Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

 

Futárszolgálati küldemények futárnak történő átadás előtti és/vagy futárnak átadáskori ellenőrzésére hasznos ez a funkció. Abban segít, hogy egy adott futárnak aktuálisan átadandó küldeményeket leválogatva, az abban szereplő csomagokat (dobozokat) egyesével ellenőrizni lehessen. A működést úgy alakítottuk ki, hogy az ellenőrzés során az is kiderülhessen, ha idegen csomag keveredik az átadandók közé, illetve az is, hogy amit át kell adni, az mind megtalálható az ellenőrzött rakatban.

Az ellenőrzés után kétféle állapotba lehet állítani a küldeményeket: (mindkét állapotra külön gomb áll rendelkezésre)
- Futárnak átadás előtt ellenőrizve. Ha a workflow az, hogy folyamatosan szedjük egy adott futár küldeményeit, és még a megérkezése előtt átnézzük, hogy minden rendben van-e a csomagokkal, akkor lehet erre az állapotra váltani a küldeményeket. Tehát előre dolgozunk, egy elkülönített helyre rakjuk a csomagokat, ott ellenőrizzük a meglétüket, azt, hogy jó-e a címkéjük és, hogy nem keveredett-e közéjük nem oda való, hogy amikor a futár megérkezik, akkor már csak át kelljen adni neki.
vagy
- Futárnak átadva. Ez az állapot az, amikor részünkről az átadás ténylegesen megtörtént. Megtehető az is, hogy az előző lépés kimarad és csak akkor ellenőrzünk, amikor a futár már jelen van. Ekkor az erre az állapotra váltás gombját kell megnyomni.
Ha korábban már ellenőriztünk és egy helyen vannak az ellenőrzött küldemények (Futárnak átadás előtt ellenőrizve állapotban), akkor az is megtehető, hogy ilyenkor már az egyesével ellenőrzés kimarad, kézzel az összes eredményben szereplő küldeményt egy mozdulattal bejelöljük (Eredményképernyő Küldemények táblázat Rendben oszlop fejlécén jobb egér > Mindet kijelöl) és így már csak annyit teszünk, hogy a Futárnak átadva állapotra váltással a futárnak átadás tényét rögzítjük. (a jelölt küldemények állapotát átállítjuk)

 

Az egyes csomagok azonosítása alapvetően vonalkódolvasóval történik, de lehetőség van kézzel is állapotváltásra jelölni (Eredményképernyő / Rendben oszlop) egy küldeményt.

 

Ha a küldemények nem Saját típusúak, hanem valamely külső futárszolgálat végzi a szállítást, akkor elvárás, hogy a csomagoknak legyen végleges címkéjük. Ha ez valamilyen oknál fogva még nem áll rendelkezésre, akkor valószínűleg a futárszolgálat nem fogja tudni átvenni az ilyen csomagokat, hiszen nem tudja őket azonosítani. Ilyen esetben a program nem gátolja meg az átadást, de többször is figyelmeztet erre a hiányosságra:
- Ha a Párbeszédablak OK gombjának megnyomása után olyan csomag kerül az eredménybe, amelynek nincs végleges címkéje, akkor az Eredményképernyőre váltás előtt üzenetet küld:
"Az eredményben olyan csomagok is szerepelnek, amiknek nincs végleges címkéje!" OK gombbal lehet nyugtázni ezt az üzenet, majd az eredményképernyőre váltva a program a táblázat elejére rendezi ezeket a problémás küldeményeket és a táblázatban piros koronggal jelzi őket. Annak érdekében, hogy ez a rendezés megvalósulhasson, szükséges a táblázatot alapértelmezett rendezettséggel használni. Ha nem így van, akkor a korong oszlopára rendezve lehet az előrekerülést elérni.
Ilyen esetben a csomagellenőrzés megkezdése helyett először ezeknek a küldeményeknek címkéjét kell megpróbálni beszerezni. Ezt a küldemény bizonylatszám kapcsolódójára kattintva lehet megtenni, ami elindítja a küldemény funkciót, ahol lehetőség van az Általános fülön a Címke igénylés gombbal megkísérelni beszerezni a végleges címkét. Ha több ilyen csomag is van, akkor ezt mindegyikkel meg kell tenni (ezért kerülnek előre). Ha készen vagyunk, a menüszalagon az Újratöltés gombot meg kell nyomni, hogy a friss információkkal kerüljön feltöltésre a táblázat és ennek megfelelően már elkezdődhessen a csomagellenőrzés.
- Ha nem végezzük el a fent írt végleges csomagcímke beszerzését, vagy az sikertelen volt, akkor az ilyen, csak ideiglenes címkékkel rendelkező csomagok Rendben -re jelölésekor is figyelmeztet a program: "A csomagnak nincs végleges címkéje!" Ez egy OK-gombbal nyugtázható.

 

Sérült csomagcímke újranyomtatását is a küldemény funkcióból lehet kezdeményezni.

 

Javasolt almenü

Funkció elérése menüszerkesztéskor: Rendelés-nyilvántartás / Futárszolgálat / Csomagellenőrzés

Párbeszédablak és Eredményképernyő