Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

"Megjelenítés"  

Rendezettség

Választható, hogy ügyfélnévre és azon belül számlaszámra, vagy ügyfélkódra és azon belül számlaszámra, valamint a Név + esedékesség, ami az ügyfélnév és a számla esedékessége, és Kód + esedékesség, ami az ügyfél kódja és a számla esedékessége sorrendjében jeleníti meg a számlákat.

Részletezés

Számlánként kerülnek megjelenítésre a tételek, vagy ügyfelenként lejárati sávonként egy összegben.

Bizonylatszám

Számlaszám / Kézi számlaszám

Kézi számlaszám esetén, ha a bizonylaton nincs megadva akkor a sERPa bizonylatszám kerül megjelenítésre.

Csoportosítás

Ügyfél / Tétel főkönyvi szám. Első esetben ügyfelenkénti összesenek (vagy csak ügyfél összesenek) szerepelnek a listában, második esetben a számla tételekben szereplő főkönyvi szám szerinti összesenek lesznek a listában. Amennyiben pénzügyi részteljesítés történt valamely számlára, akkor a fizetés összegét a főkönyvi számokra kontírozott összegek arányában veszi figyelembe, viszont ha a számla csoport összege nulla a túlfizetés nem jelenik meg.

Lejárat sáv

A lejárat sáv funkcióban megadott lejárat sávok közül választhatunk. Az itt kiválasztott lejárati sávnak megfelelő oszlopok kerülnek a listára.

Lejárati sáv oszlop sorrend

Növekvő / Csökkenő, választással megadható, hogy a sávok sorrendje (balról jobbra) növekedjen, vagy csökkenjen. Korábban nem létezett ez a mező és kizárólag növekvő lehetett a sorrend. A Csökkenő beállításnak akkor vehetjük hasznát, ha például nem a múltban lejárt esedékességű számlákra vagyunk kíváncsiak, hanem a jövőben esedékessé válókra. Ekkor természetesen a lejárati sávjaink is negatív tól-ig naptartományúak, hiszen ilyenkor kerülnek a jövőbeli esedékességek megjelenítésre. Ilyenkor a Csökkenő beállítás azt eredményezi, hogy a jövőben legközelebbi, majd a későbbi, majd a mégkésőbbi lesz a sávok sorrendje balról jobbra. Praktikusan nézve, ha a sávjaink így néznek ki:

              -7

       -6    -5

       -4    -4

       -3    -3

       -2    -2

       -1    -1

        0     0

        1    

       akkor a lekérdezés eredményeként megjelenő első számadat oszlop (1..) fogja jelenteni az eddig már esedékessé vált, majd a 2. (0..0) a Hétfőn esedékessé váló, a 3. oszlop (-1..-1) a Kedden, a 4. (-2..-2) a Szerdán, az 5. (-3..-3) a Csütörtökön, a 6. (-4..-4) a Pénteken, a 7. (-5..-6) a Szombat-Vasárnap, valamint  a 8. (..-7) a következő héttől esedékessé váló számlaösszegeket. Természetesen csak akkor, ha a párbeszédablakon a Dátum mezőben a hét első napját választjuk ki!

Dátum típus

(Kibocsátás dátum / Könyvelés dátum) Amennyiben kitöltésre kerül a dátum mező, akkor csak azok a számlák kerülnek megjelenítésre, amelyeknek (Kibocsátás dátum esetén) a Számla kelte mezőben megadott dátum korábbi, vagy megegyező, mint az itt megadott dátum, valamint a számlára vonatkozó kiegyenlítéseket is csak az adott dátumig veszi figyelembe. Könyvelés dátum beállítás esetén a könyvelési dátum mező tartalmára történik a vizsgálat.

Dátum

A Kibocsátás vagy könyvelés dátuma.

 

 

Deviza

A megjelenítés devizaneme, a könyvelési devizák közül választhatunk.

Garanciális visszatartás

Garanciális visszatartással együtt /  Garanciális visszatartás nélkül / Csak garanciális visszatartás, választással meghatározható, hogy, ha a számláinkon garanciális visszatartást is beállítottunk a részletfizetés táblázatban, akkor a megjelenő számlaegyenlegnek mely része kerüljön kiírásra. Az alapértelmezett működés, hogy a Garanciális visszatartással együtt.

"Minden listaváltozat" keret

Kétessé minősített számlák

I/N, beállítása esetén azok a vevőszámlák megjelennek a listában, amelyeknek a kapcsolódó eseményei közé van felvéve kétessé minősített típusú esemény.

