A vállalkozások mindig arra törekszenek, hogy megtartsák vagy épp növeljék versenyképességüket és maximalizálják üzleti tevékenységük hatékonyságát. A céljaik eléréséhez egy jól megválasztott ERP-rendszer mára kritikus fontosságú. Az ERP rendszerben rejlő lehetőségek kihasználásával a vállalkozások könnyebben átláthatják üzleti adataikat, integrálhatják a már meglévő eszközeiket, az adatok egyszeri vagy akár automatikus bevitelével növelhetik a hatékonyságot, miközben a hibázási lehetőségek számát csökkentik, és optimalizálhatják a csapataik munkafolyamatait. Általánosságban elmondható, hogy az ERP rendszerrel a vállalkozások időt és pénzt takaríthatnak meg, miközben növelhetik a működési hatékonyságot és az ügyfelek elégedettségét.
1. Teljeskörűen integrált ERP
Egy valóban integrált ERP rendszer lehetővé teszi, hogy a vállalkozás egyetlen alkalmazással kezelje minden területét, biztosítva az adatok gyors és zökkenőmentes áramlását és azonnali rendelkezésre állását. Az adatok és a folyamatok integrálása növeli a hatékonyságot és csökkenti a költségeket, lehetővé teszi a tájékozott és adatközpontú döntéshozatalt legyen szó akár operatív, akár stratégiai döntésekről.
2. ERP kiterjesztése mobil platformra
A vállalatoknak 2023-ban még inkább meg kell felelniük a mobil és távmunkában dolgozó munkaerő igényeinek is. Ennek megfelelően az ERP-megoldások számos funkciója a mobileszközökre is kiterjed.
Az értékesítési, raktározási, termelési folyamatokban a hatékony munkavégzést sokszor nem lehet egy helyhez kötött számítógéppel megvalósítani. Ma már nehezen elképzelhető például, hogy egy helyszíni értékesítés számlatömbbel történjen, egy kereskedelmi képviselő a rendeléseket, az ügyfélkapcsolati információkat egy nyomtatványra rögzítse, vagy egy logisztikai központban az áru összekészítését papírra kinyomtatott kiszedési jegyzékkel valósítsák meg.
A mobilizált ERP-rendszerek jelentős hozzáadott értéket képviselnek azáltal, hogy a hatékony funkciókat az irodákon, üzemeken és raktárakon túlra is kiterjesztik. Lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy proaktívabbak legyenek az előrejelzés és az adatelemzés révén. Így ezek a vállalkozások rugalmasabban kezelik a környezeti változásokat, mint a versenytársak, ezzel is megtartva a versenyképességüket.
3. Ügyfélfókuszú gondolkodás az ERP rendszerben
Az ügyfélközpontúság minden vállalat számára alapvető cél, és ennek érdekében egyre több cég kezdi használni az ERP rendszerek nyújtotta lehetőségeket a vásárlói igények és elvárások pontos felmérése érdekében. Egy jó ERP rendszer segítségével többet megtudhatunk vásárlóinkról, így megalapozott döntéseket tudunk hozni a szolgáltatásink fejlesztése érdekében . Ezt szem előtt tartva természetes számukra, hogy a rendszerből kinyerhető adatokra támaszkodva építik a bizalmat ügyfeleikkel.
A háttérfolyamatok automatizálásával a szervezetek javítják a vásárló ügyfélélményét. Kézenfekvő példa az ERP rendszer használata annak biztosítására, hogy az adott cég készlete megfeleljen az állandóan változó igényeknek bizonyos termékek iránt.
Ennek eredményeként az ERP-szállítók figyelnek arra, hogy ügyfélorientált rendszereket fejlesszenek ki. A készlet- és rendeléskezelő, valamint a logisztikai funkciók segítségével megkezdik az ERP-rendszerek kiterjesztését a dinamikusan változó üzleti igények kezelésére, a valós idejű adatok elemzésére, és a multichannel típusú eszközök integrálására is.
Valójában a legtöbb ERP szoftver integrálható külső készlet- és rendeléskezelési, valamint CRM rendszerekkel. Azonban egyes rendszerek már most rendelkeznek ilyen funkciókkal, további testreszabás vagy harmadik féltől származó alkalmazások nélkül. A magasabb szintű integráltság pedig egyértelműen növeli a szoftver hatékonyságát, elemzési képességét.
4. Még több adatvezérelt folyamat
Ahogy az ERP sok vállalat számára megfizethetőbbé válik, az adatvezérelt folyamatok és döntések támogatása normává válnak, úgy lesz egyre könnyebben elérhető, akár mikro vállalkozások számára is. Ma már ezek a rendszerek nem csak a nagy ipari vállalatok, multicégek számára jelentik a fejlődést, a KKV szektor számára is számtalan megoldás létezik.
Az adatokhoz való egyszerűbb hozzáféréssel az ERP-rendszerek jobb adatmodelleket, statisztikai mintákat és információs kapcsolatokat állíthatnak elő. Ennek eredményeként a vállalatok felhasználhatják az adatokat adatvezérelt döntések meghozatalához, a folyamatok optimalizálásához, sőt előrejelzések kidolgozásához.
Mindezen célok teljesítéséhez vagy fejlesztéséhez adatvezérelt folyamatokra van szükség.
Források:
11 Top ERP Software Trends for 2022/2023: New Predictions & What Lies Beyond? – Financesonline.com