A funkció a CRM modul részét képezi. Az Ügyféltörzsbe felvett személyekre vonatkozó szűrési feltételeket lehet előre definiálni, majd az előre elmentett szűrési feltételek szerint lekérdezni lehet az adatokat és nyomtatni lehet változatos formában.
A funkció a Bizonylatkezelés funkciók tulajdonságai szerint működik.
F6:Nyomtatás funkció billentyű lenyomása után elindul a szűrés eredményének nyomtatása.
A nyomtatási kép nézetben lehetőség van email-t küldeni a szűrési eredménynek megfelelt személyeknek. Ha például ez a lista a névnaposokat tartalmazza, lehetőség van egy html sablon használatával névnapi üdvözletet küldeni.
Az email küldéshez az Outlook ikont kell megnyomni és az alábbi képen látható beállítást kell alkalmazni.
A sablon mező F2-Keresés megnyomása után lehetőségünk van sablont létrehozni.
A html szerkesztő Beszúrás menüpontjában kiválaszthatók a köremailhez használható változó nevek. A változó név kiválasztása után az aktuális pozícióba a program behelyezi a változó nevét.
Az elkészített html sablonnal két lehetőségünk van. Vagy HTML Fájlba vagy a Nagy Machinátor Dokumentum- és Iratnyilvántartás moduljába mentjük le.
Dokumentum- és Iratnyilvántartás modulba mentés előnye, hogy a cég minden dolgozója által központilag elérhető lesz a sablon. Bármilyen módosítás esetén csak egy helyen kell módosítani.
A program egyes listáihoz központilag adunk egy-egy sablonmintát, amit a felhasználó megmódosíthat.
A nyomtatás eredményét a Listaformázó segítségével lehet módosítani.
Az Akció mezőbe a AL_SZUR-t kell megadni.
Az Ügyfélszemély szűrés egy adatot fog átadni a formázónak: Az Ügyfélszemély kódját (amely magában foglalja az ügyfélkódot is).
Ezen egy adat alapján a listaformázóban meg lehet adni az Ügyféltörzs / Személyek menüpontban kiválasztható adatokat és az Ügyfélkód mezőn keresztül az Ügyféltörzs összes adatát (Adószám ,Cím stb.)
Az automatikus menüpont funkció segítségével létrehozhatunk egy olyan menüpontot, amely egy szűrésváltozat eredményét azonnal a kívánt eszközzel (Nyomtató, Email, Excel stb.) elkészíti.
A menüpont lehet teljesen automatikus, emberi beavatkozást nem igénylő is. Ebben az esetben valamely más funkció fogja "megnyomni az entert", azaz elindítani a menüpontot.
Először létre kell hozni egy szűrésváltozatot, ami kívánt eredményt tartalmazza. A Szűrésváltozat kódját meg kell jegyezni. Ez a Szűrés változat fejben olvasható le.
Az Szűrésablakban használhatjuk a relatív dátum megadás lehetőségét. Ez arra jó, hogy azt a szűrést, hogy a Névnaposokat le tudjuk futtatni automatikusan.
A Listaformázó segítségével össze kell állítani a kívánt listát. A forma kódját (ID) szintén meg kell jegyezni.
Az automatikus menüpont funkcióban a képen látható módon a AL_SZURL funkcióhoz meg kell adni az Üzemmód:Nyomtatás paramétert, a PrnFormatId paraméterhez a Listaforma kódját, és a ÜgySzSzűrKód paraméterhez a szűrésváltozat kódját.
Ezenkívül az F7:Eszközválasztás gomb megnyomása után meg lehet adni, hogy mi történjen a listával. (Pl.: Emailen küldje el HTML sablonnal egy megadott email címre, lásd feljebb az Email sablon használatnál látható képet.)
Ha teljesen automatikusan akarjuk futtatni a feladatot, akkor az alábbi képen látható kérdésre Nem-el feleljünk.
Az időzített feladatok funkcióban az Automatikus feladat azonosítójára hivatkozva változatos időzítési lehetőséggel lehet futtatni a feladatot.
Az automatikus menüpontot az Eszköztár funkcióval is el lehet indítani kézzel. Az Eszköztár definiálása során már csak az Automatikus feladat azonosítóját kell megadni.
A funkcióból lehetőség van névjegykártyák exportjára. A művelet a CTRL+F6-tal vagy a ikonnal hajtható végre.