A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a honlapon található fejlesztési tájékoztatóból, vagy a jelentősebb módosításokat főbb modulonként kiemelve az internetről is elérhető 3.0.96 sERPa Súgóból.
Figyelem! Azon ügyfeleink, akik már elvégezték a frissítést és a sERPa 3.0.96.12870 – 3.0.96.13491 számú verzióját használják, egy sajnálatos hibát tapasztalhatnak a programban. A hiba következtében a funkciók nem vették figyelembe a menühöz, modulhoz illetve funkciócsoporthoz rendelt menüparamétereket, így egy esetlegesen beállított jogosultság, vagy tiltás nem érvényesült csak abban az esetben, ha a menüparamétert a funkción állították be. A hibát kijavítottuk, a Partnerközpontunkon jelenleg elérhető programverzióban már megfelelő működést tapasztalhatnak. Az esetleges kellemetlenségek miatt elnézésüket kérjük! |
Kiemelt jelentősebb fejlesztések, jogszabálykövetések
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa rendszermenüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.
Telepítő:
Azon Ügyfeleinknek, akik több kiszolgáló oldali sERPát kezelnek, elkészült az eltérő kiszolgáló oldali telepítési adatokkal rendelkező példányok beállításait és mentését támogató fejlesztés. Így a rendszer a mentést annak a számítógépnek (általában szervernek) a registry bejegyzései közé rakja, amelyiken futtatjuk a telepítőt. Ezzel a fejlesztéssel szeretnénk egyszerűbbé tenni a kiszolgáló oldali telepítést és a már telepített verziók frissítését. (Pl. éles és teszt.)
Keretrendszer:
Grid / Táblázat: A könnyebb áttekinthetőség érdekében mostantól a táblázatok jobb alsó sarkára duplán kattintva függőlegesen átméretezzük a táblázatot, így az adatok görgetés nélkül is láthatóak (max. 100 sorig).
Eredményhalmaz lekérdezés: A gyorsabb lekérdezések érdekében készült fejlesztéssel több eredményhalmaz lekérdezés indítható el úgy, hogy az egyes eredményhalmaz lekérdezések (számítások) ne várják be egymást, és több szálon történjen az eredmény megmutatása.
Struktúra:
Termék: Jelentősen rövidült és egyszerűsödött a termékhez iratokat rögzíteni kívánó ügyfeleink munkafolyamata azzal a fejlesztésünkkel, mely lehetővé teszi, hogy a termékekhez egy, vagy akár több iratot csatolhassunk akár drag&drop módszerrel. A működéshez szükség van az általános paraméterben létrehozott új mező (termék iratgyűjtő) mező kitöltésére, így a program ebbe az iratgyűjtőbe fogja iktatni az iratot, amikor mi azt a termék iratok táblázatára húzzuk. Ezzel a fejlesztéssel szeretnénk segíteni azokat a munkafolyamatokat a terméktörzs adminisztrációjában, amelyeknél külön meg kellett nyitni az iratkezelést és abban felvenni az iratot, majd azt a terméknél becsatolni.
Bérszámfejtés:
Bérjegyzék: A bérjegyzék nyomtatási képén megjelenő adatok paraméterezhetővé váltak, valamint új adatok is feltüntethetők. (Pl.: naptári hónap megnevezése, törvény szerinti munkaidő.) Így felhasználóink saját maguk alakíthatják a kinyomtatandó bérjegyzéket. A beállításra a Bérszámfejtés paraméter Bérjegyzék fülén van lehetőség.
Akik eddig egyéni listaváltozat segítségével jelenítették meg az állománykódot, szervezeti egységet, személy kategóriát, kérjük, hogy a paraméterben jelöljék, hogy a továbbiakban is fel szeretnék-e tüntetni. További részletek a Súgóban olvashatók.
