sERPa 3.0.102

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.0.102-es verziója! A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a honlapon található fejlesztési tájékoztatóból, vagy a jelentősebb módosításokat főbb modulonként kiemelve a 3.0.102 sERPa Súgóból.

Kiemelt jelentősebb fejlesztések, jogszabálykövetések

Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap menüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

Keretrendszer

A még szorosabb és pontosabb kapcsolattartás érdekében bejelentkezési üzenetet fejlesztettünk. A sERPa indításakor belépés után a fontos hírekről, program eseményekről a PROGEN Kft-től származó üzenet kap a felhasználó. Ezek az üzenetek eltérőek lehetnek ügyfelenként, de akár felhasználtonként is. Ilyen üzenet lehet például, hogy frissítés szükséges bizonyos használt verzió esetén, vagy az üzenet csak bérszámfejtéssel foglalkozó felhasználónak (akinek a menüjében megtalálható pl. a számfejtés funkció) kerül megjelenítésre egy jogszabálykövetéssel összefüggő változásról. Az üzenetben a bővebb tájékoztatásra mutató link is elhelyezhető. Amennyiben az üzenetet már elolvastuk, akkor adatbázisonként tudjuk pipálni, hogy ne jelenjen meg az adott üzenet a további belépések alkalmával.

Telepítő

Elkészült az a fejlesztés melynek köszönhetően a kiszolgáló oldali telepítést és frissítést optimalizáltuk. A licenckiszolgáló (sERPaLic.exe) szolgáltatás leállítása, törlése, telepítése és indítása csak abban az esetben történik meg, ha másik helyre kell kerülnie, vagy a régi és új exe fájlok verzióban eltérnek egymástól. Amennyiben nincs változás a szolgáltatás csak leállításra kerül, kicseréljük a háttérben a fájlt, majd újra indítjuk azt.

Bérszámfejtés

A vészhelyzettel kapcsolatosan kiadott kormányrendeletek bérszámfejtésre vonatkozó intézkedései alapján, a szükséges módosításokat elvégeztük, ezekről részletesen a 2020.április 30-án küldött hírlevelünkben tájékoztattuk Partnereinket. Az értesítő szövegét honlapunkon is megtalálják.

Jelenléti ív

A funkcióban mostantól lehetőség nyílik a túlórák rögzítésére is. Amennyiben a Jelenléti ív rögzítésekor már rendelkezésre áll a túlórára vonatkozó információ, akkor lehetőségünk van a megfelelő oszlopokban rögzíteni a túlórákat a típusuktól függően (pl. hétköznapi túlóra, rendkívüli munkavégzés). Az oszlopok alapértelmezetten nem jelennek meg, beállításuk szükséges, melyről bővebb információ a súgóban olvasható. Az óraadatok rögzítését követően beajánlásra kerülnek a számfejtési naptár megfelelő soraiba.

Munkarend

A Munkarend funkciót használó ügyfeleink figyelmébe ajánljuk a munkarendben történő műszak vagy munkanap-pihenőnap cseréknek a beállítási lehetőségét akár egy, vagy csak néhány személyre vonatkozóan. A funkcióban a „Naptár-Sablontól eltérő napok” fülön van lehetőség a megadott dátumra vonatkozó naptípust személy(ek)hez hozzárendelni. A „Személyek” elnevezésű táblázatban tudunk azon dolgozók közül választani, akiknél az adott munkarend be van állítva.

Vevő

Módosításra került az adószám ellenőrzés a Vevőszámla funkcióban. 2020.07.01 után kiállított számlák esetén, hogyha az ügyfél típusa cég és nem szerepel az adószám az ügyféltörzsben a program nem engedi kinyomtatni a számlát értékhatártól függetlenül. A módosításra az Online Számla Adatszolgáltatás jogszabályváltozása miatt volt szükség.

Szállító

Szállító számla paraméter

A 102-es verziótól lehetőség nyílik a számlaérkeztetésben az Előlegbekérőket külön számlasorozatra rögzíteni, így a bizonylat sorszámozása elkülöníthetővé válik. A működést szabályozhatja a felhasználó, a paraméterben az Előlegbekérő mezővel. Beállítható például, hogy az adott sorozaton csak előlegbekérő típust lehessen rögzíteni, ekkor a Normál=Hamis, Előleg=Hamis, Előlegbekérő=Igaz beállítást kell alkalmazni.

