Az oldal megtekintéséhez kérjük, engedélyezze a JavaScriptet.

sERPa súgó

Engedélyezés, engedélyeztetés eljárás tapasztalatok:

 

A program VPOP által történő engedélyezéséhez szükségesek szoktak lenni a következők:

 

1. )        A program részletes leírása.  ->  A program részletes leírása maga a Help fájl. Attól függ, hogy az adott VPOP mit tart elégségesnek. Ezt oda lehet adni a sERPa CD-ről, vagy részben / egészben kinyomtatva (attól függően, hogy konkrétan milyen részletes leírást szeretnének).

2.)        Nyilatkozat a program tulajdonjogának jogszerűségéről.  ->  A program jogszerű felhasználásának az igazolása a Végfelhasználói együttműködési megállapodásunk, vagyis a szerződés a sERPára.

3.)        A tulajdonos pontos megnevezése.  ->  A program jogszerű felhasználója (nem tulajdonosa) az ügyfél. A program szerzői jogának tulajdonosa pedig a ProgEn.

4.)        Verziószám. -> A verziószám „3.0”.

5.)        Nyilatkozat az adatbázisfájl elérési útvonaláról.  ->  Az adatbázis elérési útvonalát a rendszergazda tudja. A könyvtár ismeretében ezt le kell írni egy A4-es papírra, aminek a tetejére „Igazolás” van írva és alá kell írni a rendszergazdának. (Nem ProgEn, vagy nem feltétlenül a ProgEn.)

6.)        Valamint telephelyenként elérhető próbaverziónak kell működnie.  ->  

7.)        Nyilatkozat a program jövedéki nyilvántartásának megfelelőségéről. ->  A nyilatkozat aláírt példányát kérésre kipostázza a ProgEn. P:\Nyomtatvány\sERPa\Jövedéki igazolás_sERPa.doc (PE ERP 120.02/2008)

 

Elvileg 60 nap az engedélyeztetési idő.

 

 

A helyszíne történő folyamatok a következők lehetnek:

 

1. )        Terméktörzsben a jövedéki termékhez tartózó adatok rögzítési lehetősége (vámtarifaszám,besorolási szám alkoholfok, jövedéki kiszerelés megadása)

2. )        Készítsünk egy Belföldi beszerzést, egy vagy több termékből. Ha importálunk is akkor  szükség lehet Külföldi beszerzésre is.

3. )        Ekkor ebből a termékből/termékekből van készletünk, ekkor kérhetnek egy Jövedéki nyilvántartás (PM 22. melléklet) listát, amelyen ezek az adatok szerepelnek.

4. )        Készítsünk egy Belföldi eladás ezzel a termékkel, egy olyan ügyfélnek akinek van Jövedéki és vagy Működési engedély száma. Exportálás esetén Külföldi értékesítést is készítsünk. Majd a elkészült szállítóleveleket számlázzuk ki is.

5. )        Ismételten kérhetnek Jövedéki nyilvántartás (PM 22. melléklet), ekkor már az eladások és az ügyfél adatok is szerepelnek.

6.)        Ezek után a Vevőnyilvántartás Tv. 106§ (7) listát kérhetik, nem az elektronikus formátumba, hanem listán, ezen szerepelnek a cég adatai és a vevő adatai, valamint a termék adatok.

7. )        Majd mattasuk meg a Felhasználó belépés napló, Mentés napló, Módosítás napló funkciót, amelyek a képernyőre lekérdezhető egy gombnyomással átadhatjuk Excelnek ahonnan szükség esetén nyomtatható, valamint a Rendszerfunkciók/Listák/ Bizonylat felhasználó listával megnézhetjük, hogy a felhasználó milyen bizonylatot rögzített, módosított, illetve a bizonylaton Adat / Felhasználó megtekinthető a rögzítési adatok. (Felhasználó és a menü is naplózva van)