Új jogviszony – Kölcsönbevett munkavállaló: Munkaerő-kölcsönzés keretében kölcsönvett munkavállalókat foglalkoztató ügyfeleink figyelmébe ajánljuk az alábbi fejlesztést. Az új jogviszony használatával lehetőség nyílik ezen munkavállalók bejelentésére a ‘TMUNK nyomtatványon, valamint számfejtések rögzítésével létszámba történő számításukra, a KSH Negyedéves munkaügyi jelentésében történő szerepeltetésükre. Bővebb leírás a Súgóban olvasható.
Kölcsönbevett munkavállaló bejelentése: A kölcsönvett munkavállalók esetén kötelező ‘TMUNK elnevezésű bejelentő és változásbejelentő nyomtatvány átadását lehetővé tettük az ÁNYK felé. Az átadás a többi jogviszonyhoz hasonlóan a Bejelentő és változás-bejelentő lap funkcióval lehetséges Kölcsönbevett munkavállaló jogviszony esetén is.
Létszámadatok rehabilitációs hozzájáruláshoz lista: Módosítottuk a lista párbeszédablakát. Ezentúl többféle lekérésre van lehetőség, melyeket az új „Részletezés” mezőben van lehetőség kiválasztani. Az új Kölcsönbevett munkavállaló jogviszonnyal rendelkező személyek létszámba számítása is lehetséges. Részletek az új működésről a Súgóban olvashatók.
Irat rögzítés a Személy törzsben: A hatékonyabb munkavégzés érdekében kifejlesztettük, hogy ezentúl a Személy törzsben, valamint az Igazolás és Orvosi igazolás funkciókban egyszerűen és gyorsan, úgynevezett „drag&drop”, azaz „fogd és vidd” módszerrel lehetőség legyen az iratok rögzítésére. A Bérszámfejtés paraméterben lehet beállítani, hogy a különböző helyeken rögzíthető iratok milyen iratgyűjtőkbe kerüljenek iktatásra. Bővebb információ a Súgóban olvasható.
SZÉP kártya átutalási jegyzék: Lehetővé tettük, hogy a SZÉP kártyás juttatások és a nettó bérek utalási jegyzékét egymástól elkülönülten is le lehessen kérni. A bérjegyzék funkcióban lekérhető Átutalási jegyzék mellett már lehetőség van SZÉP utalási jegyzék jelölésére is. Amennyiben csak a SZÉP utalási jegyzék kerül jelölésre, akkor csak a SZÉP kártyás juttatások kerülnek listázásra a megadott szűréseknek megfelelően. További részletek a Súgóban olvashatók.
Szerződéskezelés
Szerződés tétel teljesítési dátum – Menüparaméter: A Szerződés funkcióban a hibás felhasználói adatrögzítés megakadályozása érdekében egy menüparamétert fejlesztettünk. Beállítása esetén meg lehet akadályozni, hogy olyan szerződéstételt rögzítsen a felhasználó, amelynek a teljesítése későbbi, mint a szerződés érvényességi ideje. Ehhez a működéshez a következő paramétert kell beállítani: Szerződés tétel teljesítési dátum: Engedélyezett. További információk a paraméter működéséről ITT.
ÁFA:
Áfa területi hatályán kívül teljesített szolgáltatások részletezése az ÁFA bevallásban: Módosult az Export irányú, Devizás és „Folyamatos szolg. / Határozott időre szóló elsz. és Időszakonkénti elszámolás” típusú fizetési móddal felvett számlák átadása az Áfa bevallás felé.
A módosításnak köszönhetően azok a számlák, amelyek az előző feltételeknek megfelelnek és a bennük szereplő áfa analitika kombinációkra igaz az, hogy Áfa analitika 1 értéke „Nem adóalap” és Áfa analitika 2 értéke pedig „Külföldi szolgáltatás”, akkor azok számított ellenértéke a 91, 92 és 93 sorokban a számlák kelte napján érvényes árfolyamon kerülnek kiszámításra. A számítás módját a felhasználó a Pénzügyi év paraméter Általános fülén található Vevőárfolyam-dátum mező segítségével szabályozhatja úgy, hogy „Áfa törvény szerint” értéket állít be. Egyéb esetekben a teljesítés keltén (sztornó számla esetén a sztornózott számla dátumán) érvényes árfolyamon történik az átváltás.
