Amennyiben több olyan adatbázist használunk, amelyekben az ügyféltörzs tökéletesen megegyezik, akkor lehetőség van arra, hogy a több adatbázisba való többszöri ügyfélfelütés nélkül felvehessünk ügyfeleket minden adatbázisunkba.
Ekkor kizárólag egy adatbázisba kell felvenni az ügyfeleket, majd el kell indítani az alábbi eljárást a következőekben leírtak szerint.
Indítsuk el az MS SQL Server, SQL Query Analizer programját és konnektáljunk rá a szerverre, amelyen az adatbázisaink vannak. A felső ikonsoron válasszunk ki egy aktuális verziószámú sERPa adatbázist.
A jobb oldali munkaterületen egy query ablakba írjuk be az alábbi utasítást úgy hogy az A1 helyére írjuk be annak az adatbázisnak a nevét, amelyből át szeretnénk tenni az ügyféltörzset, az A2 helyére pedig annak az adatbázisnak a nevét, amelybe bele szeretnénk tenni az ügyféltörzset:
EXEC copyUgyfel @ForrasAdatbazis = 'A1', @CelAdatbazis = 'A2'
Ezután az Execute Query (F5) gombbal futtassuk le az utasítást. Az utasítás a technikai információkban leírt tárolt eljárást használja. A másolás sikerességéről az alsó ablakterületen jutunk információkhoz.
Csak akkor fog sikerülni a másolás, ha a két adatbázisban azonos kódú devizanemek, felhasználók, .. vannak felvéve azoknak az ügyfelek kapcsán, amelyeket át szeretnénk másolni, azaz, ha az egyik adatbázisban van EUR beállítás az ügyféltörzsben, akkor a másik adatbázisban fel kell venni az EUR-t a devizatörzsbe.
Ez az eljárás kizárólag két dologra használható:
Egyrészt egy egyik adatbázisba felütött ügyféltörzs egyszeri áttételére egy másik teljesen üres ügyféltörzsű adatbázisba. (Pl. Rendszer használatának elindításakor fordul elő, amikor még nincs tranzakciós adat a cél adatbázisban.)
Másrészt olyan munkamenetre, amikor az kizárólag az egyik adatbázisban történik kézi ügyfél felvétel, a másik adatbázisban pedig mindig kizárólag az előző adatbázis ügyfeleit akarjuk látni és nem veszünk fel kézzel ügyfelet. (Pl. Egyik termék számlázása ugyan annak az ügyfélnek az egyik cégből történik, míg a másik termék számlázása az ügyfélnek a másik cégből történik.)
Ettől eltérő esetekben TILOS az eljárás használata, mert az helyrehozhatatlan hibákat okoz a rendszerben!
copyUgyfel