Az Irattár funkcióval ajánlott egy külső adatbázist létrehozni, amelybe csak az iratok kerülnek mentésre, így könnyebb mentést végezni. Sok irat esetén ajánlott több irattárat is létrehozni, de ezt a későbbiekben átrendezhetjük a Iratgyűjtő irattár módosítás funkció segítségével.
Az iratgyűjtő az iratok rendszerezésére szolgáló dosszié/polcokat.
Hozzunk létre annyi iratgyűjtőt, amennyit használni szeretnénk, későbbiekben szabadon bővíthető, vagy akár átrendezhető a sorrendje és a szint is, valamint az itt található szabályozások.
A létrehozás előtt a dossziéknak a struktúráját, azaz nevét, kódját(sorozatát) és hogy a fában hol helyezkedik el, érdemes átgondolni és előre megtervezni, akár papíron először.
Az iratokat azokra az iratgyűjtőkre tudjuk rögzíteni, amelyeknél a használható pipa ki van töltve. Célszerű a fa gyűjtő részeit, ha használunk ilyet, nem használhatóra tenni, hogy elkerüljük a téves rögzítéseket.
Ajánlás az üres adatbázisba
Az üres adatbázisban a következő iratgyűjtők találhatóak meg, amelyeket átalakíthatunk, vagy akár törölhetünk is, ha ettől eltérőt szeretnénk használni.
BLEV |
Bejövő levelek (postakönyv) |
BD |
Belső dokumentumok |
CI |
Céges iratok |
KLEV |
Kimenő levelek (postakönyv) |
MELL |
Mellékletek (Eseménykezelés - Akta) |
SZRI |
Szállítói rendelés iratok |
SSZI |
Szállítói számlák iktatása |
SZSZ |
Szállítókkal kötött szerződés dokumentumok |
VSZ |
Vevőkkel kötött szerződés dokumentumok |
VRI |
Vevőrendelés iratok |
VSZI |
Vevő számla melléklet iktatása |
Ajánlott beállítások
1.Ha többségében a felhasználó saját magának veszi fel az iratot, akkor: Sajtügyintéző-ajánlás=Felhasználó menüparaméter használjuk.
2.Ha olyan iratot iktatunk, amivel később még kell foglalkozni akkor: Elintézés dátum mező típus = Normál és Elintézés dátum ajánlás = Igen és a beérkezés/elküldés dátumnak is adjunk kezdőértéket.
3.Ha az irathoz akarunk dimenzió számokat rendelni, akkor a költséghely, témaszám és pozíciószám mező típusokat és ajánlást is állítsuk be.(Normál vagy Kötelező kitölteni / Nem módosítható / Több / Több és egy kötelező / Nincs bevitel)
1. Itt vegyük fel a használni kívánt kategóriákat és tételeket. (címkék, postitek) (pl. Részleg: Titkárság, Grafika, IT,..Típus: Használati utasítás, Prospektus, Tanulmány)
2. Az itt felvett kategóriát adjuk meg az iratgyűjtőkhöz, ahol szabályozhatjuk, hogy kötelező a kategória, vagy egyedi az iratgyűjtőben.
Nem kell attól tartania, hogy a modulban iktatott szerződésekhez, egyéb titkos dokumentumokhoz bárki hozzáférhet. A dokumentumokhoz történő hozzáférés szabályozásával el lehet érni, hogy jogosulatlan személy ne tudja módosítani vagy lekérdezni a dokumentumot. Különböző szinteken lehet a jogosultságot korlátozni. (A modulban iktatott dokumentumok a SQL adatbázisban kerülnek fizikailag tárolásra)
1. Hozzunk létre annyi csoportot ahány szabály csoportunk van az iratkezelésbe(Főnökség, Titkárság, Adminisztráció, Raktár, Fejlesztők, Előadok,... / Adminok, felhasználók)
2. A csoportokat rendeljük hozzá a gyűjtőkhöz és adjuk, hogy a különböző műveletek: Felvétel, módosítás, törlés, lekérdezés engedélyezett, tiltott vagy csak saját iraton engedélyezett
3. A létrehozott csoportokat, rendeljük hozzá a menükhöz, mappához, vagy magához a funkcióhoz.
Tipikus eset amikor a kimenő leveleket mindenki felvehet, de a bejövő iratokra már korlátozás van.