Ügyletkezelés - (AFKezelés, AFKezelGrid, AFKezelColor ) [AF_KEZEL Üzemmód: Módosítás | Lekérdezés] |
Ugrás Előző Fel Következő Menü |
A funkció a vevőrendelések strukturált megjelenítésével lehetőséget nyújt különböző ügyviteli folyamatok átlátható lekérdezésére.
A lekérdező felületbe integrálható műveletek segítségével bizonylatok felvételére / módosítására is alkalmas.
Az ügyletkezelés funkció az egyes Bizonylatok kezelésére szolgáló szűrések tovább fejlesztett változata.
A funkció által megmutatott adatokat a vevőrendelésszűrés biztosítja, azonban az adatok megjelenítése jobban tudja szolgálni az adott napi munkavégzést.
A funkcióban rejlő lehetőségeket az alábbi esettanulmányok alapján lehet megérteni. - > Esettanulmányok
A funkció alapvetően operatív irányítási feladatok végrehajtását támogatja, ezért úgy érdemes a szűrési feltételeket kialakítani, hogy azok eredménye egy viszonylag kicsi adathalmazt eredményezzen.
Ezzel biztosítani lehet, hogy a funkció indítása után hamar megjelenjenek az adatok és az adatok megváltozása esetén, gyorsan frissülni tudjanak.
Annak érdekében, hogy az előbbi feltételek teljesüljenek, a szűrési feltétek kiértékelésének sebességét az esettanulmányokban elképzelt működési környezetekre optimalizáltuk.
Általános tulajdonságként elmondható, hogy a folyamatban megjelenő bizonylatoknak nem csak a számát, hanem az állapotát is meg lehet jeleníteni.
A felhasználó számára több információval tud szolgálni a folyamat állapotáról a bizonylat állapota, mint maga a bizonylatszám.
Ezekből az állapot megjelenítő elemekből ugyanúgy le lehet "fúrni" a bizonylathoz, mint a hagyományos bizonylatszám kontrollból.
Például a kapcsolódó számláról többet mond az, hogy a számla már ki van fizetve, vagy esetleg már lejárt az esedékessége, vagy esetleg még ki sem lett nyomtatva, mint a számlaszám kiírása.
Az előző ponthoz kapcsolódóan el lehet érni azt is, hogy az egyes állapotokhoz színeket rendeljen a felhasználó.
A színek miatt gyorsabban át lehet látni, az egyes ügyletek állapotát.
Tipp
Érdemes úgy felvenni az ügylethez tartozó bizonylatokat, hogy azok sorrendje jelképezze a folyamat állapotát.
(Rendelés állapot, Előlegszámla állapot, Komissió állapot, Ellenőrzés állapot, Szállítólevél állapot, Számla állapot.)
Ha például az elintézett állapotot a zöld színnel jelölik, akkor egy adott sorban a piros szín jelölheti, hogy a folyamatban hol van az elakadás.
A leválogatott adatokat maximum három szintre csoportosítva lehet megjeleníteni.
A kiválasztott mezőkre vonatkozóan szintenként lehet meghatározni, hogyan jelenjen meg egy adat: Csoportosítva vagy Összegezve
Bizonylatállapot mezők esetén a Csoportosítás azt jelenti, hogy annyi sorban csoportosítva lesz az információ megjelenítve ahány állapotban vannak a bizonylatok.
Összegzés esetén viszont az előforduló állapotokból egy konkatenált szöveg mező jelenik meg egy sorban.
Példa
Lásd fenti képen a Számla állapot mezőt.
A 2. szinten Csoportosítva jelenik meg. Külön sort kapnak azok az ügyletek, amelyekhez még nincs számla generálva, és azok amelyekhez már van.
Viszont a 3. (felső) szinten Összegzés lett beállítva, és az előforduló értékek össze lettek fűzve.
A színezés Összegzés esetén a legalacsonyabb állapotra fog vonatkozni. - > Bővebben
A funkció célja a strukturált lekérdezésen túl, hogy az ügyletek állapotát meg lehessen változtatni.
Lehessen a rendelések állapotát módosítani, komissió utasítást generálni, előlegbekérőt kiállítani, szállítólevelet készíteni, számlázni is.
A funkcióba már most is számos művelet lett beintegrálva. -> Bővebben
Az Ügyletkezelés funkciót össze lehet kapcsoln a CRM modul Feladatkezelés funkciójával.
Az összekapcsolást akkor érdemes végrahajtani, ha a feladatkezelés funkció lehetőségeit ki lehet használni az ügylet végrehajtása során:
- Ügyletek végrehajtásának napon belüli ütemezése
- Naptár nézetben átláthatóbb információhoz lehet jutni.
- A Feladatkezelésben minden egyéb információt, adatot ami az ügyelettel kapcsolatban keletkezhet strukturáltan nyilván lehet tartani.
- Al feladatokat lehet kapcsolni az ügylethez