Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 4.0.143-as verziója. A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a 4.0.143-as sERPa Súgóból.
Kiemelt jelentősebb, érdekesebb fejlesztések
Bérszámfejtés
Személy, Számfejtés – Szakképzési munkaszerződés szabadság megváltás
A Személy funkcióban szakképzési munkaszerződés jogviszony esetén is látható a Jogviszony / Általános fülön a Szabadság elszámolás pipa, alapértelmezés szerint jelölésre kerül. Hatására a szakképzési munkaszerződés jogviszony végén kiszámításra kerül a szabadságmegváltás a számfejtésben egy új jogcímen: Szakképzési munkaszerződés szabadság megváltás. Az új jogcím fixen szakképzési munkaszerződés szerint adózik, nem figyel semmilyen korlátot.
Személy – Szakképzési munkaszerződés munkaviszonnyá alakulása
Amennyiben a szakképzési munkaszerződés határozatlan idejű munkaviszonnyá alakul, akkor a munkaviszonyt úgy kell tekinteni, hogy a szakképzési munkaszerződés megkötésétől kezdve folyamatosan fennáll.
Ebben az esetben egy új munkaviszony felrögzítése szükséges, melyhez hozzá kell csatolni a megszűnt szakképzési munkaszerződés jogviszonyt.
Ennek beállításához létrehoztunk egy új Szakképzési munkaszerződés elnevezésű mezőt a Személy / Jogviszony / Általános fülön. A mező csak munkaviszony jogviszony esetén jelenik meg abban az esetben, ha van felrögzítve szakképzési munkaszerződés jogviszony. Csak a személyhez tartozó szakképzési munkaszerződés jogviszony választható a mezőben. Amennyiben bekapcsolásra kerül a munkaviszonyhoz, a program a szakképzési munkaszerződés folytatásának tekinti a munkaviszonyt. Így a bevallásokban, nyomtatványokon és TB kifizetőhelyek esetében a pénzbeli ellátások számításánál a szakképzési munkaszerződés is figyelembevételre kerül.
Bővebb információ a súgóban olvasható.
Szabadság-nyilvántartás lista – új lista funkció
A korábbi „Szabadság-nyilvántartás” lista kiváltására új, korszerűbb technológiával készült lista funkciót hoztunk létre. A „Bérszámfejtés / Feladatok év közben” útvonalon érhető el az új lista funkció Szabadság-nyilvántartás lista néven, a frissítéssel az egyéni menükbe is bekerül, ahol a régi lista megtalálható volt.
Naptár – 2024. év
A 2024-es évi naptárban beállításra kerültek a munka- és pihenőnap áthelyezések a gazdaságfejlesztési miniszter 15/2023. (VII. 13.) GFM rendelete a 2024. évi munkaszüneti napok körüli munkarendről alapján:
• 2024. augusztus 3., szombat munkanap
• 2024. augusztus 19., hétfő pihenőnap
• 2024. december 7., szombat munkanap
• 2024. december 24., kedd pihenőnap
• 2024. december 14., szombat munkanap
• 2024. december 27., péntek pihenőnap
Felhasználóinknak semmi teendője nincs ezzel kapcsoltban.
Foglalkoztatói igazolás – új 3.5-ös verzió
Elérhető az új 3.5-ös verziójú Foglalkoztatói igazolás átadásának a lehetősége. A nyomtatványban több EAZON azonosító megváltozott, más érdemi változás nem történt.
Pénzügy
One Stop Shop (OSS) lekérdezés kiegészítése
Módosult az OSS lekérdezés, mostantól amennyiben olyan számlát állítunk ki OSS analitikával, amely tartalmaz előlegfelhasználást, ebben az esetben a lekérdezésben a végszámla előlegfelhasználással csökkentett értékét látjuk. Kiegészítettük a lekérdezést a Részletező füllel, amely bizonylatonkénti bontásban mutatja meg a lekérdezésben szereplő adatokat.
