A cég helyszíni szervíz szolgáltatást, amihez termék értékesítés is társulhat.
- A szerviz igényeket az ügyfélszolgálati munkatárs rögzíti, azonban a
- A kiemelt partnerek on-line portálon is leadhatják szerviz igényüket, továbbá alkatrészt is rendelhetnek.
- A szervizvezető az előjegyzett igényeket a szerviz munkatársakhoz tudják rendelni, figyelembe véve a naptárukat.
- A szerviz munkatársak
- Lekérdezhetik munkájukat.
- Az ügyféllel történt előzetes egyeztetés után meg tudják vizsgálni, hogy a szükséges alkatrészek a rendelkezésükre állnak-e a saját készletükben.
- lehetőségük van a saját készletükből az adott munkához foglalni az alkatrészt.
- belső rendelést tudnak leadni az alkatrész raktár felé, amennyiben valamire szükségük van
- a belső rendelés történhet a szerelőhöz rendelt minimum készlet alapján is.
- Az alkatrészraktár vezető le tudja foglalni az alkatrészeket a belső rendelés alapján a szerelő számára (ez történhet automatikusan is).
- A szerelő a helyszíni munkavégzés során
- fel tudja használni az lefoglalt alkatrészt
- a saját készletéből fel tud használni előre nem tervezett alkatrészeket.
- eseti beszerzéseket is vérehajthat a munkaközben, amelyet azonnal fel tudhasználni.
- Alkatrész hiány esetén a szerelő
- a munkát át tudja ütemezni egy későbbi időpontra
- fel tudja rögzíteni a munkához befejezéséhez szükséges alkatrész igényt,
- amire hivatkozva belső rendelést adhat fel az alkatrész rakár felé.
- A munka befejezése esetén a szerelő
- a teljesítésigazolást az ügyféltörzsben tárolt e-mail címre kiküldheti
- amennyiben a vevő a mobiljára érkezett teljesítésigazolás emailt azonnal visszaküldi, a vevőrendeléshez könnyedén hozzá lehet kapcsolni.
- A számlázás történhet
helyben is, vagy a
a teljesítés igazolás alapján a számlázó munkatárs gyűjtő számlát generálhat a vevővel megállapodott időközönként.
Minden szerelőhöz külön lekérdező felületet lehet kialakítani, amelyben áttekinheti az összes munkáját.
Az alábbi képen látható lekérdezés legfelső szintje úgy lett kialakítva, hogy a következő információkat lehessen belőle kiolvasni
- Egy adott napon mennyi címre kell mennie
- Az adott napi rendelések állapotát lehet látni
- Ha lát előjegyzett munkát, akkor el tudja dönteni, hogy az adott munkát vissza tudja-e igazolni, vagy vissza teszi a szervíz vezetőnek.
- Ha a visszaigazolt az állapot meg tudja nézni, hogy le tudja-e foglalni a készletéből
- Ha nem tudja lefoglalni, akkor belső rendelés tud leadni és
- Nyomon tudja követni a belső rendelés állapotát
- A számlázás állapotát is láthatja
A Kiválasztott rendelésen a Munkavégzés műveletet kell elindítani.
A művelet kiválasztása után a Kosár funkció indul el.
A Megrendelés művelettel lehet visszaigazolni a rendelést, illetve ha alkatrész is van a rendelésen, egyből le is lehet diszponálni a saját készletből azt.
Amennyiben a munkát nem vállalja a szerelő, a Raktár váltás múveletettel tudja a "Szerelőhöz nem kapcsolt" raktárba visszatenni a munkát.
A szállítórendelés művelet elindítása után azonnal megtörténik a rendelés, és az alaktrész raktárból a foglalás
A szerelő láthatja, hogy az alkatrész raktár "visszaigazolta" a rendelését, ami annyit jelent számára, hogy bármikor átveheti.
A Központi alkatrész raktár vezetője láthatja, hogy a készletből ki foglalja az terméket.
Amennyiben a szerelő bemegy a központba az alkatrészért, az alábbi menüpont segítségével lehet lekérdezni az általa foglalt készletet és számára át lehet adni egy kitárolási utasítással. - > Bővebben a kitárolásról
A rendelés kiválasztása után a munkavégzés Kosár műveletet el kell indítani és abban a Megrendelés művelet ad tételesen lehetőséget a munkaátütemezésére.
Egy rendeléshez a képen látható művelettel lehet feldatot generálni
A legenerált feladatban lehet megadni a feladat legfontosabb információit.
A naptárban kiválasztott munka adatlapjáról indítható az ügyletkezelés.
Az ügyletkezelés a kiválasztott ügyletre szűkítve indul el, csak annak az adatait lehet látni.
Az Ügyletkezelésben a Munkavégzés művelet a Kosár funkciót indítja el.
Három lehetőség közül választ a szerelő:
a munkára kiírt szolgáltatásokból, termékekből tudja a "Kiszállítás" művelettel felhasználni azt, amit a vevő végül igénybe vett.
Amenyiben valamire nem lett szükség, az "Elutasítás" műveletet tudja használni.
Amit felhasznált, bekerül a Kosárba.
Alábbi példában az ügylethez csak a Kiszállás szolgáltatást vették fel.
azokat az anyagokat, szolgltatásokat tudja felhasznáni, amelyeket a szerelés során ténylegesen felhasznált.
Ezek is a Kosárba kerülnek.
olyan anyagok közül választhat, amelyek nincsenek a készletén.
Ebben az esetben az alábbi kérdésre kell válaszolnia a szerelőnek.
Abban az esetben, ha igazából a kezében fog egy terméket, amelyért esetleg most "ugrott be" egy nagykerbe, de még nem volt ideje készletre venni, a harmadik lehetőséget, a hiánykezelést fogja választani.
A program annak érdekében, hogy a szerelő rátudja tenni a teljesítésigazolásra, ún. "hiánykezelés" tecnnikai mozgással készletre veszi azt.
A hiánykezelés mozgásokat később kell rendezni az adott hely bizonylatkezelési rendje szerint. (Pl. Először be kell vételezni hivatalosan a központba és raktárközi mozgással kapja meg a szerelő.) és utána törölni kell azokat.
A generálás művelet után elkészül a szállítólevél és/vagy számla,
Az emailben visszakapott teljesítés igazolást iktatni lehet az adott ügylethez, amely a számlázás alapjául szolgálhat.
Kiemelt partnerek saját belépést kaphatnak az Web-alapú online Nagy Machinátorba és leadhatják szerviz igényüket.
A szervízvezető lekérdezheti az online leadott igényeket.
Ezek az igények előjegyzett állapotban érkeznek be.
Minden egyes szerelőnek külön naptára van, ami alapján el lehet dönteni, hogy kinek lehet adni a munkát.
A szerelő naptárjának lekérdezése után a munkát hozzá lehet rendelni.