A NAV jelenlegi álláspontja szerint az előleget szerepeltetni kell az összesítő bevallásban, ha az áfája a 2mFt-ot meghaladja. A végszámlát teljes összeggel (előleg felhasználással nem csökkentve) kell szerepeltetni, ha az előlegben lévő áfa összege nem érte el a 2 mFt-ot, de a végszámla áfa (előleg felhasználással nem csökkentett) összege eléri a 2mFt-ot. Ha az előleg másik időszakban volt, akkor a végszámlát tartalmazó bevallás fő lapja nem fog egyezni az M-es lapokkal.
Amennyiben az előleg átvételéről kibocsátott számlában 2 000 000 Ft elérő összegben szerepelt áthárított áfa, ami után az adott bevallásban az adóalany fizetendő vagy levonható adót elszámolt, akkor azt szerepeltetni kell az összesítő jelentésben. Amennyiben az előleg átvételéhez kapcsolódóan az előlegszámlában ilyen nagyságrendű adó nem volt, akkor az előleg számláról még nem kell adatot szerepeltetni akkor sem, ha már ismert, hogy a teljesített ügylet teljes ellenértékét terhelő adó a 2 000 000 Ft-ot eléri majd. Ilyenkor a végszámlának az adatait (az ügylet teljes adóalapját és adóját) kell majd az összesítő jelentésben szerepeltetni, függetlenül attól, hogy esetleg az előleg fizetésre tekintettel, nem a végszámlában szereplő teljes ellenértékre eső adóösszeget kell elszámolni az adott (az előleget tartalmazó bevallás adómegállapítási időszakánál későbbi) adómegállapítási időszakban.
Abban az esetben, ha az előleg számlában is és a végszámlában is eléri az azokban feltüntetett áfa összege a 2 000 000 Ft-ot, az Art. 31/B. §-ának megfogalmazásából levezethetően – amennyiben az adott adómegállapítási időszakban az adott számlával érintett ügyletet az adóelszámolásban figyelembe vette az adóalany – az előlegszámla is és a végszámla is feltüntetendő az összesítő jelentésekben.