2020.01.01. előtt használt ÁFA kulcsok
A 2020. óta nem használt áfa kulcsok kivezetésre kerültek a Előlegbekérő, Vevőanalitika, Szállítóanalitika, Számlaérkeztetés beviteli funkciókból. Magyar lokalizáció és Normál analitika 1 esetén, nem lehet kiválasztani a számlázás során és a bejövő oldalon sem a 0%, 5%, 18% és 27% kívül más áfa kulcsot. Kivételt képeznek ez alól a 2020-as év vagy előtti teljesítési dátummal létrehozott számlák és/vagy az OSS áfa kódok. Bővebb információt a Vevőszámla / Tétel / Általános súgóban olvashatunk.
Arányosított áfa elszámolás lekérdezés
Új lekérdezést készítettünk Arányosított áfa elszámolás lekérdezés néven, mellyel az arányosított áfa elszámolását segítjük.
Előleg felhasználás lekérdezés – Szállító
Elkészítettük a szállító oldali előleg felhasználás lekérdezést, mellyel lehetőség van a számlázott szállító előlegek és a hozzájuk tartozó felhasználások egyeztetésére. A lekérdezésről bővebben a súgóban olvashatunk.
Ügyfélkapcsolat szűrés lehetősége Vevőszámlában és Számlaérkeztetésben
A korábban Szállítószámlában elkészült fejlesztéssel kiegészítettük a számlán történő szűrés lehetőségét a Vevőszámla és a Szállítószámla érkeztetés funkciókban. Az új verziótól lehetőségünk van az ügyletkapcsolattal rendelkező számlákra szűrni ezekben a funkciókban is.
Logisztika
Eladás beszerzésenként lista – Átírás
A korábbi Eladás beszerzésenként lista kiváltására egy új funkciót hoztunk létre. Az új funkció eredményhalmaz lekérdezés technológiával valósult meg. Elérhető a sERPa Alap menüben a Logisztika / Készlet menüponton belül, Eladás beszerzésenként lekérdezés néven. Ezzel párhuzamosan a régi listát a sERPa Alap \ Logisztika \ Készlet \ Kivezetés alatt mappába helyeztük át. Kérjük, hogy amennyiben használták a régi listát, próbálják ki az új funkciót és térjenek át annak a használatára. (Erre a régi lista indításakor felugró üzenetben is figyelmeztetünk.) Ha esetleg valami hiányosságot tapasztalnak a korábbi funkcionalitáshoz képest, azt kérjük jelezzék támogató kollégáinknak, hogy pótolhassuk! A működés részletei a funkció súgójában elérhetők.
Rendelés bizonylatok – Kötelező további adat címkék
A Rendelés-nyilvántartás paraméterben sorozatonként be lehet állítani, hogy mely további adat típus szerepeljen kötelezően az adott sorozathoz tartozó rendeléseken. Ezt eddig csak a rendelés bevitelek kezelték. Mostantól megvalósítottuk, hogy a Vevőrendelés generálás, Vevőrendelés generálás FMCG, Szállító és belső rendelés generálás, Szállítórendelés-generálás, valamint a rendelést generáló automatikus üzenetek is figyelembe vegyék ezt a beállítást és feltegyék a kötelező további adat címkéket (szöveg nélkül) a generált rendelésekre.
Készlet – Készlet forgási sebesség eredményhalmaz
Létrehoztunk egy új Készlet forgási sebesség eredményhalmazt, valamint hozzá tartozóan adatforrásokat is, illetve önálló funkcióként is kihelyeztük a Logisztika / Készlet mappába is. A fejlesztés célja, hogy a termékekről, akár raktárankénti bontásban szolgáltassunk forgási sebesség adatot. Megmutatja, hogy mely termékek, mely raktár(ak)ban milyen készletértékek mellett, milyen értékesítési forgalmat produkálva, mekkora forgási sebességet értek el. Mindkét szokásos mutatót (forgási sebesség fordulatokban és napokban) megmutatja és visszaadja azokat az alapadatokat is, amelyekkel számolt, hogy egyéni eredményhalmazokban további számítások alapjaként is fel lehessen őket használni. A fejlesztés során kialakított algoritmikáról, valamint a további mezőkről a Készlet forgási sebesség lekérdezés súgójában olvasható bővebb információ.
