Cégnév | Rónatabak Kft. |
Árbevétel | 8,6 milliárd |
Foglalkoztatottak száma | 110 |
Felhasználók száma | 50 |
Bevezetett megoldás | sERPa |
Mióta ügyfelünk? | 2009 |
Miként segít? | A Rónatabak sERPa rendszere integráltan kezeli a telephelyek készletnyilvántartását és integrálja azt az idegen mozgóértékesítéssel. Kulcsfontosságú a vállalatnál a jövedéki termékekre vonatkozó speciális szabályok kezelése. |
A budaörsi székhelyű Rónatabak Kft. 2002 óta működik és stabil alapokon nyugvó, folyamatos fejlődésének köszönhetően 2008-ra az egész országra kiterjesztette tevékenységét. 2009-ben vezette be a sERPát, mintegy 50 felhasználóra. Rendszerük lefedi a könyvelési, bérszámfejtési, kereskedelmi, készletkezelési folyamatokat, valamint egyedi fejlesztésű funkciókkal is kiegészült. A 6 depó és az aktív területi képviselői csapat értékesítési tevékenységének fő hangsúlyát a Róna termékek disztribúciója jelenti, de a cég más fogyasztási cikkekkel, dohánytermékekkel és dohányzási kiegészítőkkel is foglalkozik. (Pl: kávé, édesség, energiaital.) A társaság a luxemburgi Landewyck Group tagja.
Az ügyfélnél bevezetett termékünk:
Serpa integrált vállalatirányítási rendszerA Rónatabak számára különösen fontos volt, hogy vállalatirányítási rendszerük integráltan kezelje a telephelyek készletnyilvántartását, és megoldja az idegen mozgóértékesítéssel való integrációt is. Kulcsfontosságú feladat volt, hogy a rendszer a jövedéki termékekre vonatkozó minden speciális szabályozást is naprakészen kezelni tudjon.
A sERPa vállalatirányítási rendszer bevezetésének 10. évfordulójához közeledve Apáti Bélával, a Rónatabak Kft. ügyvezető igazgatójával tekintettük át a rendszer működését, céges sajátosságait.
PROGEN: Milyenek a tapasztalatai a sERPával?
Apáti Béla: Az első és nagyon fontos benyomásunk, hogy könnyen tanulható, rugalmas rendszerről van szó. Amikor egy cégnél számos osztály, funkció használja az Önök szolgáltatását, ennek komoly jelentősége van: raktárkezelő, depóvezető, értékesítési vezető, pénzügyi és munkaügyi adminisztrátor, ügyvezető is képes a számára releváns adatokat gyorsan, könnyen elérni a rendszerben. Fontos, hogy a magyar nyelvű, jól érthető menü egyszerűvé teszi a használatot. A sERPa érdeme az is, hogy nagynevű, nemzetközi partnereink részére pontos, megbízható és gyors információt tudunk biztosítani termékeik forgalmára, vagy szolgáltatásunk minőségére vonatkozóan, így megítélésünk, együttműködésünk szempontjából egyértelműen növeli értékünket a sERPa használata.PROGEN: A Rónatabak kft-nél melyik munkafolyamaton könnyített a legtöbbet a sERPa használata?
Apáti Béla: A sERPa 2009-es bevezetése után minden funkcióban jelentős javulást értünk el az információáramlást és hatékonyságot illetően. Pénzügyi oldalról kiemelném a kintlévőség kezelés hatékonyságát, mind az értékesítési oldalon (kiszolgálás felfüggesztése) mind partneroldalon (kintlévőségek egyeztetése) nagyon gyors a reakcióidőnk. Ennek köszönhetően éves árbevételünk egészen kis részét (0,0075%) kell éves szinten követelésként kezelnünk. A tulajdonosok felé történő jelentések elkészítésére nagyon rövid határidők állnak csak rendelkezésre, így a sERPa majdnem valós idejű adatszolgáltatása ebben is nagy segítség.PROGEN: A Rónatabak működésében sarkalatos pont a mozgó értékesítés, a területi képviselői munka. Hogyan támogatja ezt a vállalatirányítási rendszer?
Apáti Béla: Mivel direkt értékesítés teszi ki tevékenységünk nagy részét, és a motivációs rendszer ehhez szorosan kapcsolódik, a területi vezetők (de akár az értékesítők is) folyamatosan tudják vizsgálni a célok teljesülésének alakulását. Ennek köszönhetően szükség esetén időben tudjuk korrigálni a kiadott célokat, illetve nagyon fontos, hogy ez az adat sokszor segít abban is, hogy az értékesítő pontosan tudja, mit kell még tennie (miből mennyit kell értékesítenie) hogy magasabb teljesüléssel, jobb jövedelemhez jusson.PROGEN: Az országos lefedettség, a sok telephely és a kiterjedt területi képviselői hálózat bonyolulttá teheti az értékesítés nyomon követését, a raktárkészlet precíz, valós idejű dokumentálását. A sERPa bevezetése tudott-e optimalizálni a folyamaton?
Apáti Béla: 6 telephellyel (korábban 8) működve, nagyon fontos a készletkezelés hatékonyságát monitorozni, így az optimális készletszint beállítása, illetve az OOS szituációk elkerülése is sikeres. Pillanatok alatt képesek vagyunk megállapítani egyes cikkelemek mennyiségét, legyen az bármely depónkban, vagy értékesítő autónkon. Negyedévente átfogó leltározást hajtunk végre a teljes készletünkre, a sERPa megbízhatósága miatt senkiben nem merül fel kérdőjel az esetleges eltérések valódiságát illetően. Így a készletkezelés felelőssége – akár értékesítői, depókörnyezetben, vagy jövedéki ellenőrzések esetén – teljes mértékben számonkérhető.PROGEN: Az üzleti elemzésekben, tervezésben segítségükre van a sERPa?
Apáti Béla: Értékesítési oldalról óriási segítség az online adatközlés (MOBISOL rendszerrel kombinálva), így akár percre pontosan tudjuk, hogy állunk az értékesítési céljaink teljesítésével. Az árváltozások azonnal végrehajthatók. Az értékesítés elemzések során egyéni és csapatszinten is lekérhetők bármely időszak adatai, így nagyon hatékonyan tudjuk vizsgálni a szezonális, illetve piaci események hatását tevékenységünkre. Az értékesítési célok vagy éves budget tervezésénél nagyon hasznos a historikus adatok azonnali rendelkezésre állása, tetszőlegesen kiválasztott időszakokra vonatkozóan.PROGEN: Beváltotta-e a bevezetéskor kitűzött célokat a sERPa?
Apáti Béla: Jövőre lesz 10 éve, hogy használjuk az Önök rendszerét, miközben a gazdasági környezet, a dohányiparra vonatkozó törvényi szabályozások többször és jelentősen változtak ebben az időszakban. A PROGEN rugalmassága, a fejlesztések gyorsasága minden alkalommal követte a megváltozott elvárásainkat, így nem volt okunk ezt a jól bevált rendszert lecserélni.