Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Navigáció: Szerviz

Folyamatok haladó felhasználóknak

Ugrás Előző Fel Következő Menü

A szerviz tevékenység lekezelése az alábbi módon történik a modulban:

 

Nulladik lépésként a Szerviz paraméter funkcióban fel kell venni a használni kívánt ajánlat és munkalap sorozatokat, majd azok beállításával meg kell határozni, hogy a funkciók milyen módon működjenek. Ha az ügyfelek behordják javításra a berendezéseket, akkor a Polc funkcióban fel kell venni azokat a polchelyeket/polcokat, amelyeken majd a szerelők megtalálják a behozott berendezéseket. Meg kell határozni a Technikus funkcióban, hogy mely szerelőink, mely berendezések javítására vannak kiképezve, mely kézi raktárból használhatnak fel alkatrészeket, illetve, hogy helyszíni kiszállást végezhetnek-e. A Hiba funkcióban fel kell venni a szokásos standard hibákat, amelyeket a későbbiekben használhatunk a program funkcióiban. A Berendezés törzsben meg lehet határozni a javítani szándékozott berendezéseket. (Berendezést definiálhatunk az ügyféltörzsben felvett cikkek közül, szállítólevél tételből, illetve szövegesen is.)

 

Első (kihagyható) lépésben az Ajánlat funkcióban berögzíthető az ügyfélnek adandó árajánlat, majd az ajánlat listával kinyomtatható az Ajánlat, amit elküldhetünk, kiadhatunk a megrendelőnek. Ez tartalmazza a javítandó berendezést, a javítási határidőt, az elvégzendő műveleteket (művelet maga a kiszállás, állapotfelmérés is) és a beépítendő alkatrészeket.

 

Az ügyfél visszajelzése alapján az Ajánlat funkció "Megrendelés" keretében lehet beállítani, hogy megrendelték, vagy elutasították az ajánlatot.

 

Második lépésként megrendelés esetén a Munkalap funkcióban kell felvenni egy új munkalapot, amelyben visszahivatkozhatunk a megrendelt Ajánlatra (Előzmény keretben), de ajánlat hiányában is megadható Előzményként, hogy mi alapján veszi igénybe a szolgáltatást az ügyfél: személyes, telefonos, írásos megkeresés, vagy korábbi munkalap alapján. (Korábbi munkalap akkor szükséges, ha például kiment a szerelő a javítást elvégezni, de kiderült, hogy csak szervizben javítható a berendezés és emiatt be kellett hoznia a gépet. Ilyenkor a benti, szervizbeli (műhelybeli) javítás munkalap felvételekor kell előzményként a korábbi megrendelőnél történt javítási munkalapot beállítani előzményként.)

 

Harmadik lépésben a munkalap felrögzítése után a szervizvezető a Technikus beosztás funkcióban egyszerűen kioszthatja a munkát a szerelők között, azaz meghatározhatja, hogy mely munkalapot (munkalapon feltüntetett berendezés javítását), mely szerelő és mikor végezze el. Ugyan ebben a funkcióban tájékozódhat a folyamatban lévő és a lezárt munkákról is.

 

Negyedik lépésben a felvett munkalapról kinyomtatható a munkalap bizonylat, amely a szerelő kezébe adható, hogy mikor és hová menjen javítást végezni. (Műhelybeli javításnál, mely polcon találja a javítandó berendezést.) Ha az ügyfél maga hozza be a berendezést, akkor a kinyomtatott munkalapon átvehető tőle a behozott berendezés. A munkalapon kerül végigkövetésre, lekezelésre a javítási folyamat.

 

Ötödik lépésként (opcionálisan) a munkalapon felvehető eseményként a visszaigazolás, ami azt dokumentálja, hogy a megrendelést visszaigazoltuk az ügyfélnek.

 

Ezután a folyamatok szétválnak aszerint, hogy helyszíni kiszállás történik, vagy behozza az ügyfél a berendezését szervizi javításra, amely esetek a vonatkozó fejezetekben kerülnek leírásra.