Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Ajánlott lépések

1.A Kiegészítő modulok telepítése / eltávolítása segítségével telepíteni kell az iLogistic modult. Ezzel bekerülnek az adatbázisba a modul működéséhez szükséges tárolt eljárások és táblák.

2.A B2B partner funkcióban az iLogistic raktárkezelő szolgáltatás beállítása.

3.Az iLogistic Paraméter beállítása. FIGYELEM! A paraméter mentésekor az adatok küldése és lekérdezése automatikusan elindul!

 

Folyamat

Amikor a fenti beállítások elvégzésre kerültek, akkor a paraméterben megadott időszakonként a program átküldi a küldhető vevőrendeléseket az iLogistic felé, illetve a korábban átadott rendelések állapotát lekérdezi és frissíti a sERPa-ban.

 

Azok a vevőrendelések kerülnek átküldésre, melyek

a Paraméterben megadott raktárra szólnak,

teljes egészében diszponáltak,

van a rendelésben az ügyfélhez telephely megadva, ott a cím és elérhetőség adatok hiánytalanok.

otelephely minden esetben kell az ügyfélhez, a kiküldött rendelés delivery részébe kerül be.

van fuvardíj megadva, melynek neve az alábbiak szerint kerül átadásra:

oGLS, GLS Expressz, akkor GLS

oMPL,MPL Expressz, MPLCS* esetében Csomagküldő kerül átadásra a rendelésen

oSzemélyes átvételi pont, illetve minden egyéb esetén Személyes átvétel kerül átadásra a rendelésen

Fontos, hogy a rendelésen egy termék a rendelésen csak egyszer szerepelhet!
 

Rendelések átküldése iLogistic felé:

A vevő - és szállítórendelések a bevitelből a Rendelés átadása iLogistic felé nevű művelettel is átküldhetők, ha ütemezetten a program még nem küldte el.

 

Csak azokat a vevő rendeléseket küldjük át az iLogistic felé, melyek teljesen diszponáltak, nincs rendelt állapotú tétele (a többi állapot csak annyiban érdekes, hogy csak a diszponált állapotú mennyiségeket küldjük el).

 

A szállítórendeléseket a program nem küldi el az ütemezés szerint, ezt csak kézzel, a vevőrendeléseknél leírt művelettel lehet megtenni. A küldés feltételei azonosak, kivéve diszponáltságot. Ez helyett a szabály az, hogy a visszaigazolt állapotban lévő tételek kerülnek átküldésre. Tehát, ha a szállítórendelésen a Visszaigazolás = Kötelező, akkor ami tételek vissza vannak igazolva, ha nem kötelező, akkor azok, amiknél a kért szállítási határidő ki van töltve, mert ebben az esetben ezzel a dátummal kerülnek a visszaigazolt állapot táblába és a program ezt a táblát figyeli a küldéskor.
Annak a szállítórendelésnek az állapotát már nem kérdezi le többször a program, amelyről készült szállítólevél a sERPa-ban.

 

Rendelések állapota / módosítása

Vevő rendelés

Átadottak módosítása lehetséges, amíg az állapot (iLogistic által vizsgált állapot nem Összekészítés alatt, Csomagolva, Futárnak átadva, Kiszállítva, vagy Visszáru. Amikor engedélyezett állapotban módosítjuk a rendelést, rögzítéskor előbb lekérdezzük az állapotot és ha a válaszban a rendelés állapota a fent felsoroltak egyike, hibaüzenetet írunk és a módosítást nem engedjük lementeni, engedélyezett állapot esetén pedig mentjük a rendelést, majd a módosításokat átadjuk. A hibaüzenet : ": A rendelés nem módosítható, mert ..... állapotban van!".

Azon vevőrendelések állapotát, melyek iLogistic állapota Kiszállítva, vagy Visszáru nem kérdezzük le az iLogistictől, mert ezek lezárt rendelésnek számítanak, minden egyéb állapot esetén ütemezetten kérdezzük az állapotot.

