Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

Nagy Machinátor súgó

Navigáció: » Nincsenek oldalak ezen szint felett «

Ügyletkezelés  - (AFKezelés, AFKezelGrid, AFKezelColor ) [AF_KEZEL Üzemmód: Módosítás | Lekérdezés]

Ugrás Előző Fel Következő Menü

A funkció a vevőrendelések strukturált megjelenítésével lehetőséget nyújt különböző ügyviteli folyamatok átlátható lekérdezésére.

A lekérdező felületbe integrálható műveletek segítségével bizonylatok felvételére / módosítására is alkalmas.

Az ügyletkezelés funkció az egyes Bizonylatok kezelésére szolgáló szűrések tovább fejlesztett változata.

A funkció által megmutatott adatokat a vevőrendelésszűrés biztosítja, azonban az adatok megjelenítése jobban tudja szolgálni az adott napi munkavégzést.

A funkcióban rejlő lehetőségeket az alábbi esettanulmányok alapján lehet megérteni. - > Esettanulmányok

Rendeléskezelés funkció alkalmazási példa

Rendeléskezelés funkció alkalmazási példa

Kicsi adathalmaz leválogatása - hatékony munkavégzés

A funkció alapvetően operatív irányítási feladatok végrehajtását támogatja, ezért úgy érdemes a szűrési feltételeket kialakítani, hogy azok eredménye egy viszonylag kicsi adathalmazt eredményezzen.

Ezzel biztosítani lehet, hogy a funkció indítása után hamar megjelenjenek az adatok és az adatok megváltozása esetén, gyorsan frissülni tudjanak.

Annak érdekében, hogy az előbbi feltételek teljesüljenek, a szűrési feltétek kiértékelésének sebességét az esettanulmányokban elképzelt működési környezetekre optimalizáltuk.

Bizonylatszámok helyett - Bizonylat állapotok

Általános tulajdonságként elmondható, hogy a folyamatban megjelenő bizonylatoknak nem csak a számát, hanem az állapotát is meg lehet jeleníteni.

A felhasználó számára több információval tud szolgálni a folyamat állapotáról a bizonylat állapota, mint maga a bizonylatszám.

Ezekből az állapot megjelenítő elemekből ugyanúgy le lehet "fúrni" a bizonylathoz, mint a hagyományos bizonylatszám kontrollból.

Például a kapcsolódó számláról többet mond az, hogy a számla már ki van fizetve, vagy esetleg már lejárt az esedékessége, vagy esetleg még ki sem lett nyomtatva, mint a számlaszám kiírása.

Színezés állapotok alapján

Az előző ponthoz kapcsolódóan el lehet érni azt is, hogy az egyes állapotokhoz színeket rendeljen a felhasználó.

A színek miatt gyorsabban át lehet látni, az egyes ügyletek állapotát.

Tipp

Érdemes úgy felvenni az ügylethez tartozó bizonylatokat, hogy azok sorrendje jelképezze a folyamat állapotát.

(Rendelés állapot, Előlegszámla állapot, Komissió állapot, Ellenőrzés állapot, Szállítólevél állapot, Számla állapot.)

Ha például az elintézett állapotot a zöld színnel jelölik, akkor egy adott sorban a piros szín jelölheti, hogy a folyamatban hol van az elakadás.

Adatok több szintű megjelenítése - Csoportosítás - Összegzés

A leválogatott adatokat maximum három szintre csoportosítva lehet megjeleníteni.

A kiválasztott mezőkre vonatkozóan szintenként lehet meghatározni, hogyan jelenjen meg egy adat: Csoportosítva vagy Összegezve

Bizonylatállapot mezők esetén a Csoportosítás azt jelenti, hogy annyi sorban csoportosítva lesz az információ megjelenítve ahány állapotban vannak a bizonylatok.

Összegzés esetén viszont az előforduló állapotokból egy konkatenált szöveg mező jelenik meg egy sorban.

Példa

Lásd fenti képen a Számla állapot mezőt.

A 2. szinten Csoportosítva jelenik meg. Külön sort kapnak azok az ügyletek, amelyekhez még nincs számla generálva, és azok amelyekhez már van.

Viszont a 3. (felső) szinten Összegzés lett beállítva, és az előforduló értékek össze lettek fűzve.

A színezés Összegzés esetén a legalacsonyabb állapotra fog vonatkozni. - > Bővebben

Műveletek integrálása

A funkció célja a strukturált lekérdezésen túl, hogy az ügyletek állapotát meg lehessen változtatni.

Lehessen a rendelések állapotát módosítani, komissió utasítást generálni, előlegbekérőt kiállítani, szállítólevelet készíteni, számlázni is.

A funkcióba már most is számos művelet lett beintegrálva. -> Bővebben

CRM integráció

Az Ügyletkezelés funkciót össze lehet kapcsoln a CRM modul Feladatkezelés funkciójával.

Az összekapcsolást akkor érdemes végrahajtani, ha a feladatkezelés funkció lehetőségeit ki lehet használni az ügylet végrehajtása során:

- Ügyletek végrehajtásának napon belüli ütemezése

- Naptár nézetben átláthatóbb információhoz lehet jutni.

- A Feladatkezelésben minden egyéb információt, adatot ami az ügyelettel kapcsolatban keletkezhet strukturáltan nyilván lehet tartani.

- Al feladatokat lehet kapcsolni az ügylethez

Működési feltételek paraméterezése

Paraméterek

AFKezelKód