Ha régóta gondolkodnak egy vállalatirányítási rendszer bevezetésén, de a források szűke miatt ez nehezen volt megvalósítható, jó hírünk van!
Október 29-én indul a GINOP Plusz – 2.1.3-24 – KKV-k innovációs képességének támogatása című pályázat, amely célja, hogy segítse a mikro- és kisvállalkozások innovációs megújulását.
A vissza nem térítendő támogatás lehetőséget kínál azoknak a cégeknek, akik készen állnak, hogy egy vállalatirányítási rendszer bevezetésével növeljék versenyképességüket.
Mivel a pályázat előkészítése időigényes, érdemes már most megkezdeni a szükséges lépéseket.
A pályázat három szakaszban valósul meg:
1. szakasz: 2024.10.29. – 2024.11.12.
2. szakasz: 2025.01.21. – 2025.02.04.
3. szakasz: 2025.04.08. – 2025.04.22.
A pályázat második szakaszának kezdete:
Legfontosabb tudnivalók
- Mikro és kisvállalkozások
- Amelyek rendelkeznek legalább 1 lezárt, teljes üzleti évvel
- Amelyek éves átlagos statisztikai állományi létszáma az előző lezárt, teljes üzleti évben legalább 3 fő volt
- Amelyek Magyarország területén működő, kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok
- Gazdálkodási formakód szerint:
113 Korlátolt felelősségű társaság
114 Részvénytársaság
116 Közkereseti társaság
117 Betéti társaság
- Igényelhető előleg összege: Az igényelt támogatás 30 %-a, de legfeljebb 15 Millió Ft.
- Megvalósítási helyszín: Magyarország teljes területe.
- Megvalósítási időszak: Maximum 18 hónap.
- Igényelhető támogatás összege: Minimum 20 millió forint – maximum 50 millió forint.
- Támogatási intenzitás: Csekély összegű támogatásként 70%
- Benyújtási határnapok:
1. szakasz: 2024.10.29. – 2024.11.12.
2. szakasz: 2025.01.21. – 2025.02.04.
3. szakasz: 2025.04.08. – 2025.04.22. - Fenntartási kötelezettség: 3 év
Vállalatirányítási rendszer (ERP) beszerzés pályázat útján
A pályázat keretén belül számos költség nagyrészt elszámolható, ami egy ERP bevezetése során felmerül (licenc költségek, tanácsadás, bevezetés, oktatás részei).
A pályázatban elérhető támogatás összege minimum 20 millió forinttól maximum 50 millió forintig terjedhet. A pályázat időtartama maximum 18 hónap, a fenntartási kötelezettség pedig 3 év.
A pályázat beadását számos előkészítő feladat előzi meg, így a beadás előtt már el kell kezdeni a projekt előkészületeit. Először is meg kell győződnünk róla, hogy a kiválasztott fejlesztés innovációnak minősül-e. Előzetes feladatként részt kell venni egy kötelező tréningen, valamint a megjelölt adatbázisokból kiválasztott tanácsadó igénybevételével el kell készíteni a fejleszteni kívánt folyamat innovációs eljárás részletes leírását, amelyet a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál letétbe is kell helyeztetni.
Milyen előkészítő feladatok várnak a pályázóra?
Ezek a kötelező feladatok segítenek abban, hogy a vállalkozás felkészülten nyújthassa be a támogatási kérelmet, és növelje annak sikerességét.
A projektben olyan innovációnak kell megvalósulnia, ami lehet új, vagy továbbfejlesztés, de lényege, hogy jelentősen különbözik a már meglévő folyamatoktól. Ezt be kell vezetni a cég működésébe, és fenn is kell tartani, tehát huzamosabb ideig működnie kell.
A pályázat beadása előtt a vállalkozásnak részt kell vennie egy innovációs tréningen, amelyet a Nemzeti Innovációs Ügynökség biztosít térítésmentesen. A tréning célja, hogy a vállalkozások fejlesszék innovációs készségeiket, és felkészüljenek a projekt megvalósítására. Bár a tréning ingyenes, a vállalkozás „de minimis” keretét csökkenti.
A kötelező tréningre az alábbi oldalon lehetséges a bejelentkezés a Nemzeti Innovációs Központ honlapján.