A vevőrendelések esetén az állapotot meg tudjuk mutatni egy további adat típus szövegeként (ezt egy felsorolt típus alapján fogjuk a mezőbe beírni A ilyen további adat típust és szöveget nem lehet módosítani!), ehhez a paraméterben meg kell adni egy További adat típust (pl iLogistic státusz), majd ezt a kívánt vevőrendelés sorozaton legalább választhatónak fel kell venni. Ezt követően a felvett és átadott vevőrendelések állapot követése látszani fog a rendelés fejléc fülén is.

 

Szállító rendelés

Átadott szállítórendelésre lehet felvenni Elutasítás / Visszamondás / Visszaigazolás visszavonás válaszokat akkor is, amikor az állapota már átvett.

A tétel engedmény, nettó/bruttó ár és érték, továbbá Fejléc mezők állapottól függetlenül módosítható.

 

 

 

Termékek átküldése:
A rendelések küldése előtt a program megvizsgálja, hogy a rendelésen szereplő termékek mindegyike szerepel-e már az átküldött termékek közt (ezt az iLog.Termek táblában tartjuk nyilván) és ha nem, akkor először a hiányzó terméket küldi át, majd csak ezt követően kerül küldésre a rendelés. Ebből a folyamatból következően a termékek tömeges küldésére a programból nincs lehetőség, ha mégis szükség lenne ilyenre, azt a Progen által külön kérésre biztosított szkripttel lehet megtenni. A termékek esetén a kód, név, vonalkód adatok kerülnek átküldésre. A vonalkód megléte nem feltétele a küldésnek.

 

Szállítólevél generálás a sERPa-ban:
A rendelésekből akkor generál szállítólevelet a sERPa, amikor az ütemezett lekérdezéskor az iLogistic rendszerében rendelkezésre állnak a ténylegesen kiszedett/bevételezett mennyiségek.

 
Vevőrendelés esetén

A kiszedett mennyiség nem térhet el. Többet nem adhatnak ki, ha valamely tétel mennyisége nem áll rendelkezésre (például leltár hiány, vagy sérült termék) akkor az ilyen esetet egyedileg kell kezelni.

 

Szállítórendelés esetén

Szállítórendelés beérkezettnek számít, amikor a lekérdezett rendelés csomagban a 'hasArrived' mező értéke true.

A bevételezett mennyiség lehet kevesebb, ez esetben erről a mennyiségről fog szállítólevél készülni. Ha a maradék mennyiség később meg fog érkezni, akkor arra új szállítórendelést kell felvenni, a most teljesültből a hiányzó mennyiséget el kell utasítani vagy vissza kell mondani. (Visszamondás / elutasítás / Visszaigazolás visszamondás válaszok felvétele engedélyezett akkor is, ha Szállítórendelést teljesítettre jelentették).

Amennyiben a szállítórendeléshez képest több mennyiség kerül bevételezésre, akkor a készülő szállítólevélre új tételként vesszük fel a többlet mennyiséget (ezeknél a tételeknél nincs rendelés tétel kapcsolat) és a tétel egységára/értéke az eredeti tételéből öröklődik.

Abban az esetben, ha bevételezéskor olyan termék érkezik, mely egyáltalán nem szerepel a szállítórendelésen, akkor ezt szintén a készülő szállítólevélre vesszük fel új tételként, itt sincs rendelés tétel kapcsolat, továbbá itt az ár mező is üres marad, hiszen nem tudjuk megmondani mennyibe is kerül, ezt utólag kézzel kell kitölteni.

