Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Navigáció: sERPaMobil

A modul áttekintése

Ugrás Előző Fel Következő Menü

sERPaMobil szolgáltatások

A sERPaMobil modul funkcióit az érintőképernyőt tartalmazó eszközökre (PDA, okostelefon, tablet, ...) optimalizáltuk. A grafikus felhasználói felület reszponzív, a mobil eszközök kisebb kijelzőméretére optimalizált elrendezésű, felkészítettük az érintéses bevitelre.

Az érintőképernyőre fejlesztett kontrollok felhasználásával készített funkciók Internet böngészőn keresztül használhatók, sERPa kliens vagy applikáció telepítése nem szükséges.

Funkcionálisan alkalmas a rendszer például az okostelefon böngésző programjából online módon:

Ajánlat,

Vevő rendelés,

Vevőszámla,

készletet mozgató Szállítólevél,

Szerviz munkalap,

munkafolyamatot dokumentáló Akta felvételére,

egyes Termelés munkalapon végzett események rögzítésére vagy

a raktáros komissiózási feladatainak végrehajtására.

A felvett adatok alapján ha szükséges, a szerver visszaküldi a megfelelő bizonylatot tartalmazó PDF fájlt, amelyet megtekinthetünk, majd az eszközről e-mailen továbbíthatunk az ügyfél felé. Lehetőség van törzsadatok felvételére (Ügyfél, Ügyfél telephely) és listák (Készlet, Értékesítési statisztika, eredményhalmaz lekérdezések) lekérésére is.

Ezek a funkciók biztosítják, hogy a mozgó értékesítést végző üzletkötő, területi képviselő az ügyféllátogatás (boltlátogatás) alkalmával a saját okostelefonján keresztül felvegye az ügyfél rendelését, vagy értékesítse neki a nála lévő árut úgy, hogy közben a központban megtörténik a készletmozgás és létrejön a kikontírozott számla is. Ugyanígy a szerviz vagy termelés munkalaphoz kapcsolódó egyes események rögzíthetők, a raktáros pedig végre tudja hajtani a neki kiosztott komissiózási feladatot.

A működéshez szükséges szerver oldali telepítés egyszerű, rendelkezésre áll meglevő IIS szerverbe integrálható megoldás és egy egyszerűen telepíthető (Apache, PHP és MS SQL kapcsolódást biztosító komponenseket tartalmazó) csomag is.A kliens oldal külön telepítést nem igényel, kizárólag megfelelő böngészőprogramra van szükség.

Mozgó értékesítés funkciók

Az utazó értékesítést vagy rendszeres ügyféllátogatást végző munkatársak böngészőprogramon keresztül mobil eszközükön online elérhetik (interneten keresztül) a központi sERPa adatbázist és abba adatokat tudnak felvenni, onnan adatokat tudnak lekérdezni.

Túraterven alapuló ügyféllátogatási rendszer esetén a központban meghatározható, hogy az értékesítők mely napon, hány órakor, mely ügyfeleknél kell, hogy megjelenjenek. Ezt az előírt túratervet a mozgó értékesítést végző munkatárs a PDA-n lekérdezheti, így tudomására jut a napi ügyféllátogatási programja. Ez a funkció opcionális, nem kötelező túraterv segítségével értékesíteni, lehet ad-hoc is végezni az ügyféllátogatást, értékesítést. Beállítható az is, hogy az értékesítő csak a saját, vagy az összes ügyfelet láthassa.

