Két lépcsős értékesítés támogatása - Áru kiírás, majd összedés után számlázás |
Ugrás Előző Fel Következő Menü |
A Kosár funkció támogatja azt a működési módot, amikor a termék kiválasztása után még nem készül rögtön számla.
Előszőr kiszedési utasításként csak egy szállítólevél készül el, majd az összeszedés után, a szállítólevél esetleges módosításával, készül el a számla.
A funkcionalitás felhasználását egy konkrét eseten keresztül mutatjuk be.
A felhasználó egyedi gyártási számos termékeket árul, amelyek a raktárban konkrét lokáción találhatók meg.
Az ügyintéző az ügyféllel történő egyeztetés alapján választja ki a terméket az alábbi felületen.
A termék kiválasztása után a Kosár funkció szállítólevelet generál, amellyel lényegében kiszedési utasítás adunk a raktár számára.
Mivel olyan termékekről van szó, amelyeken vonalkód nincs, mobil adatgyűjtő használata nem indokolt, a raktári dolgozók a kinyomtatott szállítólevél alapján szedik ki az árut.
Miután a raktárban a szállítólevél alapján összeszedték az árut, a raktáros vissza viszi a szállítólevelet, ami alapján megtörténik a számlázás.
Könnyen előfordulhat, hogy a raktáros végül nem a kiírt árut emelte le a targoncával a polcról. Esetleg nem fért hozzá, vagy praktikusabbnak találta, ha egy azonos minőségű, de közelebb található lokációról hozza ki az árut. Amennyiben ezt az információt rávezeti a szállítólevélre az ügyintéző módosítani tudja.
Az ügyintéző a Kosár funkcióban egy külön menüpontban, először a kezében lévő szállítólevél száma alapján betölti a szállítólevelet, majd szükség esetén módosítja annak tartalmát, és a lezárás után egyrészt módosul a szállítólevél, másrészt elkészül a számla (vagy Adóügyi nyomtató használata esetén a nyugta melléklet).
Amennyiben a helyi adottságok megengedik a folyamatot web-alapú online Nagy Machinátorral is lehet támogatni. Az elkészült szállítólevelet a mobil adatgyűjtővel is ellenőrizni lehet.