Szállítólevél Automatikus üzenet típus – Felvevő felhasználó értesítés
Korábban abban az esetben, ha egy szállítólevél felvétel/módosítás/törlés történt, az ezt végző felhasználó nem kaphatott erről e-mail értesítést, mert abból indultunk ki, hogy felesleges, hisz úgyis tudja mit csinált. Mostantól azonban a Készlet – Szállítólevél automatikus üzenet típus esetén ez a felhasználó is kaphat értesítést, amennyiben az Automatikus üzenet típusban a „Küldés munkavégző felhasználónak is” beállítás értéke igaz. Ezzel könnyítve azt a folyamatot, hogy ha az e-mail értesítést tovább szeretnénk küldeni és a továbbítás során további információt szeretnénk csatolni az e-mailben, amit a program algoritmusai nem tudnának.
Termelés
Alapanyagigény áttekintése – lekérdezés megújítása
Megújítottuk az Alapanyagigény áttekintése lekérdezést annak érdekében, hogy a továbbrendelés információ igazodjanak az ‘üzemi’ raktárat használó ügyfelek igényeihez. A módosítás olyan mértékű volt, hogy új lekérdezés készült a régi alapján, ami a sERPa Alap menüben Alapanyagigény áttekintése néven érhető el. Az eddig használt lekérdezést átneveztük és a sERPa Alap menüben Alapanyagigény áttekintése 2022 néven érhető el ezt követően.
Kiemelt változások:
– Megrendelőre vonatkozó információk
A Munkalapban megadott termelésből rendelés tételhez kapcsolódóan először annak Foglalás táblázata szerint írjuk ki a Megrendelőt típus jelöléssel, majd 2. körben ennek tovább rendelési információt írjuk ki. Ha több tovább rendelés van, akkor azt a táblázatban jelöljük és művelettel jeleníthetjük meg.
pl.: termelésből rendelés (Üzemi raktár) – belső rendelés (Üzemi raktár -> Bolti raktár) – vevőrendelés (Bolti raktár) esetén a vevőrendelés információi a 2. körben szerepelnek
pl.: termelésből rendelés (Késztermék raktár) – vevőrendelés (Késztermék raktár) esetén a vevőrendelés információi az 1. körben szerepelnek
– Anyagigényre vonatkozó információk
A munkalap művelet alapanyag tételben megadott (belső vagy feladatra) rendelés Rendelés foglalás táblázata szerint írjuk ki a tovább rendelést típus jelöléssel, majd 2. körben ennek tovább rendelési információt írjuk ki. Ha több tovább rendelés van, akkor azt a táblázatban jelöljük és művelettel jeleníthetjük meg.
pl.: feladatra rendelés (Üzemi raktár) – belső rendelés (Üzemi raktár <- Alapanyag raktár) – szállító rendelés (Alapanyag raktár) esetén a szállítórendelés információ a 2. körben szerepelnek
pl.: feladatra rendelés (Központi raktár) – szállító rendelés (Központi raktár) esetén a szállítórendelés információ az 1. körben szerepelnek
– Kiszolgáló raktár készletinformációi
A munkalap művelet alapanyag tételben megadott (belső vagy feladatra) rendelés kiszolgáló raktárának készlet információ a lekérdezés napjára vonatkozóan kerülnek meghatározásra nem pedig a kért szállítási határidő szerint, így egy – egy alapanyaghoz csak egyszer kell lekérdezni.