Folyószámla nélküli számlák

Igaz esetén azon számlák jelennek meg, melyekhez nem tartozik folyószámla. ( {üres} bizonylatszámon ).

Értékvesztéssel rendelkező számlák

I/N, beállítása esetén azok a vevőszámlák is megjelennek a listában, amelyeknek a kapcsolódó eseményei közé van felvéve értékvesztés típusú esemény. Ha nincs beállítva, akkor akár van értékvesztés kapcsolódó eseménye, akár nincs, megjelennek a számlák. A mező csak Vevő analitika esetén jelenik meg, mert szállító oldalon nem értelmezett ez a kapcsolódó esemény. Az értékvesztés kapcsolódó esemény tipikusan a tartozáskezelés végső fázisában a már ügyvédhez került ügyek esetén kerül beállításra. A pipával azt szabályozhatjuk, hogy az ilyen peresítéses állapotban lévő számlák megjelenjenek-e az eredményben.

Egyéb tétel

Igaz esetén az ügyfél számláihoz nem rendelt teljesítések megjelennek a Túlfizetés oszlopban, pl.: banki befizetés.

Üres oszlop

A pipával azt szabályozhatjuk, hogy az üres oszlop(ok) megjelenjen(ek)-e a listában.

Túlfizetés oszlop

A pipával azt szabályozhatjuk, hogy a túlfizetés oszlop megjelenjen-e a listában.

Összegek a bizonylat devizanemében

Pipa esetén az összegek nem a könyvelés, hanem a bizonylat devizanemében jelennek meg.

Egy sor összegzése

Ha vevőnek csak egy számlája van, akkor szabályozhatjuk, hogy meg jelenjen-e a vevő összesen sor.

Központi ügyfél

Bejelölése esetén azoknak az ügyfeleknek a bizonylatai akikben szerepel központi ügyfél, a központi ügyfél alatt jelennek meg.

Ügyfél cím

(I/N) Igaz esetén az ügyfél neve után a címe is megjelenik a listán.

Telefon

(I/N) Igaz esetén az ügyfél telefonszáma is megjelenik táblázatos excel kimeneti eszközre kérve a listát.

E-mail

(I/N) Igaz esetén az ügyfél e-mail címe is megjelenik táblázatos excel kimeneti eszközre kérve a listát.

Megjelenítendő ügyfélkategória

Az ügyféladatok után kerül kiírásra az ügyfélhez beállított Ügyfélkategória tétel, ha az adott ügyfél megfelel az itt beállított Ügyfélkategóriának.

Ügyfélkategóriát lehet választani, ha az ügyfélkategória szerepel a vevőszámlához tartozó ügyfélnél, akkor annak nevét listázzuk ki, ha többször is szerepel, akkor vesszővel elválasztva listázzuk. A rendszer figyeli az időfüggő ügyfélkategóriát és a vevőszámla dátumához veti, azaz ha például ugyan az az ügyfélkategória januárban és februárban is szerepel más tétellel és a vevőszámla dátuma januári, akkor a januári tételt listázza a lista, csak a januárit.

"Táblázatos listaváltozat" keret

Számla dátum

(I/N) Igaz esetén a számla dátuma is megjelenik táblázatos excel kimeneti eszközre kérve a listát

Teljesítés dátum

(I/N) Igaz esetén a számla teljesítés dátuma is megjelenik táblázatos excel kimeneti eszközre kérve a listát.

Saját ügyintéző

(I/N) Igaz esetén a számla saját ügyintézője is megjelenik táblázatos excel kimeneti eszközre kérve a listát.

Kézi számlaszám

(I/N) Igaz esetén Vevőszámlánál a Kézi számlaszám, Szállítószámlánál a Számlaszám mező értéke is megjelenik táblázatos excel kimeneti eszközre kérve a listát

Ügynök kód

A vevőszámlán található ügynök kód megjelenését szabályozza. Csak a táblázatos excel kimenetben jelenik meg az oszlop.

Elméleti hitelkeret

Csak a táblázatos excel kimenetben jelennek meg a következő oszlop: Elméleti hitelkeret.

A pipa bepipálásával a következő oszlopok lesznek láthatóak:

Elméleti hitelkeret: Az oszlopban az ügyfél fizetési feltétel fülén a vevő keretben beállított hitelkeret mező értéke, vagy ha nincs, akkor a csoportos fizetési feltételnél felvett hitelkeret mező értéke jelenne meg, akkor is, ha van lejárt tartozása.

Szállító korosításnál nincs értelme a pipa használatának, ilyenkor a bepipálás nem javasolt.

