A partner OSA-köteles számlát készít, a program be is küldi a NAV-hoz, azonban hálózati vagy más kommunikációs hiba miatt a válasz nem érkezik vissza a sERPához. ("The server didn't response in time.") Ilyenkor ritkán, de már többször is előfordult, hogy a következő beküldéskor "visszautasított, hibás" státuszú lett a számla, mert ezzel a sorszámmal már korábban történt adatszolgáltatás. Amennyiben a NAV oldalán valóban ott van a beküldött számla, ezek szerint csak nem érkezett vissza a tranzakcióazonosító a sERPába.
Ilyenkor nem segít az Online számla lekérdezés (exec dbo.OSALekerdezes @Szamla_ID=xxx) művelet, mert csak ugyanazt a hibaüzenetet kapjuk válaszul (már korábban történt adatszolgáltatás), mivel ugyanazt a tranzakcióazonosítót küldi el. Amennyiben ilyen esetben meg szeretnénk nézni a valós állapotot, le kell futtatnunk az Online számla állapot lekérdezés műveletet.
A cél, hogy a partnerek saját maguk is le tudják kérdezni az adott sorszámú vevőszámla állapotát a NAV-tól, amit a sERPa át tudna ilyenkor venni. Ne kelljen tanácsadói beavatkozás, szkriptfuttatás hozzá.
A művelet nem aktív, ha a számlát nem kell beküldeni (nincs adószáma a vevőnek vagy export számla vagy az értékhatárt nem éri el az áfa ...) vagy ha a számla nincs kinyomtatva.