A beszerzési folyamatban a rendelendő termék és annak mennyisége a minimum készlet és a vevő rendelések alapján automatikusan számolódik. A kiadott szállítói rendelések kapcsolatban vannak a készletre vételt jelentő szállítólevelekkel, így egyszerűen követhető a beszállított mennyiség.
A beszerzési folyamat első lépéseként információt kell gyűjteni a szállítók által kínált kondíciókról. A bekért szállítói árajánlatok adatait rögzíteni kell. A bejövő árajánlatok a Termék funkció Szállítói árajánlat fülén vehetők fel egyenként, vagy a Szállítói árajánlat import funkcióval Excelből tömegesen beolvashatók.
Eltárolásra kerül, hogy ki, mit mennyiért, milyen határidőre vállal szállítani.
A beszerzési folyamat következő lépésben meg kell határozni, hogy mire (termék), milyen mennyiségben (rendelendő mennyiség), milyen határidővel és milyen célból (vevő, raktár) van szükségünk. Azaz tisztában kell lenni az anyagszükséglettel. Ezt a lépést a program a Szállító és belső rendelés generálás funkcióval támogatja.
A használt algoritmus a szükséges határidőre legolcsóbban szállítani tudó szállítót ajánlja, ami a kezelő részéről az egyéb szempontjai szerint módosítható. Az automatikusan generált szállítói rendelések eltárolásra kerülnek. Ezekben tételenként, azon belül tétel mennyiségenként vezethető, hogy a szállító visszaigazolta, esetleg elutasította, vagy bármi miatt visszamondtuk.
Következő lépésben beérkezik a szállítmány, amelyet a egyszerűen a szállító rendelésre hivatkozva átvehetünk a Bevétel funkcióban. Ezzel készletre kerül az áru. A készletre vétel során beállítható, hogy a tétel azonnal diszponálódjon például egy vevő rendelésre.
Az áru fizikai beérkezésének pénzügyi vetülete a beérkező számla, így a tágabban értelmezett beszerzési folyamat következő lépése a szállítószámla menedzselése pénzügyi szempontból.