Hitelkeret

Csak a táblázatos excel kimenetben jelennek meg a következő oszlopok: Hitelkeret, Szabad hitelkeret.

A pipa bepipálásával a következő oszlopok lesznek láthatóak:

Hitelkeret: Az ügyfélhez tartozó vevő hitelkeret mértéke.

Szabad hitelkeret: Az ügyfélhez tartozó vevő szabad hitelkeret mértéke.

Szállító korosításnál nincs értelme a pipa használatának, ilyenkor a bepipálás nem javasolt.

Fizetési felszólítás

Csak a táblázatos excel kimenetben jelennek meg a következő oszlopok: Fizetési határidő, Első felszólítás dátum, Első felszólítás összeg, Második felszólítás dátum, Második felszólítás összeg.

A pipa bepipálásával a következő oszlopok lesznek láthatóak:

Fizetési határidő: Az ügyfél fizetési módban megadott fizetési határidő.

Első felszólítás dátum: Az első felszólítás dátuma.

Első felszólítás összeg: Az első felszólítás összege.

Második felszólítás dátum: A második felszólítás dátuma.

Második felszólítás összeg: A második felszólítás összege.

Biztosító értesítési határideje

Csak a táblázatos excel kimenetben jelenik meg a következő oszlop: Biztosító értesítési határideje

Amennyiben a mezőben nem adunk meg értéket, akkor nem jelenik meg az oszlop. A szám kitöltésével a vevőszámla esedékességét növeli a szám értékével.

Csak azoknál a számláknál ad eredményt, amelyek már lejártak, vagyis az esedékessége negatív.

Fizetési felszólítás esedékessége

Az az érték, amikor esedékes kiküldeni az első fizetési felszólítást.

Csak a táblázatos excel kimenetben jelenik meg a következő oszlop: Fizetési felszólítás esedékessége

Amennyiben a mezőben nem adunk meg értéket, akkor nem jelenik meg az oszlop. A szám kitöltésével a vevőszámla esedékességét növeli a szám értékével. Amennyiben az első fizetési felszólítás dátuma ki van töltve, akkor nem jelenik meg érték.

Csak azoknál a számláknál ad eredményt, amelyek már lejártak, vagyis az esedékessége negatív.

Második fizetési felszólítás esedékessége

Az az érték, amikor esedékes kiküldeni a második fizetési felszólítást.

Csak a táblázatos excel kimenetben jelenik meg a következő oszlop: Második fizetési felszólítás esedékessége

Amennyiben a mezőben nem adunk meg értéket, akkor nem jelenik meg az oszlop. A szám kitöltésével a vevőszámla esedékességét növeli a szám értékével. Az érték csak akkor jelenik meg, ha az első fizetési felszólítás ki van töltve, és nincs kitöltve a második fizetési felszólítás.

Csak azoknál a számláknál ad eredményt, amelyek már lejártak, vagyis az esedékessége negatív.

Megjelenítendő második ügyfélkategória

Az első ügyfélkategória után kerül kiírásra az ügyfélhez beállított Ügyfélkategória tétel, ha az adott ügyfél megfelel az itt beállított Ügyfélkategóriának, csak táblázatos excel kimenetben.

Ügyfélkategóriát lehet választani, ha az ügyfélkategória szerepel a vevőszámlához tartozó ügyfélnél, akkor annak nevét listázzuk ki, ha többször is szerepel, akkor vesszővel elválasztva listázzuk. A rendszer figyeli az időfüggő ügyfélkategóriát és a vevőszámla dátumához veti, azaz ha például ugyan az az ügyfélkategória januárban és februárban is szerepel más tétellel és a vevőszámla dátuma januári, akkor a januári tételt listázza a lista, csak a januárit.

Megjelenítendő harmadik ügyfélkategória

A második ügyfélkategória után kerül kiírásra az ügyfélhez beállított Ügyfélkategória tétel, ha az adott ügyfél megfelel az itt beállított Ügyfélkategóriának, csak táblázatos excel kimenetben.

Ügyfélkategóriát lehet választani, ha az ügyfélkategória szerepel a vevőszámlához tartozó ügyfélnél, akkor annak nevét listázzuk ki, ha többször is szerepel, akkor vesszővel elválasztva listázzuk. A rendszer figyeli az időfüggő ügyfélkategóriát és a vevőszámla dátumához veti, azaz ha például ugyan az az ügyfélkategória januárban és februárban is szerepel más tétellel és a vevőszámla dátuma januári, akkor a januári tételt listázza a lista, csak a januárit.

"Fordítás"  

Felirat nyelv

A lista a kiválasztott nyelven készül.