A rendelés-nyilvántartás modul az árajánlatok kiadására, a bejövő vevő rendelések rögzítésére, valamint a beszerzési (szállítói) rendelések kiadására szolgál. Az ajánlaton szereplő termékek szokásos adatain kívül a termék képe is az ajánlatra nyomtatható, így esztétikus bizonylatot lehet az ajánlatkérő részére készíteni. A nyomtatás több nyelven, szabadon szerkeszthető formátummal történhet. Az ajánlat elfogadása esetén annak adatait automatikusan átemelve felvehető a bejövő vevő rendelés. A rendelésben tételenként történik a tétel állapotának nyilvántartása, így a rendelés nem csak egészében, hanem egyes tételei szerint, vagy egyes tételeiből a részmennyiségek szintjén is követhető. A vevő rendeléstételekre visszaigazolás nyomtatható. A modul szoros kapcsolatban van a készlet modullal, így, amennyiben a rendelt termékből van a készleten szabad mennyiség, az egyszerűen lefoglalható (diszponálható). A diszponálás tényéről a megrendelőt is értesíthetjük, számára kinyomtatható a megfelelő értesítő bizonylat. Amikor a készlet modulban kiadásra kerül a vevőnek az általa rendelt, neki visszaigazolt és számára félretett termék, akkor a rendelés teljesítetté válik. A vevő által visszamondott vagy az általunk visszautasított rendelés, valamint diszponálás is tételesen rögzíthető a rendelésekben. A rendelés állapot listában ügyfeleink rendeléseinek állásáról összesítve is tájékozódhatunk.
A céghez befutó vevő rendelések kielégíthetők készletről, de ha nem áll megfelelő mennyiségben rendelkezésre a cikkből, akkor szállítói rendelés kiadására, vagy termelés indítására van szükség aszerint, hogy kereskedéssel vagy gyártással foglalkozik a vállalkozás.
A vevői rendelések alapján szállítói rendelés vehető fel egyrészt kézzel, másrészt tipikusan az összegyűlt vevő rendelésekből történő automatikus szállítói rendelés generálásával. Az erre szolgáló szállító és belső rendelés generáló funkció összegyűjti, hogy mely megrendelt tételek nincsenek készleten, azaz mit és mennyit kell rendelni, figyelembe véve a már kiadott rendeléseket és az elvárt minimum készletet. A következő kérdés, hogy kitől kell rendelni. Erre a választ a korábbiakban a termékekre felrögzített szállítói árajánlatok, k és szállítási költségek alapján optimalizálva adja meg a program. A beszerzési javaslatot a kezelő átnézheti, korrigálhatja. Annak elfogadása után létrejönnek a kiadandó beszerzési és belső rendelések. Belső rendelést akkor lehet használni, ha több telephelyen több raktára van a cégnek, és például a debreceni telephelyről kell áthozatni az árut a budapesti raktárba a fővárosi vevő rendelésének a kielégítésére. Az automatikusan generált szállítói rendeléstételben megjelennek a foglalások, azaz látszik, hogy mely vevő rendeléstétel miatt lett létrehozva a szállítói rendeléstétel. Ez a szoros kapcsolódás teszi lehetővé a tétel pontos nyomon követését. A vevői rendeléstételre beállítható a beérkezéskori diszponálás, így a készlet modulban az áru beérkezésének pillanatában automatikusan lefoglalásra kerülhet a cikk a megjelölt vevőrendelésekre. A szállítói rendelések állása, státuszai is tétel szinten követhetők nyomon a programban.
A nagy volumenű rendeléseket általában hosszú távú szerződések biztosítják. Ezek keretrendelésként kerülnek nyilvántartásra a programban. Az évközi egyes rendelések lehívásában megadható, hogy az mely keretrendelésre történt, így a keretrendelések teljesítettsége is követhető.
A szállítói rendelések automatikus létrehozása feltételezi, hogy a beszállítók árlistái folyamatosan aktualizálva vannak a programban, ezért ezeknek az adatoknak az importálására egy külön célfunkcióban praktikus programfelület szolgál.
Bejövő és kimenő rendelések állását és a készletek alakulását olyan listák és képernyős lekérdezések támogatják, amelyeken a készletadatok egyszerre láthatók a rendelésadatokkal. Ezeken termékenként áttekinthető a rendelésállomány, a szállítandó mennyiség, a várható beérkezés, a tényleges készlet, az előfeldolgozott és a szabad, valamint a szerződhető készlet.