Az ügyfélhez érkezés után az értékesítő a gépkocsijában lévő árut tudja értékesíteni. A készleten lévő cikkeket csoportokba rendezve lehet megjeleníteni a PDA-n, amelyekre megadható az értékesíteni kívánt mennyiség. Megoldott a termékenkénti és az összesen történő százalékos kedvezményadás lehetősége is. Az értékesítés során lehetőség van Vevőszámlát, Szállítólevelet és Pénztárbizonylatot rögzíteni, mindezt egy lépésben. Az elkészült szállítólevél elvégzi a készlet mozgatását a raktárban. Ezek az adatok a központi szerveren kerülnek berögzítésre a PDA-ról. A számla bizonylat egy vezeték nélküli kapcsolattal rendelkező hordozható nyomtató segítségével azonnal, helyben kinyomtatható és átadható a vevő részére. Lehetőség van - kontrollált formában, a saját kiállítású számlákra vonatkozóan - stornószámlák készítésére, nyomtatására is. Arra is van lehetőség, hogy számla ne, hanem csak szállítólevél készüljön és kerüljön kinyomtatásra. Akár a szállítólevél, akár a számla nyomtatása történik a kereskedő szöveges megjegyzést tud megadni és nyomtatni a bizonylat tételei elé. Jövedéki és nem jövedéki termékek egyidejű értékesítésekor lehetőség van külön számlasorozaton és mozgásnemen megjeleníteni az értékesítendő termékeket.

 

További lehetséges funkcionalitások:

Az értékesítés gyártási számos, vagy csak lejárati dátummal rendelkező termékek esetében is megoldott, mert beállítható, hogy a PDA-n megjelenjen akár a gyártási szám, vagy a lejárati dátuma is a terméknek.

A vevő korábbi értékesítései alapján látható a PDA-n a vásárlási szokásokból fakadó lehetséges értékesítendő mennyiség, ami segíti a kereskedőt az eladásban.

Az értékesítő a nála lévő árukészletet le tudja kérdezni a PDA-n, így naprakész készletinformációkhoz jut, amit ki is tud nyomtatni, így pl. a jövedéki termékeiről azonnal tud az ellenőrző vámhatóságnak készlet listát adni. A PDA-n megtekinthető az ügyfelek korábbi értékesítésének statisztikája is.

Az ügyfelekről lehetőség van további adatok lekérdezésére is: cím, telefon, kapcsolattartó, fizetési mód, ... .Az ügyféltörzsből az ügyfelekre névrészlet szerinti keresésre van lehetőség. Mód van új ügyfél felvételére is a PDA-ról.

A Pénztár funkcióban az ügyfél által az értékesítő munkatárs részére átadott (befizetett) készpénz hozzárendelhető az ügyfél kiegyenlítetlen számláihoz, azaz az üzletkötőnél rendezheti a tartozását a partner, amelyről bevételi pénztárbizonylatot lehet nyomtatni és átadni a részére.

Lehetőség van az értékesítés során felmerült költségek berögzítésére is, így például az üzemanyagszámlát a PDA-ról közvetlenül a központi adatbázisba lehet felvinni, így a kereskedők költségelszámolásai naprakészen megjelennek a sERPa rendszerben. A kereskedőnél lévő saját pénzkészlet szintén megtekinthető a PDA-ról.

A központban egyszerűen nyomon követhető az ügynökök napi munkája. A túratervben meghatározott időponthoz képest késéssel történő kiszállások azonnal megjelennek, így információhoz jutunk arról, hogy éppen merre jár az ügynökünk. Pontosan látható az értékesítések nyomán a kereskedőkhöz került pénzmennyiség is. Azonnal teljesítési mutatók állnak rendelkezésre az ügynök napi munkájáról.

A PDA-ról a sERPába kerülő bizonylatok kontírozási szabályai vezérlő funkciók segítségével részletesen szabályozhatók, így a pénzügyi, könyvelési területek feladatai is egyszerűsödnek.

A PDA-t használó részére meghatározható, hogy mely funkciókat tudjon elérni és azok számára milyen működési módon legyenek használhatók, így eltérő munkafelület biztosítható például a Kereskedő és a Kereskedelmi vezető, stb munkatárs számára.

Az üzletkötők vevő rendeléseket is tudnak felvenni a PDA-ról a központi sERPába. A terméktörzsben megadott termékfa meghatározás szerint lehet a PDA-n a termékek közül kiválasztani, hogy melyiket rendeli meg az ügyfél, akihez kiszálltunk. A PDA virtuális kosarába pakolt cikkek alapján a sERPa vevő rendelés funkciójában automatikusan rendelés jön létre.

Egyéb tudnivalók

Rendszerkövetelmények

Telepítés

Telepítés IIS-hez