Pénztár:
Pénztár napló lista: Ügyfeleink pénzkezelési szabályzatának teljes körű alátámasztása érdekében készült fejlesztés segítségével mostantól a forgalom nélküli pénztárakból is lehet „Pénztár napló” listát nyomtatni. Az elkészült riport tartalma ebben az esetben a fejlécsor, a listázott 0 forgalom, 0 záró egyenleg és a pénztár felelős aláírása.
Likviditás tervezés:
Likviditás terv lekérdezés: Annak érdekében, hogy a Likviditási terv lekérdezésben tudjuk, hogy mely bizonylatokból tevődik össze a mezőkben található érték, kifejlesztettük a lefúrás lehetőségét bizonylat szintig. A lefúrás végrehajtása úgy történik, hogy egy olyan mezőn állva, amelyben van érték, a mező végén lévő három pont megnyomásával feljön a Bizonylatok tájékoztató ablak, melyben látható a mezőt terhelő összegek analitikája, bizonylatszáma, dátuma, a bizonylathoz tartozó ügyfél, a bizonylat devizaneme, és a bizonylat végösszege. A lefúrás a következő sor típusoknál engedélyezett: vevők, szállítók, szerződések, vevő rendelések, szállító rendelések.
Készlet:
Egyéb költség kimutatás: A termékek raktárra vételét végző szállítólevekhez kapcsolódó egyéb költségek áttekinthetővé tétele érdekében készítettünk egy új lekérdezést, melynek neve: Egyéb költség kimutatás. A lekérdezés a Logisztika modul Készlet menüben érhető el, mely kvantum táblázatban lehívható, így szabadon bővíthető, rendezhető, összesíthető és igazítható.
Rendelés-nyilvántartás:
Bővített készlet lekérdezés: Bővítettük a Várható beérkezés részletezés műveletet annak érdekében, hogy a program felhasználója pontosabb tájékoztatást tudjon adni a partnerek felé arról, hogy a megrendelt termékeik milyen dátumokra milyen mennyiségekben fognak beérkezni. A művelet tételes esetben részletezi egy külön táblázatban az aktív soron lévő rendelés visszaigazolását dátumokra bontva, megmutatva a hozzá tartozó visszaigazolt mennyiséget is.
A Várható beérkezés részletezés művelet elindítható a következő funkciókban:
• Terméktörzs
• Bővített készlet lekérdezés
• Vevőrendelés generálás
Raktárankénti adat művelet: A Raktárankénti adat művelet működését módosítottuk annak érdekében, hogy mindig friss és helyes adatok jelenjenek meg benne. Korábban, ha a felhasználó újratöltötte az adatokat a műveletet alkalmazó funkciókban (pl.: Rendelés bevitel, Szállítólevél), a Raktárankénti adat művelet ablaka nem frissült automatikusan. A módosítás eredményeként a Raktárankénti adat művelet ablaka az újratöltés után a friss adatokat fogja mutatni.
Iratiktatás a Vevőrendelés generálásban: A Vevőrendelés generálás funkcióba elkészítettük azt a fejlesztést, ami lehetővé teszi, hogy a funkció párbeszédablakán iratot tudjunk iktatni. Ez az irat a generált rendeléshez fog kapcsolódni. Azt, hogy melyik iratgyűjtőbe szeretnénk ezeket az iratokat iktatni, a Vevőrendelés generálás paraméterben, vagy a Rendelés-nyilvántartás paraméterben a sorozatnál lehet meghatározni. Részletek a Súgóban.