A modern vállalatirányítási rendszerek már egyre szélesebb területeket fednek le a vállalati folyamatokból, mégis szükség van iparági specializációkat is tükröző célfeladatokat ellátó modulokra. A ProgEn Kft. sERPa 3.0 integrált vállalatirányítási rendszere az általános vállalatirányítási feladatok ellátásán túl iparági megoldásokat is kínál. Ezek többnyire szolgáltatási tevékenységet végző cégek munkáját támogatják specializált modulokkal.
Ilyen például a szerviz modul, amelyet a „Gelka” típusú (behozza az ügyfél javításra a berendezését) szerviz cégek és a helyszíni kiszállást alkalmazók is tudják használni.
Telefonos hibabejelentés esetén a hívószám alapján a sERPa automatikusan beazonosítja a hívó felet. A kezelő képernyőjén az ügyféladatok mellett azonnal megjelenik azoknak a berendezéseknek a listája, amelyeket a betelefonáló már javíttatott nála. Rögtön láthatók a korábban elvégzett javítások. A berendezés garanciális minősítése történhet automatikusan a rendszerből történt értékesítés alapján. A rendszer integritásának előnyeit így maximálisan kihasználhatják a felhasználók.
Nagykereskedő cégeknél jellemző, hogy hozzájuk nem a végfelhasználó, hanem más kereskedő hozza vissza javításra a berendezést. Ilyen esetekben követelmény az egyszerre nagy tömegben visszahozott berendezések gyors adminisztrálása, átvétele, minősítése, amely feladatokat a sERPa rendszer messzemenően támogat. A garancialitás kérdése ilyenkor nem csak a szerviz cég vevője, hanem szállítója kapcsán is felmerül.
A rendszerben nyomon követhető a konkrét javítási folyamat. A beépített anyagok automatikusan kerülnek kimozgatásra a raktárból, megvalósul a készletmozgás könyvelése.
Napjainkban tipikus elvárás az is, hogy a javítást követően a berendezés elkészültekor az ügyfelet SMS-ben lehessen értesíteni, ez szintén kezdeményezhető a sERPa felületéről.
A tervszerű megelőző karbantartást és a javítást igénylő berendezések felvehetők egy berendezés törzsbe, majd az elvégzendő javításokra árajánlat készíthető, amelyet elküldhetünk a megrendelőnek.
Ezután a Munkalap funkció segítségével a szervizelési folyamat válik követhetővé anyagfelhasználás és munkamennyiség szempontjából.
Elkülöníthető a megrendelőtől a munkavégzés helyszínét jelentő üzemeltető, így az is megoldott, hogy más végezteti a javítást, mint akinél található a berendezés.
A csoportos művelet funkció segítségével egyszerre rögzíthetünk eseményeket akár több munkalapra is, így egyszerre több berendezésen is vezethető, hogy milyen stádiumba került a javítási folyamat.
A szervizelést végző technikusok munkakiosztását egyszerűen elvégezhetjük, mivel a munkakiosztás táblázaton használhatjuk a munkák szétosztására a windows Drag&Drop funkcióját, azaz a cellára kattintva és lenyomva tartva az egér bal gombját, átpozícionálhatjuk az egeret egy másik cellára, ahol felengedve a gombot a végzendő munka átkerül ebbe az új cellába, azaz az egyik technikusról "levehetjük" a feladatot és "áttehetjük" egy másikra.
A modul segítségével azonnal eldönthető a behozott berendezésről, hogy az még garanciális-e. A garanciális minősítés funkció segítségével a reklamációval visszahozott termékek nagy tételben automatikusan minősíthetők. A program megvizsgálja, hogy a visszahozott terméket valóban tőlünk és a garanciaidőn belül vásárolták-e. A funkció azt is lehetővé teszi, hogy az általunk beszerzett termékekről is meghatározhassuk, hogy még tovább érvényesíthetjük-e a garanciát a szállítónk felé.
A munkalapokon rögzített anyagfelhasználás és munkavégzés automatikusan kiszámlázható a megrendelő részére.
Nagykereskedők által nagy tételben javításra hozott berendezések is egyszerre, gyorsan és könnyen kezelhetők.
Lehetőség van a számlálóálláson alapuló tervezett műveletek felvételére is, így például járművek futásteljesítménytől függő karbantartási munkálatai is kezelhetők.