 

 

 

Szortiment kezelés - példával:
A beszállító partnertől rendelünk Labdát. A színét nem mondhatjuk meg, egy vegyes szortiment érkezik ha labdát kérünk. A vásárlóink viszont már szín meghatározásával kérik a labdát, ezért a következőképpen lehet kezelni ezt az esetet:
Lesz egy szortiment termékünk, a Labda szortiment. Ezt hasznos lehet úgy beállítani, hogy használható beszerzéskor de nem használható eladáskor, mert így el lehet kerülni, hogy vevőrendelésre kerüljön. Ebben a termékben meg kell legyen az iLogistic Paraméterben beállított idegenazonosító típussal egy kód, például LA555. Ennek a terméknek NEM szabad, hogy legyen vonalkódja -  nemsokára kiderül miért.
Tegyük fel, hogy három színt tartalmaz ez a szortiment. Ezt a három terméket is fel kell venni a terméktörzsbe, ezeket érdemes az előzővel ellentétesen beállítani, azaz használható eladáskor, de nem használható beszerzéskor. Ezeknek a termékeknek meg kell legyen ugyan azzal az idegenazonosító típussal és kóddal az idegenkódja, mint a szortiment terméknek. A különbség, hogy ezeknek KELL legyen vonalkódja.
Fentieket szemlélteti ez a táblázat:  

Termék kód

Termék név

Vonalkód

Használható beszerzéskor

Használható eladáskor

Idegenazonosító típus

Idegen kód

BALL000

Labda szortiment

 

1

0

iLogSzortiment

LA555

BALL001

Labda sárga

8592117249201

0

1

iLogSzortiment

LA555

BALL002

Labda zöld

8592117249202

0

1

iLogSzortiment

LA555

BALL003

Labda kék

8592117249203

0

1

iLogSzortiment

LA555

 

Látható, hogy ezeket az összetartozó a termékeket az idegen kód fogja össze. A vonalkód hiánya határozza meg, hogy melyik a szortiment termék. Azért ez, mert a szortiment termék sosem kerül véglegesen bevételezésre, a készletre csak a vonalkóddal rendelkező, a vevőrendelések tételeiként szereplő színes labdák kerülnek.
Nézzük, mi történik amikor megérkezik a Labda szortiment termék: (tegyük fel, hogy 100 db Labda szortimentet kértünk és 33,33,34 mennyiségek érkeztek színenként.)
Az iLogistic készre jelenti a szállítórendelést, ami alapján az árut átvette. A készre jelentéskor megmondja színenként, hogy mennyi labda jött. A készre jelentés hatására 3 szállítólevél születik:
- Egy beszerzés szállítólevél a 100db Labda szortiment termékkel, amelyben ott van a szállítórendelés kapcsolat, hogy a szállítórendelésünk teljesítetté válhasson. Ennek mozgásneme az iLogistic paraméterben megadott beszerzés mozgásnem lesz.
- A Labda szortiment termék kivezetésre kerül a paraméterben megadott Szortiment ki mozgásnemmel és egyéb okokból (***) azokkal a mennyiségekkel, amelyekkel a színes labdák beérkeztek. Esetünkben ez három tétel, 33,33,34 mennyiségekkel.
- A színes labdák bevételezésre kerülnek az iLogistic által megadott mennyiségekkel, a paraméterben megadott Szortiment be mozgásnemmel,  immár lehetővé téve azt, hogy a vevőrendeléseink számára diszponálhassuk őket.

*** Mivel a beszerzési árak később változhatnak, ezért a program tölti a ki és a be mozgásnem tételeivel az SzlevelTetelKiBePar táblát, ami lehetővé teszi a később esetleg módosuló nyilvántartási árak átkerülését a színes labdákra. Mivel ez tétel szintű kapcsolat, ezért kell fent taglalt módon, tételes mennyiségekkel elkészíteni a szortiment ki szállítólevelet.

 

A mozgásnemekkel kapcsolatban semmilyen ellenőrzést nem végez a program, például nem vizsgálja azt sem (és semmi mást sem), hogy engedélyezett-e benne az a raktár, amire az iLogistic paraméter be van állítva.

 

Hibakezelés:
Amennyiben a kommunikációs folyamat során hibába ütközik a program, úgy azt a hibanaplóba bejegyzi. Az ilyen típusú bejegyzésekről lehetőség van e-mailt kiküldeni az illetékes munkatársnak a Hiba napló automatikus üzenet segítségével.