sERPa 3.0.123

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.0.123-as verziója! A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a 3.0.123-as sERPa Súgóból.

Kiemelt jelentősebb, érdekesebb fejlesztések
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap menüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

Bérszámfejtés

A Bérszámfejtést érintő 2022-es évi változásokról a sERPa súgó Bérszámfejtés / Jogi környezet / 2022. évi változások fejezetben olvashatnak részletes és naprakész információkat.

2208-as bevallás átadása
Elérhető a 2208-as nyomtatvány átadásának lehetősége a sERPa 3.0.123.33305 verziójától.

1405 KSH Adatszolgáltatás
A 3.0.123.33262-es verzióban elérhető a KSH 1405 adatszolgáltatás módosult XML formátum szerinti fájl készítésének lehetősége.
Az adattartalom és az elkészítéshez szükséges paraméterezés nem változott a korábbi évekhez képest, csak az elkészítendő fájl felépítésén módosított a KSH. A KSH adatszolgáltatás beadási határideje 2022.március 1.

Amennyiben kötelezettek a KSH-hoz tartozó 1405-ös nyilvántartási számú „Adatszolgáltatás az egyéni bérekről és keresetekről” elnevezésű adatszolgáltatásra, akkor az elkészítéshez szükséges beállításokat a KSH 1405 adatszolgáltatás struktúra funkcióban adhatjuk meg, a paraméterezést követően lehetőségünk van az adatokat Excel táblázatban lekérni, valamint a KSH által elvárt XML fájlt is elkészíthetjük a KSH 1405 Adatlap egyéni bérekről és keresetekről lista segítségével.

Pénzügy

Szerződéskezelés

Ahogy arról korábban is beszámoltunk a Szerződéskezelés modulunk jelentős átalakuláson megy keresztül.
A sERPa 3.0.123-as verziójában az alábbi változások érhetők el:
• Verzió Művelettel új verzió létrehozása
• számlázási tervvel rendelkező jellegek felvétele
• Számlagenerálás
• Előlegbekérő levél generálás
• Teljesítésigazolás felvétele, nyomtatása.

A szerződéskezelés modulban történt fejlesztésekről részletesen a Szerződéskezelés – Módosítási tájékoztató oldalon olvashatnak.

Intrastat – Ügyletkódok
2022 januárjától történő változások követéseként készítettünk el egy fejlesztést, mely az Ügyletkódok érvényességének szabályozására szolgál. A súgóból kiolvasható és frissíthető a 2022.01.01-től használható Ügyletkódok listája. A jogszabály változásokat és új KN kódokat a KSH Intrastat oldalon találják meg.

Rendelés-nyilvántartás

Szállítórendelés
Lejáratos termékekkel kereskedő partnereinkkel munkáját segíti új fejlesztésünk, mely abban segít, hogy kontrollálhassák a megrendelt áruk bevételezéskori elvárt szavatosságát.
1. Mostantól a Szavatosság korlátozásban nem csak értékesítés, hanem beszerzés irányban is adhatunk meg szavatossági elvárást.
2. A bevétel irányú szavatosság korlátozások kezelése a Szállítórendelés funkcióban valósul meg úgy, hogy ez alapján a program a Lejárati dátumtól mezőbe ajánl egy értéket. Ezt nevezzük majd elvárt lejáratnak. A részletek a Lejárati dátum mezőnél olvashatók.
3. Ezt az elvárt lejáratot a Szállítólevél funkcióban bevételezéskor ellenőrizzük. Azt, hogy a bevételezést végző felhasználó ezzel kapcsolatosan mit tehet meg, azt az Eltérés elvárt lejárattól menüparaméter beállításával lehet szabályozni.
4. Ha bevételezéskor lehetőséget adunk arra, hogy az elvárttól korábbi lejáratot is készletre lehessen venni, akkor erre a tényre a Készlet – Szállítólevél (Lejárat ellenőrzés) automatikus üzenetet beállítva az illetékes személynek üzenet küldhető az ilyen szállítólevél tételekről.
5. Az elvárt lejáratot nem teljesítő szállítólevelek időszakos vizsgálatához készítettünk egy Elvárttól eltérő lejárat nevű eredményhalmazt. A működés részletei az Általános fül, Leírás mezőjében olvashatók.

