A Partnerközpont webáruházba bejelentkező partnerek üzeneteket küldhetnek a nagykereskedőnek, aki a sERPa programban reagálhat az üzenetre, így kommunikálva az ügyféllel. Mivel a beérkezett üzenetek nemcsak rögzülnek a sERPában, hanem automatikusan e-mailt is kap a sERPa ügyintéző az üzenetről, így azonnal értesül a partnere kéréséről. A weben az Üzenetek menüpontban látszódnak a korábbi üzenetek, illetve innen küldhet új üzenetet a partner. Egy elindított üzenetfolyam egy sERPa aktának felel meg az Eseménykezelés modulban. Egy üzeneten belül többször is oda-vissza kommunikálhatnak egymással a partnerek. Ezek az aktán belül eseményként kerülnek rögzítésre.
A korábbi üzenetre ráállva időrendben látható, hogy azon belül milyen kérdések, válaszok keletkeztek. Az üzenet küldőjének a kérésére a válasz akkor jelenik meg a weben, ha a sERPa programban felveszi az akta eseménybe a választ az ügyintéző.
A sERPa Akta funkciójában a követhető a lezajlott kommunikáció.