Adó

Áfa bevallás

Kifejlesztettük a 65-ös áfabevallást alátámasztó analitika lekérdezésére és excelbe való listázására szolgáló funkciót. Az analitika a 65-ös áfa bevallás funkció utolsó mentett verziójából számolja a sorok értékeit. Amennyiben módosítás történik egy számlán először a 65-ös bevallást kell újra kalkulálni, majd az analitikát újra tölteni.

Készlet

Termékdíjat használó Ügyfeleinknek készítettük el a fejlesztést, mely lehetővé teszi, hogy mozgásnemenként szabályozzuk a szállítólevélre felkerülő termékdíjas termékek „Termékdíj megfizetve mezőjének értékét”, melyet a „Készlet termékdíj lista” használ. A szabályozás a Mozgásnem paraméter általános fülén végezhető el. Az új mező neve Termékdíj megfizetve, mely igaz állapota esetén a felvételre kerülő szállítólevélen annál a terméknél, amelynél van termékdíj megadva , ott az előzőleg említett mező értéke igaz lesz.

Mozgásnem bevitel

Bizonylatfüggetlen értékesítés visszáruval dolgozó ügyfeleink figyelmébe ajánljuk a most elkészült fejlesztést, mellyel az ilyen mozgásnemekben szabályozhatóvá vált, hogy a nyilvántartási ár mi alapján kerüljön beajánlásra a szállítólevél tételbe. Ehhez az eladási ár szabályzásához hasonló mezők jelennek meg a most elkészült Bizonylatfüggetlen visszáru nyilvántartási ár keretben.

Rendelésnyilvántartás

Áruforgalom paraméter bevitel

Felhasználói élmény javítása érdekében módosítottuk a funkció Bizonylat sorozat fülén lévő rendezettséget, illetve a kereső ablakában új rendezés fület is létrehoztunk. Az új verziótól a Rendelés bizonylat sorozatok kód szerint betűrendben kerülnek sorrendezésre és az új fülön pedig elsődlegesen a típusuk szerint lesznek csoportba szedve.

Partnerközpont

Paraméter

Partnerközpontot használó Ügyfeleinknek készítettük el azt a fejlesztést, melynek köszönhetően a paraméterben nem kötelező a vevő rendelés kártyás fizetési módjának megadása. Ezzel lehetővé vált, hogy a felvett rendelést ne kelljen kifizetni, csak a később abból kiállított számlát lehessen kártyával a weboldalon kiegyenlíteni. Ezeket a beállításokat a Partnerközpont / Paraméter funkciójában a kártyás fizetés sáv alatt találják meg. Részletes leírás a súgóban található.

WEB – Új rendelés

A Partnerközpontot fuvar választással és fuvar összeg felszámítással üzemeltető ügyfeleink részérére készült el egy hasznos fejlesztés. Ha már van a kosárban termék, akkor a program kiszámolja a partnerközpontban kiválasztható összes fuvarhoz tartozó fuvardíjat és ez az összeg a kosárba helyezett termékek alatt a fuvar mezőben a fuvar név után zárójelben kiírásra kerül. Ha több fuvarból is választhat a vásárló, akkor mindnél megjelenik, így a vásárló a kosár lezárása előtt dönthet arról, hogy milyen fuvarral (azaz pl. melyik futárszolgálattal) kéri teljesíteni a rendelését. A számítás dinamikusan történik, ahogy változik a kosár tartalma, folyamatosan frissül vele az aktuális fuvarösszeg.

Termelés

Alapanyag mennyiség ajánlás

Az adminisztráció csökkentése és az adatrögzítés folyamatának gyorsítása érdekében bővítettük a hátralék ajánlást. A fejlesztést azon termelő cégeknek ajánljuk, ahol számos alapanyagot használnak fel a gyártáshoz és az esetek túlnyomó részében algoritmussal jól meghatározható melyik raktárhelyet vagy melyik gyártási számot kell használni. A felhasználónak így elég az eltérést rögzíteni, nem kell minden egyes tételt manuálisan kiválasztani.