Az Áfa tv.59§-ből következően, ha a számlázás időszaki elszámolás alapján történik, és a számlára 100% előleget fizetett a vevő az elszámolási időszak vége előtt, akkor elég egyetlen bizonylatot kiállítania a szolgáltatónak.
Ez a bizonylat az előleg-végszámla. (Korábban az előleg fizetéséről egy előlegszámla született, majd az elszámolási időszak végén egy végszámla).
Miután a bankba vagy a pénztárba az előleg rögzítése megtörtént, el kell indítani a normál számlázásra használt funkciót: Vevőszámla generálás, Export számla generálás
A számla fejlécében az Időszaki elszámolás értéket kell választani.
A program abban az esetben készít Előleg-végszámla bizonylatot, ha
•a számla fejlécben a Teljesítés módja: Időszaki elszámolás és
•az előleg befizetés dátuma korábbi, mint az időszaki elszámolás vége és
•a fizetett előleg összege megegyezik a számla bruttó végösszegével
Előleg-végszámla esetén a számla végére kiírt megjegyzés is változik, a program rányomtatja a bizonylatra az előleg jóváírásának napját, a számla teljesítési időszakát, és a következő szöveget: "A számla pénzügyi teljesítést nem igényel."