Készlet

Minimum készlet karbantartás
Raktáron tartott, trendszerűen előrejelezhető forgalmú termékekkel dolgozó partnereink számára nyújt nagy segítséget új, minimum készlet karbantartó fejlesztés csomagunk. Segítségével egy paraméterezhető algoritmus szerint, a múltbeli értékesítési adatokat figyelembe véve, dinamikusan újra lehet számoltatni termékeink kívánatos minimum készletszintjét.
Készítettünk egy Minimum készlet paraméter funkciót, ahol raktár / termékkategória szinten meg lehet határozni azt, hogy milyen időszakra figyelembe vett forgalmak alapján és milyen algoritmus szerint számolja ki a program egy-egy termék minimumkészletét.

Az így kiszámolt értékeket a Rendelés – Minimum készlet karbantartás automatikus üzenettel, vagy a paraméterező funkcióban található Minimumkészlet számítással lehet elmenteni a programba. A működés további részletei a fenti súgó linkeken érhetők el.

Termék
Új menüparamétert készítettünk el a Termék funkcióhoz. A Termékkép másolása menüparaméter segítségével szabályozhatjuk, hogy egy adott Termék másolásakor a Kép fül adatai is másolásra kerüljenek-e. Alapértelmezetten nem másoljuk a Termékek képeit. A másolást úgy hajtjuk végre, hogy a forrás termékképet létrehozzuk újra (hexadecimális kódját másoljuk) és mentéskor ismét bekerül a táblába az új termék azonosítója mellé.

Kiskereskedelem

Számlázás
Kiskereskedelmi tevékenységet folytató ügyfeleink tudják, hogy a funkcióval lehetőség van negatív mennyiség megadásával gyorsan árut visszavenni. Ilyen esetben bizonylatfüggetlen visszáru szállítólevelet generál a program. Az így keletkező szállítólevélben eddig a nyilvántartási ár üres volt, mert nem volt honnan kideríteni ezt az értéket. A mozgásnemben elkészült korábban egy fejlesztés, ami lehetővé tette, hogy ajánlást lehessen beállítani erre az esetre a nyilvántartási árba. Ezt a beállítást mostantól a Kiskereskedelem / Számlázás is figyelembe veszi és ennek megfelelően tölti ki a generált bizonylatfüggetlen visszáru szállítólevelek nyilvántartási árát.

Visszáru
A bolti értékesítési gyakorlatban rendszeresen előfordul, hogy egy terméket csökkentett értéken vesznek vissza a vásárlótól az elállási időszakban, mert az érzékelhetően használt, így nem ugyanazt az értéket képviseli, mint értékesítéskor. Az értékcsökkenéssel történő visszáruzás lehetőségének megteremtésére új menüparamétert készítettünk: Ár módosítás visszáru esetén. Szállítólevél és Kiskereskedelem visszáru funkciókban alkalmazható, ahol Engedélyezett értéket beállítva az ár és engedmény mezők módosíthatóvá válnak.

sERPaMobil

Vevőrendelés
Vevőik megrendeléseit a sERPaMobil Vevő rendelés segítségével rögzítő partnereink igényeit kielégítve, immár egyéb alábontásos kiszolgáló raktárra is lehet rendelést felvenni a funkcióban. A rendelés rögzítésekor a program a rendelés sorozatban beállított paraméterek szerint ajánl is egyéb alábontást, illetve lehetővé teszi a használhatók közül egy kiválasztását. Megfelelő paraméterezés mellett könyvelési dimenzióként is meg lehet adni költséghelyet, témaszámot, pozíciószámot. További újdonság, hogy immár nem csak egy konkrét raktárra tud működni a funkció, hanem a Raktárkódképlet menüparaméterben megadott képlet szerinti raktárak közül választhatunk indításkor.