A pályázat előkészítésekor egy részletes dokumentációt kell készíteni a fejlesztendő üzleti folyamatról vagy innovációról, amit a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál nyilvántartásba kell vetetni. Ez a dokumentáció lesz az alapja a pályázatnak, és biztosítja a projekt egyedi innovációs jellegét. A dokumentáció elkészítéséhez kötelezően kijelölt szakértői adatbázisokból kiválasztott szakértővel kell elvégeztetni.
A pályázat előkészítése során erősen ajánlott innovációs pályázatíró tanácsadó igénybevétele (a pályázat komplexitása miatt), akik segítenek a projekt részleteinek kidolgozásában és a pályázati anyag összeállításában.
Ezek az előkészítő feladatok elengedhetetlenek a sikeres pályázati részvételhez. Fontos tehát, hogy időben megkezdjék ezeket a lépéseket, hogy a beadási határidőre minden szükséges dokumentum és a kötelező elemek rendelkezésre álljanak.
Kötelező innovációs tanácsadás során kizárólag az alábbi szolgáltatástípusok vehetők igénybe
Fontos, hogy ha már rendelkezésre áll egy adott megoldás (pl. termelés modul) akkor nem kérhető támogatás. Csak arra kérhető támogatás, ami új innováció, ami korábban nem létezett a cégnél.
- Termelési és/vagy gyártási folyamat innovációs tevékenységek: (Például egy termelés modul.);
- Marketing és/vagy értékesítési innovációs tevékenységek (Például egy értékesítés modul.);
- Logisztikai innovációs tevékenységek (Például egy logisztika, vagy készletkezelés modul.);
- Szervezeti innovációs (adminisztratív és menedzsment fejlesztés) tevékenységek (amennyiben a támogatási kérelem benyújtását megelőző lezárt, teljes üzleti évben min. 20 fő volt a statisztikai állományi létszám.);
Kötelezően megvalósítandó, de önállóan nem támogatott tevékenységek
- Üzleti folyamat innovációhoz kapcsolódó beruházás;
- Projektelőkészítési tevékenység (innovációs tanácsadás igénybevétele a projekt előkészítéséhez).
Tanácsadási költségek (természetes vagy nem természetes személy): maximum 40 óra tanácsadási költség számolható el.
Maximum 5 fő foglalkoztatott személy jellegű ráfordítása, vagy a szakmai megvalósításban közreműködő munkatársak megbízási szerződés szerinti költségei.
Megadott tanácsadástípusok innovációs tanácsadásra (maximum 100 óra számolható el).
- Eszközbeszerzés
(legfeljebb 8 db, egyenként minimum nettó 500e Ft értékű eszköz)
Közvetlenül a projekthez kapcsolódó egyenként minimum nettó 200e Ft értékű új hardver beszerzése (hardver, hálózati, telekommunikációs eszközök) - Immateriális javak
Szoftverbeszerzés (pl. vállalatirányítási rendszer) csak olyan szoftver szerezhető be, ami a Modern Vállalkozások Programja keretében minősített szoftver. itt megtekinthető a lista: Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz digitálisan! (mkik.hu)
Projektmenedzsment, rezsi, kötelezően előírt nyilvánosság.
Hogyan segít a PROGEN?
- A PROGEN által szállított sERPa és Nagy Machinátor vállalatirányítási rendszerek, és azoknak a pályázatban kiemelten támogatott termelés- és logisztika moduljainak költségei a pályázat keretein belül elszámolhatók.
Választható ERP rendszereink
Rugalmas ügyviteli
rendszer
Kis- és középvállalkozások számára
Jól skálázható, így folyamatosan együtt tud fejlődni az Ön cégével
Moduláris felépítés és folyamatosan bővíthető funkciók
Megbízhatóan segíti kereskedő, könyvelő, termelő és szolgáltató vállalatok mindennapi ügyviteli folyamatait
Igazodik a vállalkozás valós igényeihez
- Emellett a tanácsadási és bevezetési óradíjak egy része is beépíthetők a költségvetésbe, amelyek segítenek a sikeres bevezetésben és a hatékony működés kialakításában.
- Szerződött szakértő partnereink, valamint tanácsadó kollégáink segítenek a felkészülésben és a projekt megvalósításában.