. "Relaying denied" üzenet esetén a SMTP szerveren engedélyezni kell, hogy az SQL Server küldhessen levelet.
Ha email küldéskor nem megy el a csatolt melléklet, vagy a levél küldéskor nem tudunk (a Küldendő e-mailek ablakban) Művelet\Melléklet hozzáadás funkciót elindítani (nem látszik a műveletsor), akkor a lastscript.sql scriptet kell kézzel lefuttatni az adatbázison.
5. Annak a lekérdezése, hogy tényleg hiba van-e:
SELECT TOP 100 * from msdb.dbo.sysmail_event_log ORDER BY log_id DESC
6. A szolgáltatás újraindítása:
6.1. Stop-delay-start parancs
EXECUTE msdb.dbo.sysmail_stop_sp;
WAITFOR DELAY '00:00:10'
EXECUTE msdb.dbo.sysmail_start_sp;
A leállítás hosszú ideig tarthat.
6.2.
Ha a 6.1-es pont hatására nem állna le a szolgáltatás, akkor a Feladatkezelőben kell a Feladat befejezése művelettel leállítani a databasemail.exe szolgáltatást.
6.3.
Ha a 6.2-es pont sem működik, akkor az SQL Server újraindítása szükséges.
7. A Queue ürítését a következő eljárással tehetjük meg, amelynek dátumig bemenő paraméterben adhatjuk meg mely időpontig törölje a tartalmakat. Ha van olyan e-mail, amely rég ott áll és nem is akarjuk kiküldeni, vagy valamilyen hibás sor van a queue-ba, akkor ezzel az eljárással törölhetjük:
EXEC Uzenet.EmailQueueUrites @DatumIg = '20160101'
8. Ha az e-mail nem érkezik meg és a hibanaplóban "Az e-mail nem küldhető el!" hibaüzenetet látjuk, akkor előfordulhat, hogy a kiküldendő kerülő fájl mérete meghaladhatja az SQL-ben beállított értéket. Ez esetben két dolgot tehetünk. Vagy csökkentjük a fájl méretét úgy, hogy az adatforrásban szűréseket állítunk be, vagy az SQL Database mail beállításit módosítjuk az alábbiak szerint:
A Management Studioban Database mail, jobb klikk és Configure Database mail:
A megjelenő ablakban Next gomb,
melynek hatására ide jutva válasszuk az alábbi menüpontot:
Az újabb Next után állítsuk be a kívánt értéket:
Next után a következő ablakban megkapjuk az összegzést az új értékkel. A beállítást a Finish gombbal véglegesíthetjük: